امروز برابر است با :1403-06-18
فیبروز ابرو

فیبروز ابرو چیست؟

فیبروز ابرو از پرطرفدارترین روش ها برای رفع نواقص ابرو و ایجاد حالت طبیعی و بسیار زیبا در آنها می باشد که با تزریق رنگ با سوزن های مخصوص انجام میشود.

در این روش که برای اولین بار توسط برانکوبابیک؛ مدیر آکادمی بین المللی فی در لهستان معرفی شد، خراش های جزئی روی پوست ایجاد شده و رنگ تزریق میشود. به همین دلیل ابهاماتی درباره شباهت و تفاوت آن با میکروبلدینگ و تاتو وجود دارد و گاها با هم یکسان در نظر گرفته میشوند.

سالن زیبایی شبنم نظیف در ادامه به سوالات متعددی از قبیل فیروز ابرو چیه، چقدر ماندگاری دارد و چه مزایای و معایبی داشته و آیا برای خانم های باردار ضرر دارد یا خیر پاسخ خواهد داد.

فیبروز ابرو یعنی چه؟

به دلایل مختلف از قبیل وراثت یا عوامل محیطی، تغییر در هورمون ها و مشکلات جسمی و همچنین تغذیه نامناسب ممکن است بخش هایی از ابروها دچار ریزش شوند. علاوه براین، در بسیاری از مواقع ابروهای طبیعی افراد از بدو تولد تقارن نداشته و قسمت تاج یا دم و بخش های میانی اصطلاحا کم پشت هستند.

با توجه به تاثیر بسیار زیاد ابروها بر زیبایی صورت، روش ها و تکنیک های مختلفی برای پوشاندن این قبیل نواقص در ابروها ارائه شده است. آکادمی بین المللی فی در لهستان برای اولین بار سوزن های خاصی را معرفی کرد که با آن رنگ های مخصوص به لایه های رویی پوست ابرو تزریق میشود.

فیبروز ابرو به تکنیکی گفته میشود که در آن از سوزن های آکادمی فی استفاده شده و هاشورهای بسیار طبیعی و ظریف لا به لای تارهای مو ایجاد می شود. با توجه به اینکه هاشورها شباهت بسیار زیادی به تارهای طبیعی ابرو داشته و خراش های روی پوست در لایه های عمیق ایجاد نمی شود، به همین دلیل ابروها با فیبروز جلوه فوق العاده زیبا و کاملا نچرال خواهند داشت.

فیبروز ابرو با شبنم نظیف

تفاوت فیبروز ابرو با میکروبلدینگ

فیبروز اَبرو و میکروبلدینگ هر دو از تکنیک های بسیار کاربردی برای رفع نواقص ابرو با ایجاد خطوط و خراش های رنگی لا به لای تارهای مو ابرو می باشد. این دو روش در بسیاری از مواقع یکسان در نظر گرفته میشوند و دلیل آن شباهت زیاد در نحوه اجرای کار است. تنها تفاوتی که برای میکروبلدینگ ابرو و فیبروز ابرو می توان ارائه داد، نوع سوزن و دستگاه کار است.

سوزن هایی که برای فیبروز استفاده میشوند، توسط آکادمی بین المللی فی لهستان ارائه شده و در نوع آنها تفاوت هایی با سوزن میکرو بلدینگ وجود دارد. به همین دلیل نباید این دو تکنیک و روش را یکسان در نظر گرفت.

فیبروز ابرو چقدر ماندگاری دارد؟

مدت زمان ماندگاری هاشورها بارنگ و جلوه اولیه خود تا حد زیادی به نحوه اجرای آن بستگی دارد. اگر میکروبلیدینگ یا فیبروز با رنگ با کیفیت و با رعایت استانداردها انجام شود، حداقل ۶ تا یک و حتی دو سال ممکن است ماندگاری داشته باشد.

البته دقت داشته باشید که پوست های چرب رودتر از پوست نرمال و خشک رنگ را از بین میبرد و به همین دلیل ماندگاری فیبروز در آنها کمتر است. همچنین لازم به ذکر است، مراقبت هایی که از ابروها بعد از جلسه اول و ترمیم انجام میشود نیز می تواند تاثیر زیادی بر ماندگاری داشته باشد.

عوارض فیبروز ابرو

بدون شک هر تکنیک و روشی که با ایجاد خراش و تزریق رنگ به پوست همراه باشد، عوارضی را همراه دارد. از جمله عوارض فیبروز ابرو می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • ایجاد التهاب پوست در قسمت خراش و هاشورها در پوست های حساس
  • تغییر رنگ هاشورها به گذشت زمان به دلیل استفاده از رنگ های بی کیفیت

مراقبت بعد از فیبروز ابرو

بسیاری از روش های اصلاح فرم ابرو به روش های تهاجمی و نیمه دائم مراقبت های یکسانی دارند. یکی از مواردی که در همه این روش ها یکسان است پرهیز از شستشوی ابرو در سه روز اول است. هرچقدر که مراقبت های بعد از فیبروز ابرو را جدی بگیرید نتیجه بهتری خواهید گرفت. هزینه بالایی که برای انجام فیبروز ابرو می پردازید یا تجربه و مهارت بالای آرایشگر شما بسیار مهم هستند، اما اگر مراقبت ها را جدی نگیرید نتیجه دلخواهتان را نمی گیرید و این سه با هم در کیفیت نتیجه نهایی موثر هستند.

همانطور که می دانید این روش را نیمه دائم می نامند، به این دلیل که بعد از یک مدت زمانی که در قسمت ماندگاری فیبروز اشاره شد، رفته رفته رنگ آن کم می شود و نیاز به ترمیم دارند. اگر مراقبت های لازم را رعایت کنید می توانید از حداکثر ماندگاری فیبروز ابرو لذت ببرید، در غیر اینصورت کیفیت کار و همچنین ماندگاری کمتر از حالت طبیعی خواهد بود.

  • پرهیز از شستشوی ابرو و استخر و سونا و آرایش ابرو بسیار اهمیت دارد، اما در صورتی که مجبور شدید ابروها را شستشو دهید باید طبق اصولی که توضیح خواهیم داد این کار را انجام دهید.
  • برای شستشو حتما از آب سرد یا ولرم استفاده کنید. در حالت کلی باید از سشتشو با مواد شوینده خودداری کنید، اما در صورتی که ناگزیر به استفاده از آن ها باشید، سعی کنید از شامپوی بچه استفاده کنید.
  • تماس مستقیم ابرو با دست بسیار مضر است اما در صورتی که مجبور شوید با ملایمت تمام این کار را انجام دهید.
  • بلافاصله بعد از شستشو، با یک حوله نرم و تمیز ابروها را کاملا خشک کنید. این کار را با نهایت دقت انجام دهید و سعی کنید با ضربه های آرام آن ها را خشک کنید تا به آن ها آسیب وارد نشود. کشیدن حوله بر روی ابروها بسیار مضر است.
  • با استفاده از پماد هیدروکورتیزون همیشه آن ها را چرب نگهدارید و نگذارید ابروها خشک باقی بمانند.
  • استفاده از وسایل آرایش ابرو در روزهای ابتدایی فیبروز ابرو به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
  • دستکاری کردن ابرو، کندن زخم ها و پوسته های روی ابرو بسیار مضر است و باعث می شود که رنگ دانه ها را از بین ببرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات آموزش کاشت مژه، لمینت مژه و لمینت ناخن به سایت خانم شبنم نظیف به آدرس https://shabnamnazif.com/ مراجعه کنید.

اشتراک گذاری