امروز برابر است با :1403-04-12

نحوه‌ی اجرای لاین نوری کناف و معرفی جدیدترین مدل‌های آن

اجرای لاین نوری کناف، از جمله موارد اصلی در پروسه طراحی فضای داخلی است که نقش مهمی در بهبود کیفیت فضا را برعهده دارد. نورپردازی خطی یکی از جدید ترین و ترند‌ ترین مدل‌ های لاین نوری محسوب می‌شود که طرفداران زیادی در دنیای امروزی دارد.

اجرای لاین نوری خطی علاوه بر تأمین روشنایی مطلوب فضا، به زیباتر شدن بصری محیط نیز کمک می‌کند. اگر با اجرای اصولی لاین نوری و جدید ترین مدل‌ های آشنا نیستید، بهتر است ادامه این مطلب را از دست ندهید تا بتوانید از اجرای نورپردازی‌ های زیبا و متناسب با محیط لذت ببرید.

سه حالت مختلف برای اجرای لاین نوری کناف

به صورت کلی در سه حالت می‌ توان لاین نوری کناف را اجرا کرد. انتخاب هر یک از این لاین‌ ها برای نورپردازی سلیقه‌ ای و متناسب با فضا است.

  • لاین نوری توکار

لاین نوری توکار، همان چراغ‌ های خطی که در سقف یا دیوار است؛ این نوع نورپردازی به طور معمول در کناف و سقف کاذب اجرا می‌ شود. پیش از خرید چراغ خطی توکار لازم است محل مدنظر کناف زده شود، سپس لاین نوری داخل کناف نصب شود. به‌ طوری‌ که لبه‌ های چراغ روی کناف قرار گیرند و فنر چراغ‌ های خطی را به کناف متصل کند.

  • چراغ خطی روکار

در این نوع نورپردازی نیازی به تخریب دیوار یا سقف مدنظر نیست. در اجرای لاین نوری کناف روکار ، چراغ‌های خطی با بست یا پیچ به دیوار یا سقف متصل می‌شود.

  • چراغ لاینر آویز

از ویژگی‌ های لاین نوری آویز ، می‌ توان به نصب آن از سقف با زنجیر یا کابل‌ های مخصوص اشاره کرد. این نوع نورپردازی برای تمرکز بیشتر نور مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشتر در فضاهایی که سقف بلند دارند؛ مانند سوله‌ها ، مساجد و کتابخانه‌ ها از چراغ خطی آویز استفاده می‌شود.

اجرای لاین نوری کناف به چه صورت انجام می‌شود؟

اجرای لاین نوری کناف یا همان چراغ خطی کناف بیشتر برای ایجاد نورپردازی زیبا در دیواره‌ های چراغ خطی کناف، دیوارها یا سقف‌ و دیوارهای بیرونی، سالن اجلاس، نمای ساختمان، اتاق جلسات، فضاهای بزرگ مثل کتابخانه و حتی محوطه‌ های کارگاهی، تفریحی، اقامتی و پارک‌ها استفاده می‌شود.

این طرح نورپردازی به فضاهای داخلی جلوه‌ای خاص می‌بخشد و معمولاً در فضاهای شیک و مدرن بیشترین کاربرد را دارد.

به صورت کلی اجرای لاین نوری مراحل زیر را به همراه دارد :

  • اولین مرحله برای اجرای لاین نوری در کناف ، انتخاب چراغ خطی مناسب فضا است. برای این کار باید به اندازه، شکل، میزان نوردهی و رنگ نور لاین توجه شود.
  • دومین مرحله مربوط به طراحی و نصب کناف است؛ در این بخش از اجرای لاین نوری باید کناف را به اندازه‌های مناسب برش داد و سپس قطعات را به هم وصل کرد. برای این کار از چسب‌های مخصوص برای تثبیت چراغ‌های داخل کناف استفاده می‌شود.
  • مرحله آخر نصب کابل‌ ها و سیستم برق است؛ برای این کار باید یک سیم کشی مناسب برای انتقال برق به لامپ‌ های خطی انجام شود. بهتر است برای انجام این مرحله از یک برق‌کار حرفه‌ای کمک گرفت.

جدیدترین طرح‌ های لاین نوری کناف

 جدیدترین طرح‌ های لاین نوری کناف

قبل از خرید لاین نوری ، بهتر است با جدید ترین طرح‌ های آن آشنا شوید تا بتوانید بر اساس سلیقه و نیاز‌ های نورپردازی فضا ، بهترین اجرای لاین نوری کناف را داشته باشید.

در بخش زیر می‌توانید، نمونه‌ هایی از انواع طرح‌های لاین نوری کناف همراه با ویژگی‌های آن‌ها را مشاهده کنید.

  • نورپردازی کناف به‌صورت خطی ساده

یکی از ساده‌ ترین اجرای لاین نوری کناف به صورت خطی ساده است که صورت خطی در سقف یا دیوار نصب می‌ شود. این طرح نورپردازی به عنوان یک روش زیبا برای فضاهای معمولی استفاده می‌شود و می‌ توان برای اجرای آن از چراغ‌ های تک لاین یا پنج لاین بهره گرفت.

  • طرح زیگزاگ یا موج اجرای لاین نوری کناف

در طرح موج، لاین نوری به صورت الگوی زیگزاگ در سقف و دیوار اجرا می‌ شود. این الگوی منحصر به فرد و خاص می‌ تواند به فضا زیبایی و حس حرکت ببخشد. اگر به دنبال نورپردازی هستید تا به فضا حس شادابی و انرژی اضافه کند، از طرح چراغ کنفی زیگزاگی استفاده کنید.

  • لاین نوری با فرم هندسی

یکی از جدید ترین مدل‌ های لاین نوری ، طرح هندسی‌ های مختلف آن است که این روزها شامل طرح مثلث‌ ها، مربع‌ها، دایره‌ها یا شکل‌ های خاص دیگر می‌ شود. در طرح هندسی چراغ‌ها شدت نور بیشتری دارند؛ زیرا نور اضلاع با یک دیگر همپوشانی داشته و نور بیشتری منتشر می‌کنند. برای میز جلسات، میز ناهارخوری، قفسه‌های کتابخانه و یا سالن‌ کارخانه‌ها می‌توانید از این نوع نورپردازی استفاده کنید.

  • لاین نوری پنهان

لاین نوری پنهان همان‌طور که از نام آن مشخص است به صورت پنهانی در سقف یا دیوار اجرا می‌شود و نور به صورت غیر مستقیم از زیر سقف یا دیوار منعکس می‌شود. پنهان کردن پروفیل لاین نوری به دو روش با کناف و یا با پروفیل چراغ خطی انجام می‌شود.

در روش اول پروفیل در زاویه‌ ای که دید وجود ندارد پنهان می‌ شود، اما در روش دوم طراحی پروفیل لاین نوری به شکلی است که نور را به صورت غیر مستقیم ساطع می‌کند.

  • لاین نوری با تنظیم شدت نور

بیشتر لاین نوری‌ های کناف قابلیت تنظیم شدت نور دارند؛ یعنی می‌ توان شدت نور آن‌ها را متناسب با نیازهای شخص تغییر داد. در زمان اجرای لاین نوری کناف با توجه به تجهیزات نصب شده می‌ توان از کلید، ریموت کنترل و یا برنامه تلفن همراه را برای تنظیم شدت نور استفاده کرد.

انواع پروفیل لاین نوری کم عمق

 انواع پروفیل لاین نوری کم عمق

هر یک از انواع نورپردازی طراحی شده بهتر است متناسب با نیاز‌ ها و سلیقه شما در فضای داخلی انتخاب شود. به صورت کلی انتخاب مناسب پروفیل و لاین نوری و سپس اجرای آن به اهداف طراحی ، اندازه فضا ، سبک دلخواه و هزینه‌ای که برای آن در نظر دارید بستگی دارد. در ادامه دو مورد از اجرای لاین نوری کناف کم عمق را توضیح می‌دهیم.

  • پروفیل لاین نوری ۴.۵ سانتی عمق ۹ میلی‌متر فنر خور

پروفیل لاین نوری ۴.۵ سانتی با عمق ۹ میلی متر فنر خور این روزها در نورپردازی مدرن به صورت چراغ‌ های خطی و ساختمان‌ ها برای نورپردازی داخلی سقف کناف بدون ایجاد شیار استفاده می‌شود.

  • پروفیل نور خطی ۳ سانتی عمق ۹ میلی‌متر

این پروفیل نوری یکی از جدید ترین نمونه‌ های کم عمق بازار است که در نورپردازی به صورت خطی در ساختمان‌های سقف کناف بدون برش کاربرد دارد.

ترکیب با دیگر نورپردازی‌ ها

اجرای لاین نوری کناف را می‌توان با دیگر نورپردازی‌های دیگر ترکیب کرد تا یک تجربه زیبا و چند لایه از نور ایجاد شود. لاین‌ های نوری که قابلیت ترکیب شدن دارند شامل؛ اسپات‌ های روکار، چراغ مگنتی، چراغ وال واشر و یا چراغ‌ های دیگر است.

اجرای لاین نوری کناف توسط افراد کاربلد با بهترین قیمت

اجرای انواع لاین کناف می‌تواند باعث ایجاد تنوع و خلاقیت در نورپردازی فضا مدنظر شود. در نظر داشته باشید که انتخاب بهترین طرح لاین نوری فضا بهتر است با همکاری افراد متخصص نورپردازی یا طراح داخلی انجام شود. با انتخاب مناسب پروفیل چراغ خطی نمای زیبایی را به دکوراسیون داخلی محل کار یا سکونت خود هدیه کنید.

سوالات متداول

 لاین نوری بیشتر برای چه فضاهای کاربرد دارد؟

اجرای لاین نوری برای فضاهای هنری، تزیینی، تجاری، اداری و مسکونی کاربرد دارد.

چرا از لاین نوری کناف برای فروشگاه‌ ها و نمایشگاه‌ ها استفاده می‌ شود؟

فروشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها و مراکز تجاری بزرگ برای جذب مشتری و ایجاد جذابیت از اجرای لاین نوری کناف استفاده می‌کنند.

برای نوردهی بهتر و ایجاد ظاهری جذاب فضا چه‌کار باید کرد؟

برای نوردهی بهتر و ایجاد ظاهری جذاب‌تر، لازم است لاین نوری را در ارتفاع مناسب از کف قرار دهید.