امروز برابر است با :1403-07-27

نحوه صحیح شستشو و نگهداری انگور برای مدت طولانی

انگور محبوب است زیرا شیرین و خوشمزه است، اما همچنین یک میان وعده سالم و راحت است که برای بسته بندی در جعبه ناهار یا لذت بردن از آن در سفرهای جاده ای یا رفت و آمد می باشد. آنها انواع مختلفی دارند و می توان از مربا و ژله گرفته تا سالاد میوه مورد علاقه ما  از انگور لذت برد.

نکته مهم در هنگام خرید این میوه این است که باید آنها را به طور مناسب تمیز و نگهداری کنید تا تا زمانی که ممکن است تازه ترین و بهترین طعم خود را داشته باشند. شما انگورهایی می خواهید که ترد و آبدار و پر طعم باشند و همه اینها در ابتدا به چند مرحله مهم ختم می شود.

نحوه شستن انگور

وقتی آماده هستید که از خوردن آن انگور لذت ببرید، ابتدا باید آنها را تمیز کنید، و این یک فرآیند گام به گام آسان است:

انگور را بشویید. برای تمیز کردن انگور، اولین قدم مهم این است که آنها را به خوبی آبکشی کنید. این کار را با قرار دادن انگور در یک آبکش در سینک انجام می دهید. شیر آب خود را باز کنید و آب خنک را روی انگورها بریزید. انگورها را با دست خود حرکت دهید تا تمیز شوند.

انگور را خیس کنید. بعد از آبکشی، بگذارید کمی خیس بخورند تا مطمئن شوید که همه چیز خوب تمیز می شود.  می‌ توانید انگورهایتان را حدود پنج تا 10 دقیقه در آب خیس کنید. سپس آن‌ ها را در یک کاسه بریزید و به آرامی مالش دهید و بشویید.

یک پوشش سفید مومی روی انگور است، و اگر می خواهید آن را در طول فرآیند آبکشی بردارید، این زمانی است که این کار را انجام می دهید. (اما خوردن آن بی خطر است.) اگر می خواهید شکوفه سفید طبیعی روی انگورها را از بین ببرید، می توانید جوش شیرین و / یا نمک را روی انگورها در آبکش بپاشید، سپس آنها را به آرامی با دستان خود بشویید. این لایه برداری باعث از بین رفتن شکوفه و درخشندگی انگور می شود. دوباره بشویید و خشک کنید. حالا انگورها را یک آبکشی خوب دیگر بدهید.

چه زمانی باید انگور را بشویید؟

فقط قبل از اینکه می خواهید انگور را میل کنید آن را بشویید. اگر آنها را خیلی زود بشویید، رطوبت بیش از حد می تواند باعث رشد باکتری ها شود که باعث تسریع پوسیدگی می شود.

محل نگهداری انگور در یخچال

انگورها کمی رطوبت و سرد ماندن را دوست دارند، بنابر این آن‌ ها را در یخچال خود سرد نگه دارید.

آیا می توانید انگور را بدون شستن اول فریز کنید؟

شما می توانید انگور را منجمد کنید، اما برای بهترین انگور ترد و لطیف، باید برنامه ریزی کنید که انگورها را بلافاصله پس از خرید انجماد کنید، نه زمانی که شروع به چروک شدن و نرم شدن می کنند. انگورهای تمیز شده را در یک کیسه زیپ دار فریزر قرار دهید. تا آنجا که ممکن است هوا را خارج کنید و کیسه را محکم ببندید.

آیا قبل از تمیز کردن انگور باید ساقه ها را جدا کنم؟

می‌ توانید انگور را با ساقه‌ ها بشویید، اما ممکن است برداشتن مراحل قبل از تمیز کردن آسان‌ تر از بعد از آن باشد بنابر این همه چیز به اولویت و زمان شما بستگی دارد.

اشتراک گذاری