امروز برابر است با :1403-04-03

فشار خون و قند خون بالا دارید؟ از این مکمل ها اجتناب کنید!

اگر فشار خون بالا (BP) و قند خون را مدیریت می کنید، احتمالاً سبک زندگی سالم را در اولویت قرار داده اید. اما در مورد بطری های مکمل که در قفسه ها قرار گرفته اند چه می توان گفت؟

در حالی که برخی از ویتامین ها و مواد معدنی می توانند مفید باشند، برخی دیگر می توانند با داروها تداخل داشته باشند یا وضعیت شما را بدتر کنند.

مکمل هایی که برای کنترل فشار خون بالا و قند خون باید از آنها اجتناب کنید

مکمل های حاوی سدیم

چرا اجتناب کنید: سدیم می تواند فشار خون را افزایش دهد. بسیاری از مکمل ها، به ویژه آنهایی که برای عضله سازی یا هیدراتاسیون به بازار عرضه می شوند، ممکن است حاوی سطوح بالایی از سدیم باشند.

ریشه شیرین بیان

چرا اجتناب کنید: شیرین بیان می تواند فشار خون را افزایش دهد و باعث احتباس مایعات شود که هم برای فشار خون بالا و هم برای دیابت مشکل ساز است.

مکمل های حاوی کافئین و محرک

چرا اجتناب کنید: کافئین می تواند فشار خون را افزایش دهد و باعث ضربان قلب سریع شود که برای افراد مبتلا به فشار خون مضر است. برخی از مکمل های کاهش وزن و انرژی حاوی سطوح بالایی از کافئین یا سایر محرک ها هستند.

جینسینگ

چرا اجتناب کنید: در حالی که جینسینگ ممکن است فوایدی داشته باشد، می تواند در کنترل فشار خون و تنظیم قند خون نیز اختلال ایجاد کند و منجر به عوارض بالقوه شود.

مکمل های کلسیم

چرا اجتناب کنید: دوزهای بالای مکمل های کلسیم با افزایش خطر حوادث قلبی عروقی مرتبط است. بهتر است کلسیم را از منابع غذایی تحت نظر پزشک دریافت کنید.

ویتامین D با دوز بالا

چرا اجتناب کنید: در حالی که ویتامین D مهم است، دوزهای بیش از حد بالا می تواند باعث تجمع کلسیم در خون شود و به طور بالقوه منجر به مشکلات قلبی و کلیوی شود.

همیشه قبل از شروع به مصرف هر مکمل جدیدی با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر فشار خون بالا، قند خون دارید یا دارو مصرف می کنید. این تضمین می کند که از تداخلات احتمالی با بیماری یا داروهای خود اجتناب می کنید و بر اساس نیازهای سلامتی خود توصیه های شخصی دریافت می کنید.

بر تغییرات سبک زندگی مانند تغذیه سالم، ورزش و مدیریت استرس به عنوان سنگ بنای مدیریت این شرایط تمرکز کنید. مکمل‌ ها می‌ توانند مکمل مفیدی باشند، اما نباید جایگزین توصیه‌ های پزشکی یا درمان مناسب شوند.

اشتراک گذاری