امروز برابر است با :1403-02-09

صبحانه سالاد سیب و نارگیل روده شما را پاکسازی می کند!

برای اکثر مردم، صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی در روز است. کارشناسان معتقدند که این به بدن و ذهن ما کمک می کند تا در طول روز به طور موثر کار کند و آن را تبدیل به یک وعده غذایی بسیار مهم می کند. بنابراین، اگر شما نیز به دنبال یک دستور غذای نیرو بخش هستید، وقت آن رسیده است که این صبحانه را برای سلامت روده امتحان کنید.

دستور تهیه سالاد سیب و نارگیل

مواد لازم

  • یک سیب رنده شده
  • یک فنجان انار
  • نصف فنجان نارگیل رنده شده
  • نصف قاشق آب لیمو
  • نصف قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه
  • نصف قاشق چای خوری پودر آمچور یا پودر انبه خشک

روش آماده سازی این سالاد

همه مواد را با هم مخلوط کنید و برای صبحانه میل بفرمایید.

آیا این یک دستور العمل قدرتمند برای صبحانه است؟

این دستور غذا با استفاده از نارگیل رنده شده، سیب، انار، آب لیمو، پودر فلفل سیاه و آمچور، به طور ویژه برای روده تهیه شده است.

بیایید مواد تشکیل دهنده و محتوای غذایی آنها را درک کنیم

نارگیل سرشار از پروتئین، فیبر و مواد معدنی ضروری مانند آهن، منگنز، مس و منیزیم است که برای عملکرد های مختلف بدن مانند تولید کلاژ، کنترل قند خون و متابولیسم ضروری هستند. همچنین قند کمی دارد و محتوای چربی بالای آن ارزش غذایی آن را کاهش نمی‌ دهد زیرا گیاهی است.

سیب سرشار از فیبر محلول، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی مانند پتاسیم و ویتامین ها است. پکتین، پروتئینی که به عنوان یک پری بیوتیک عمل می کند، باکتری های خوب موجود در میکروبیوم روده را تغذیه می کند، یبوست را تسکین می دهد و سطح لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا کلسترول بد خون را کاهش می دهد.

انار به دلیل محتوای بالای ویتامین C و آهن برای مصرف مفید است. آنها به ویژه برای بیماران کم خون مفید هستند زیرا سطح هموگلوبین را بازیابی می کنند.

برای تزیین این سالاد جهانی، ادویه هایی مانند آب لیمو (غنی از ویتامین C)، فلفل سیاه (حاوی پیپرین، ترکیب ضد التهابی) و پودر آمچور (پر از ویتامین های A، B6، C و D) بسیار موثر هستند زیرا آنها به هضم، جذب مواد مغذی و گردش خون کمک می کنند و در عین حال سموم را نیز دفع می کنند. آنها سلامت کلیه ها را تقویت می کنند و از بیماری های قلبی جلوگیری می کنند.

بنابراین، این به عنوان یک خوراکی مغذی و سیر کننده، مملو از فواید سلامتی است که آن را به صبحانه ای مناسب برای شروع روز تبدیل می کند.

اشتراک گذاری