امروز برابر است با :1403-01-30
مراقبت از موهای فر

برای مراقبت از موهای فر چه کارهایی انجام دهیم ؟

مجله چرخونکی : موهای فرفری آنقدر زیبا و جذاب هستند که کمتر کسی است حداقل یک بار آرزوی داشتن چنین موهایی را نداشته باشد. اما اگر به طور طبیعی موی فری داشته باشید، حتما با دردسرهای این پیچ‌ و تاب‌های دوست داشتنی هم آشنا هستید و احتمالا یکی از دغدغه‌های اصلی‌تان مراقبت از موهای تان باشد؛ چرا که ساده‌ترین کارها روی موهای فر نتیجه عکس داشته، وزی موها را بدتر می‌کند.

با وجود همه اینها هیچ چیز زیباتر از موی فنری و کاملا فر که مانند آبشار از پشت آویزان است یا اطراف صورت قرار دارد نمی باشد! اما نگهداری از موهای فر به زحمت و کار زیادی نیاز دارد.

اگر آن را بیش از حد برس بکشید، غیر قابل کنترل، گره خورده و آشفته می شود. اگر بیش از حد از محصولات آرایش مو استفاده کنید، کم حجم شده و چرب و ژولیده می شود. انواع مختلفی از موی فر وجود دارد. قبل از آنکه از موهای فرتان مراقبت کنید، باید بدانید که مویتان، چه نوع بافتی دارد.

با رعایت این نکات می توانید از موهای فر خودتان مراقبت کنید

ماسک موی قبل از حمام

موفرفری‌های زیبا وقف این قسمت از مراقبت مو هستند. این کار را تنها چند دقیقه قبل از حمام انجام دهید. نیازی نیست که این ماسک از چند ساعت قبل روی سر شما بماند. می‌توانید از روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون، بادام یا نارگیل استفاده کنید. این ماسک روغنی گره‌های احتمالی موی شما را باز کرده و حلقه‌های مو را بدون فشار و آسیب‌رسانی از هم جدا می‌کند.

خشک کردن موی فر

اول با حوله به آرامی خیسی موهای خود را بگیرید سپس محصول مراقبتی (ماسک مو، سرم مو و..) بعد حمام را به موهای خود بمالید. یا می توانید از روغن های طبیعی و گیاهی زیتون، نارگیل، کرچک، بادام، جوجوبا و ذرت استفاده کنید.

سپس موهای خود را با حوله ی خشک و نرم یا روسری تمیز و نرم به مدت یک ساعت یا با توجه به حجم و موهای خود به میزان لازم ببندید و پس از آن به صورت آزاد رها کنید تا کاملا خشک شود.

هفته ای دو بار شامپو بزنید

نکته دوم در نگهداری موهای فر این است که اگر موهای فری دارید، نباید هر روز آن را شامپو بزنید. از آن جایی که معمولا موهای فر خشک‌تر هستند، لازم نیست به اندازه موهای صاف شسته شوند. شستن بیش از حد موها با شامپو می‌تواند موهای‌تان را خشک و آن را مات کند. بنابراین استفاده از شامپو را تنها به دو بار در هفته محدود کنید.

البته ممکن است در عین فر بودن، موهای چربی داشته باشید. در این صورت برای مراقبت از موی فر و چرب، بهتر است شامپوهای روزانه فاقد سولفات را تهیه کنید که ضمن زدودن موها از چربی و آلودگی، رطوبت طبیعی آن را حفظ می‌کند. شما می‌توانید هر روز با خیال راحت موهای‌تان را با محصولات مراقبت از موی فر بشویید.

با آرامش شانه کنید

برس‌های‌تان را کنار بگذارید. برای شانه کردن موی فر از یک شاته با فاصله‌ی دندانه‌ی پهن استفاده کنید. توجه کنید که از شانه به آرامی و تنها برای باز کردن گره‌های احتمالی استفاده می‌کنید.

موهای‌تان را پس از حمام هنگامی که مرطوب هستند و لایه‌ای از نرم‌کننده روی‌ خود دارند، شانه کنید. موها را از ریشه شانه نکنید. چرا که به جای باز کردن گره‌ها، گره‌ها بیشتر می‌شوند. ابتدا ساقه‌ی مو را شانه سپس به ریشه برسید.

با احتیاط از اتو مو استفاده کنید .

از آن جایی که موهای فر نسبت به موهای معمولی خشک‌تر هستند، هرگز نباید موها را با دمای بالای اتو مو صاف کنید. برای مراقبت از موی فر قبل از اتو مو کشیدن، یک محافظ حرارتی را روی موها اسپری کنید و سپس اتو مو را در کمترین درجه حرارت خود قرار دهید.

به طور کلی نباید بیش از حد از اتو موهای آهنی استفاده کنید؛ چرا که اثر آن‌ها موقت است و پس از مدت زمانی باعث شاخه شاخه به نظر رسیدن موهای‌تان می‌شود. اگر اتو موی‌تان فقط دو درجه کم یا زیاد دارد، آن را روی حالت کم تنظیم کنید. همچنین به هیچ عنوان درجه حرارت اتو مو را بیشتر از 400 درجه افزایش ندهید.

کمتر موهای فر را کوتاه کنید

خوبی موهای فر این است که بیشتر از موهای صاف رنگ را نگه می‌دارند. بنابراین نسبت به موهای صاف به دفعات کمتری برای ترمیم موهای رنگ شده و رنگ کردن ریشه موها نیاز خواهید داشت. در واقع برای نگهداری موی فر رنگ شده تنها کافی است هر 6 تا 10 هفته یک بار ریشه موها را رنگ کنید و برای هایلایت کردن موها، هر 10 تا 14 هفته به آرایشگاه مراجعه کنید.

در واقع پرهیز از رنگ کردن بیش از حد مو برای مراقبت از موی فر اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که مواد شیمیایی موجود در رنگ موها بدتر موهای‌تان را خشک و زبر خواهد کرد.

اشتراک گذاری