امروز برابر است با :1403-12-29

شیائومی برای رقابت با تسلا خیز بر می دارد!

خودروی برقی جدید YU7 شیائومی در رده قیمتی مشابه تسلا مدل Y به بازار عرضه خواهد شد. با این حال، این خودروی جدید وعده پیمایش مسافت بیشتری را با یک بار شارژ ارائه می‌ دهد. همچنین مدیرعامل شیائومی اعلام کرد که نشان SU7 اولترا از طلا ساخته شده است.

شیائومی پس از استقبال گسترده مشتریان از نخستین خودروی برقی خود، اکنون در حال آماده‌ سازی برای عرضه شاسی بلند جدید خود با نام YU7 است. این خودرو به طور مشخص برای رقابت مستقیم با مدل Y تسلا روانه بازار می‌ شود.

اطلاعات منتشر شده توسط سازمان‌ های نظارتی چینی نشان می‌ دهد که بالاترین تریم YU7 شیائومی از لحاظ برد، از مدل Y لانگ رنج تسلا پیشی گرفته است. طبق گزارش سازمان MIIT، خودروی YU7 موفق به کسب گواهینامه پیمایش ۷۷۰ کیلومتر شده که ۵۰ کیلومتر بیشتر از مدل مشابه تسلا در همان منطقه است.

با وجود باتری بزرگتر و قابلیت پیمایش مسافت بیشتر با یک بار شارژ، انتظار می‌ رود که قیمت پایه شیائومی YU7 از حدود ۳۴,۵۰۰ دلار آغاز شود که ۲,۰۰۰ دلار کمتر از قیمت پایه مدل Y در بازار چین است. باتری ۹۶.۳ کیلووات ساعتی این خودرو، امکان پیمایش مسافت طولانی‌ تر با یک بار شارژ را فراهم می‌کند. علاوه بر این، شیائومی یک باتری نیکلی با ظرفیت ۰۱.۷ کیلووات ساعت را نیز به ثبت رسانده که احتمالاً تریم YU7 AWD را با توان خروجی ۶۹۱ اسب بخار تامین خواهد کرد.

شیائومی همچنین با ثبت مدل‌ هایی که دارای لیدار روی سقف و مدل‌ های بدون لیدار هستند، برنامه‌ های خود را برای ارائه خودروهای خودران در سطوح مختلف نشان داده است. به نظر می‌ رسد که مدل‌ های ارزان‌ تر RWD، همانند تسلا، به سیستم‌ های خودران مبتنی بر دوربین و پردازش تصویر تکیه خواهند کرد. برای این مدل‌ ها، شیائومی همچنین استفاده از باتری‌ های LFP را تأیید کرده است.

در طراحی ظاهری، YU7 از زبان طراحی SU7 الهام گرفته شده است، با این حال، فضای داخلی این خودرو رویکردی جدید به داشبورد خودروهای الکتریکی ارائه می‌ دهد. شیائومی یک نوار نمایشگر فوق عریض و نامتقارن را به ثبت رسانده که اطلاعات حیاتی خودرو را در حین رانندگی به راحتی قابل مشاهده می‌ سازد.

شیائومی که با ارائه محصولات با کیفیت و مقرون‌ به‌ صرفه جایگاه خود را در بازار تثبیت کرده، اکنون پا به عرصه خودروهای الکتریکی گذاشته است. این شرکت که طیف گسترده‌ ای از محصولات، از لوازم الکترونیکی خانگی تا اسکوترهای برقی را تولید می‌ کند، نشان داده که توانایی ورود به بازارهای جدید و ارائه محصولات نوآورانه را دارد.

لی جون، مدیر عامل این شرکت، در میان مردم از محبوبیت چشمگیری برخوردار است، به طوری که بسیاری او را نسخه چینی ایلان ماسک می‌ دانند. این محبوبیت یکی از عوامل کلیدی در موفقیت چشمگیر اولین خودروی برقی این شرکت بوده است. لی جون اخیراً از قدرتمندترین نسخه این خودرو، SU7 اولترا، رونمایی کرد که نه تنها قیمتی رقابتی دارد، بلکه عملکردی سریع‌ تر از تسلا مدل S پلید ارائه می‌ دهد.

با این حال، اشاره لی جون به استفاده از نشان طلای شیائومی روی کاپوت SU7 اولترا، بحث‌ برانگیز شد. این موضوع منجر به شکایت برخی از خریداران این خودروی برقی شد که مدعی بودند نشان‌ های خودروی آنها به سرقت می‌ رود. پس از این اتفاق، لی جون سریعاً با انتشار پستی در فضای مجازی، به این موضوع واکنش نشان داد و از مردم خواست که از دزدیدن نشان‌ ها خودداری کنند. با این وجود، نشان‌ های SU7 اولترا همچنان در آگهی‌ های فروش کالاهای دست دوم ظاهر شدند.

بررسی‌ های انجام شده نشان داد که میزان طلای به کار رفته در نشان SU7 اولترا، ارزشی در حدود سی دلار دارد. با این حال، این موضوع نتوانست از سرقت این نشان‌ ها توسط افراد جلوگیری کند، که نشان‌ دهنده جذابیت این نشان برای برخی از افراد است.

اشتراک گذاری