امروز برابر است با :1403-06-26

قهوه ایتالیایی یا ترک؟

قهوه، نوشیدنی محبوب در سرتاسر جهان، بسته به مکان و نحوه تهیه آن، ویژگی‌ های متمایزی پیدا می‌ کند. در طی چندین سال، دو سنت نمادین قهوه که قلب علاقه مندان به کافئین را تسخیر کرده است، قهوه ایتالیایی و ترک است. در حالی که هر دو غرق در تاریخ فرهنگی غنی هستند و به خاطر طعم‌ های قوی خود شناخته می‌ شوند، در روش‌ های آماده‌ سازی، سبک‌ های سرو و مشخصات طعم متفاوت هستند.

درک این تفاوت‌ ها نه تنها قدردانی ما را از دنیای متنوع قهوه افزایش می‌ دهد، بلکه به ما کمک می‌کند کشف کنیم که کدام سبک ممکن است با ترجیحات شخصی ما مطابقت داشته باشد. بنابراین، کدام بهتر است؟

تفاوت های اولیه قهوه ایتالیایی و ترک

بزرگترین تفاوت بین قهوه سنتی ایتالیایی و ترک در اندازه آسیاب کردن آن است. قهوه ترک شامل آسیاب بسیار ریز، تقریباً مانند پودر است. این باعث افزایش سطح برای استخراج می شود و به یک دم ضخیم و قدرتمند کمک می کند.

قهوه ایتالیایی با آسیاب ریز درست می شود، شبیه به نمک خوراکی. این اجازه می دهد تا فشار در ظرف موکا ایجاد شود و در نتیجه قهوه غلیظی شبیه اسپرسو ایجاد شود.

روش های دم کردن نیز رویکردهای بسیار متفاوتی دارند. قهوه ترک از یک قابلمه کوچک برای جوشاندن قهوه ریز آسیاب شده، آب و شکر استفاده می کند. در نتیجه یک نوشیدنی غلیظ و پر از رسوب ایجاد می شود.

در قهوه ایتالیایی به فشار بخار بستگی دارد. آب در محفظه پایین به جوش می آید و فشاری ایجاد می کند که آب داغ را از طریق قهوه ریز آسیاب شده در محفظه میانی قبل از توزیع قهوه غلیظ در محفظه بالایی وارد می کند.

قهوه ترک از نظر استحکام و بافت قوی، غلیظ و به دلیل آسیاب بسیار ریز با لایه ای از فوم در بالای آن طعمی قوی دارد. به طور سنتی بدون شیرینی سرو می شود.

قهوه ایتالیایی قوی و غلیظ است و به دلیل دم کردن فشار، کرمی (فومی با رنگ روشن تر) دارد. پایه بسیاری از نوشیدنی های قهوه ایتالیایی بر پایه شیر مانند کاپوچینو و لاته است.

نقش قهوه در فرهنگ ایتالیایی و ترکی

در ایتالیا، قهوه یک فعالیت اجتماعی است. ایستادن در یک بار یا ماندن در یک میز کافه برای یک اسپرسوی سریع به شما امکان می دهد با هم ارتباط برقرار کنید و دنیا را تماشا کنید. تاکید بر حبوبات با کیفیت بالا و فرآیند دم کردن سریع و کارآمد است، مانند موکا پات، که برای این سبک زندگی سریع ایده آل است.

قهوه در ترکیه غرق در سنت و آیین است. تهیه و سرو قهوه ترک شامل مراحل خاصی است و ارائه آن به مهمانان به معنای مهمان نوازی و احترام است. تمرکز بر روی خود تجربه است، مزه کردن دم کرده غلیظ و به طور بالقوه استفاده از زمینه های فال. این نشان دهنده سرعت پایین تر زندگی و اهمیت ارتباط اجتماعی است.

تفاوت های قابل توجه در فواید سلامتی مرتبط با قهوه ایتالیایی در مقابل قهوه ترک

برخی از تفاوت های بالقوه سلامت عبارتند از:

فیلتراسیون: قهوه ترک بدون فیلتر حاوی دی ترپن های بیشتری است که می تواند سطح کلسترول را در برخی افراد افزایش دهد. قهوه ایتالیایی با روش دم کردن فیلتر شده خود از این عیب احتمالی جلوگیری می کند.

محتوای کافئین: قهوه ترک به دلیل آسیاب ریزتر و زمان دم کشیدن طولانی تر می تواند قوی تر باشد. با این حال، اندازه سرو معمولا کوچکتر از یک اسپرسو ایتالیایی است. در نهایت، محتوای کافئین بستگی به شیوه های دم کردن فردی دارد. کسانی که به کافئین حساس هستند ممکن است دوز بالقوه کمتر قهوه ایتالیایی را ترجیح دهند.

آنتی اکسیدان ها: هر دو قهوه حاوی آنتی اکسیدان هستند، اما ماهیت فیلتر نشده قهوه ترک ممکن است غلظت کمی بالاتری داشته باشد. در حد اعتدال، هر دو قهوه ایتالیایی و ترکی فواید سلامتی بالقوه ای دارند.

انتخاب سالم‌ تر به نگرانی‌ ها و ترجیحات سلامت فردی بستگی دارد. با این حال، زمینه فرهنگی و تجربه منحصر به فرد قهوه هر کشور اغلب نقش بزرگتری در شکل دادن به ترجیحات قهوه مردم ایفا می کند.

اشتراک گذاری