امروز برابر است با :1403-02-29

نکات ساده تناسب اندام که در جوانی باید رعایت کنید

جوانی شما به احتمال زیاد بخشی از زندگی تان است که به انرژی و منابع لازم نیاز دارید تا حال مناسب تری داشته باشید. این به احتمال زیاد زمانی است که در اوج خود هستید و نیازی به کار آگاهانه روی سلامتی و تناسب اندام خود احساس نمی کنید. اما اگر شروع کنید، عادت‌ هایی را در خود پرورش می‌ دهید که می‌ توانید در دراز مدت آن‌ ها را حفظ کنید و همچنین از بسیاری از شرایطی که با افزایش سن روی شما ایجاد می‌ شوند، جلوگیری کنید.

هر چه زودتر چیزهایی را بدانید که کار می کنند، سریعتر به اهداف خود خواهید رسید. تناوب ورزش مهم است. اگر هدف شما عضله سازی و تکه تکه کردن چربی بدن است، بهتر است هر عضله را حداقل دو بار در هفته تمرین دهید، حدود 12 تا 15 ست کاری برای هر عضله انجام دهید و قبل از تمرین مجدد همان عضله، 48 تا 72 ساعت ریکاوری را تضمین کنید. این باعث می شود که وزنه زدن 3 تا 5 بار در هفته تقریباً اجباری باشد.

تمرینات قدرتی مهم است، با شروع سن، ماهیچه های شما تمایل به آتروفی (تجزیه) و استخوان ها ضعیف و شکننده می شوند. انجام هر نوع تمرین مقاومتی به شما کمک می کند تا عضله بسازید و تراکم استخوان را بهبود ببخشید. وزنه زدن حداقل به مدت سه روز در هفته می تواند به شما کمک کند ماهیچه های قوی تر بسازید، سلامت مفاصل را بهبود ببخشید و از صدمات جلوگیری کنید.

زوایای مختلف در تمرین با وزنه می تواند دنیای متفاوتی را ایجاد کند. بهبودی و ذهن آگاه را در اولویت قرار داد. اگر چه روزهای استراحت مهم هستند، اما به این معنی نیست که تمام روز را روی مبل خود استراحت کنید. آنها به ما اجازه می‌ دهند روی چیزهایی تمرکز کنیم که معمولاً انجام نمی‌ دهیم. مانند یک تمرین حرکتی طولانی تمام بدن. در واقع، آموزش تحرک به بهبودی سریع‌ تر کمک می‌ کند و این به معنای پیشرفت سریع‌ تر است.

وقتی انرژی در اوج است، اغلب احساس می کنید که می توانید همه این کارها را انجام دهید و تمایل دارید بدن را تحت فشار قرار دهید گاهی اوقات بیشتر از آنچه که باید. که این می تواند در دراز مدت به عنوان یک عامل استرس زا عمل کند و منجر به اثرات منفی بر بدن شود. روی روش‌ های کاهش استرس و همچنین خواب با کیفیت تمرکز کنید تا بدن شما بهبودی کافی پیدا کند.

تکنیک همیشه بیش از حد است. به راحتی می توان از اینکه چقدر در باشگاه می توانید بلند کنید هیجان زده شوید. اما اگر این تکنیک نامرتب باشد، منجر به جبران زیادی از طریق سایر گروه‌ های عضلانی می‌ شود، که این کمتر از حد مطلوب است. به علاوه، می تواند منجر به آسیب شود.

اشکالی ندارد کمی کمتر بلند کنید، اما این کار را درست انجام دهید. نه، این بدان معنا نیست که شما باید از غذاهای مورد علاقه خود دست بردارید، یا باید رژیم های غذایی شدید داشته باشید. عادات ساده ای مانند اولویت دادن به پروتئین، از جمله میوه ها یا سبزیجات در تمام وعده های غذایی، به حداقل رساندن غذاهای فرآوری شده و الکل، و خوردن آگاهانه بدون حواس پرتی، می تواند به شما کمک کند تا تمرکز ذهنی روی انتخاب مسیر سالم تری از نظر غذا خوردن داشته باشید.

اشتراک گذاری