امروز برابر است با :1403-04-04

علائم اولیه این بیماری مفصل را جدی بگیرید

آیا در ناحیه باسن یا زانو احساس ناراحتی می کنید؟ این فقط یک مشکل جزئی نیست، بلکه می تواند یک علامت هشدار اولیه از یک مشکل جدی تر باشد. از آنجایی که این مفاصل محوری بار عمده فعالیت های روزانه ما را تحمل می کنند، تشخیص زود هنگام علائم می تواند برای درمان موثر بسیار مهم باشد.

برای افراد بالای 40 سال، ناراحتی در لگن و زانو می‌ تواند نشانه‌ ای از بیماری باشد که به نام بیماری مفصل بزرگ شناخته می‌ شود. آیا اخیراً در ناحیه باسن یا زانو احساس ناراحتی کرده‌ اید؟ این‌ ها می‌ توانند نشانه‌ ای از یک بیماری شایع به نام بیماری مفصل بزرگ باشند.

درد منظم هنگام راه رفتن، تورم در مفصل، کرپیتوس (صداهایی که از مفصل می‌ آید) و بد شکلی قابل مشاهده علائم و نشانه‌ هایی هستند که مفصل در حال تحلیل رفتن و ایجاد آرتروز است.

تمایز بین ناراحتی طبیعی و بیماری مفصل بزرگ (آرتروز)

اگر فردی دچار درد مفصلی یا علائم به طور متناوب باشد، ممکن است هفته‌ ای یک بار یا هر دو هفته یک‌ بار و بدون درمان خاصی از بین برود. سپس تحت درد یا ناراحتی طبیعی قرار می گیرد. وقتی این علائم به صورت روزانه عود می کنند، نیاز به بررسی دارند. وقتی درد و ناراحتی برای مدت طولانی طولانی شود، تحرک را کاهش می‌ دهد که برای مدت طولانی باقی می‌ ماند.

عوامل سبک زندگی که می تواند خطر را افزایش دهد

سبک زندگی بی تحرک، افزایش وزن، غذاهای ناسالم، سیگار و الکل و عدم ورزش می تواند منجر به بیماری مفصل بزرگ شود. وقتی فردی برای مدت طولانی از رژیم غذایی کم پروتئین استفاده می کند یا از بیماری های مزمن مانند دیابت رنج می برد، بیشتر مستعد ابتلا به بیماری مفصل بزرگ است.

علائم هشدار دهنده اولیه

هیچ درد یا آسیب جزئی را نادیده نگیرید. در اولین فرصت با یک جراح ارتوپد مشورت کنید. درد هنگام بالا رفتن از پله ها، راه رفتن سریع، صداهای منظم که از مفصل می آید، تورم و قفل شدن مفصل را نباید نادیده گرفت، زیرا ممکن است نشانه هایی از بیماری اولیه مفصل باشند.

اقدامات پیشگیرانه از آرتروز

کارشناسان حفظ یک سبک زندگی سالم با حفظ وزن مناسب، ورزش منظم و مصرف یک رژیم غذایی متعادل و غنی از کلسیم، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را توصیه می کنند. از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل خودداری کنید.

وزن خود را کاهش دهید، به طور منظم ورزش کنند، رژیم غذایی متعادلی داشته باشند و با یک متخصص مفصل مشورت کنید.

اشتراک گذاری