امروز برابر است با :1403-06-18

مدهای ناخن زیباست، اما ارتباط با مشکلات سلامتی چه؟

از کایلی جنر و ریحانا گرفته تا آریانا گرانده و کاردی بی، سلبریتی ها از اکریلیک های بلند و اسپورت استفاده می کنند اغلب به شدت با هنر ناخن تزئین شده اند به عنوان بیانی از سبک خود.

مد ناخن در حال حاضر یک صنعت پررونق با مانیکور ژلی و ناخن های اکریلیک در میان محبوب ترین روندهای فعلی است. در حالی که مانیکور ممکن است مانند مراقبت از خود باشد، اما می‌ تواند ناخن‌ های طبیعی سالم را از بین ببرد و حتی ممکن است در بخش کوچکی از افرادی که به آن‌ ها مبتلا می‌ شوند، مشکلات سلامتی غیر منتظره ایجاد کند.

به عنوان مثال، چسب ناخن که برای چسباندن اکریلیک به ناخن طبیعی استفاده می شود، معمولاً مخلوطی از الکل، سیانوآکریلات و متاکریلات متصل به عکس، با سایر مواد از جمله فرمالدئید است که یک سرطان زا شناخته شده است. مواد شیمیایی موجود در چسب های ناخن می تواند باعث تحریک پوست و درماتیت شود.

استفاده طولانی مدت از ژل ها و اکریلیک ها همچنین می تواند منجر به ناخن های کاذب پسوریازیس شود، جایی که پوست اضافی معروف به هیپرکراتوز در زیر ناخن رشد می کند و شبیه ظاهر قرمز و پوسته پسوریازیس است. تست بسیاری از علاقه مندان به مانیکور با ناخن های کاذب پسوریاتیک از نظر حساسیت به متیل متاکریلات مثبت است.

در برخی موارد آلرژی می تواند آنقدر شدید باشد که باعث از بین رفتن دائمی ناخن ها شود. برخی دیگر از نوروپاتی محیطی گزگز یا بی حسی در انگشتان گاهی به طور دائمی رنج می برند.

علت غیر محتمل سرطان پوست؟

عوامل زیادی در خطر ابتلا به سرطان نقش دارند، از جمله سن، نوع پوست، مواجهه قبلی و سابقه خانوادگی.

ناخن های ژله ای با استفاده از خشک کن های مخصوص که نور ماوراء بنفش را به شکل UVA ساطع می کنند که ژل را سخت می کند و آن را به پلیمرهای سفت تبدیل می کند، خشک می شود. از آنجایی که اکثر افراد هر چند هفته یکبار ناخن های خود را اصلاح می کنند و تقریباً ده دقیقه طول می کشد تا سفت شود این امر به طور قابل توجهی قرار گرفتن در معرض UVA را افزایش می دهد.

پشت دست ها ممکن است یکی از مقاوم ترین قسمت های بدن در برابر اشعه ماوراء بنفش باشد، اما لباس نیز از آن محافظت نمی کند و یکی از رایج ترین مکان هایی است که مردم فراموش می کنند کرم ضد آفتاب بزنند.

اگر از طرفداران ژل ها هستید، با استفاده از کرم ضد آفتاب، خطر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش را کاهش دهید و از دستکش های تیره و بدون انگشت استفاده کنید.

ناخن های ضعیف، شکننده و خشک

برداشتن ژل ها و اکریلیک ها اغلب باعث لایه برداری یا تراشیدن قطعات صفحه ناخن می شود. حتی سخت‌ ترین برداشتن ناخن می‌ تواند به لایه‌های کراتینه ناخن آسیب برساند، که می‌ تواند ناخن را ضعیف کند، باعث شکننده شدن آن شود و آسیب دیدگی ناخن‌ها را سفید به نظر برساند. بسیاری از مواد شیمیایی که برای حذف استفاده می‌ شوند، از جمله استون برای ناخن‌ های ژلی، می‌ توانند ناخن و پوست اطراف آن را خشک کرده و در جریان خون جذب شوند.

فرآیند برداشتن هر دو مانیکور ژل و اکریلیک می‌ تواند ناخن‌ های طبیعی را از بین ببرد که می‌ تواند بیش از حد پر شود و باعث ایجاد خطوط راه راه در انتهای ناخن‌ ها و همچنین تغییر و آسیب به مویرگ‌ های زیرین شود.

برداشتن ناخن‌ ها همچنین می‌تواند باعث انیکولیز ضربه‌ ای شود که در آن ناخن از بستر زیر آن جدا می‌ شود و ظاهری کلاسیک در محل اتصال ناخن و بستر زیرین ایجاد می‌ کند. این می تواند مانعی را باز کند که از بدن داخلی در برابر دنیای بیرون محافظت می کند، به ویژه در لبه های هر دو طرف ناخن، زمانی که آنها عفونی می شوند، این به عنوان پارونیشیا شناخته می شود.

ماندن ناخن های مصنوعی برای مدت طولانی می تواند باعث ایجاد رطوبت در زیر ناخن شود و یک محیط ایده آل برای اونیکومیکوزیس ایجاد کند. رشد قارچ. اغلب، تغییرات ظاهر ناخن طبیعی ناشی از عفونت قارچی توسط اکریلیک پنهان می‌ شود، بنابراین عفونت‌ ها می‌ توانند بدون اینکه متوجه شوید پیشرفت کنند.

محل پرورش باکتری

حتی لاک ناخن سنتی نیز بدون خطر نیست. این می تواند پالس اکسی متر را تغییر دهد، که میزان اکسیژن خون شما را اندازه می گیرد. خوشبختانه، در بیشتر مواقع این موارد تا حد قابل توجهی از نظر بالینی تغییر نمی‌ کنند، اما ژل‌ ها، اکریلیک‌ ها و لاک‌ ها در محیط‌ های بالینی ممنوع هستند، زیرا فضاهای زیر ناخن‌ ها و تراشه‌ های روی لاک محل رشد باکتری‌ هایی هستند که می‌ توانند بین کارکنان و بیماران منتقل شوند.

اگر از مانیکور لذت می‌ برید، بهتر است از ژل‌ ها و اکریلیک‌ ها صرفنظر کنید و روی مراقبت از ناخن‌ های طبیعی خود تمرکز کنید و آنها را قابل مشاهده کنید تا بتوانید متوجه هر گونه تغییر در ظاهر آن‌ ها شوید که ممکن است نشان‌ دهنده مشکلات سلامتی مانند عفونت‌ های قارچی باشد.

اشتراک گذاری