امروز برابر است با :1403-06-31

6 مزیت نوشیدن آب پرتقال که بایستی بدانید!

برای بعضی ها ها، هیچ صبحانه بدون آب پرتقال کامل نخواهد بود. در واقع، این یکی از محبوب ترین انواع آب میوه هل در سراسر جهان است. اما، نوشیدنی‌ های غنی از قند در سال‌ های اخیر بیشتر مورد بررسی قرار گرفته‌ اند… آیا آب پرتقال در این دسته قرار می‌ گیرد؟ آیا انتخاب سالمی است؟

آیا آب پرتقال انتخابی سالم است؟

به طور کلی، آب پرتقال یک گزینه سالم است، زیرا حاوی انواع ریزمغذی های مهم است. آب پرتقال به‌عنوان منبع عالی ویتامین C شناخته می‌ شود و بیش از 100 درصد از مصرف روزانه توصیه شده برای بزرگسالان را در یک وعده 8 اونس تأمین می‌ کند.

همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی پتاسیم، منیزیم، ویتامین B6، فولات و مواد مغذی گیاهی (همچنین به عنوان ترکیبات گیاهی شناخته می شود) است.

فواید آب پرتقال

بیایید کمی عمیق تر به این موضوع بپردازیم که چگونه آب پرتغال برای جنبه های خاصی از سلامت ما مفید است.

از سیستم ایمنی حمایت می کند

مقدار بالای ویتامین C آب پرتقال می‌ تواند از سیستم ایمنی بدن به‌عنوان یک آنتی‌ اکسیدان قوی حمایت کند، حتی به جلوگیری از پیشرفت سرطان کمک می‌ کند. ترکیبات گیاهی موجود در آب پرتقال مانند فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها و اسید اسکوربیک نیز دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که به کاهش التهاب بدن و دفع مولکول‌ های رادیکال آزاد کمک می‌ کنند و باعث تقویت بیشتر پاسخ ایمنی می‌ شوند. مولکول های رادیکال آزاد ریشه بسیاری از بیماری های حاد و مزمن هستند.

برای سلامت قلب مفید است

فواید آنتی اکسیدانی ویتامین C و ترکیبات گیاهی موجود در آب پرتقال نیز به عنوان پشتیبان سلامت قلب دو برابر می شود، زیرا التهاب مزمن جزء اصلی بیماری قلبی است. علاوه بر این، منیزیم و پتاسیم موجود در آب پرتقال الکترولیت هایی هستند که به ریتم و عملکرد قلب سالم کمک می کنند. پتاسیم در چندین عملکرد بدن از جمله تعادل مایعات و الکترولیت ها و تنظیم فشار خون نقش دارد.

سلامت پوست را افزایش می دهد

اما ویتامین C نه تنها برای سلامت سیستم ایمنی و قلب ما مفید است، بلکه سلامت پوست را از درون به بیرون افزایش می دهد. ویتامین C برای ایجاد کلاژن ضروری است. این به لطف این واقعیت است که این ریز مغذی اسید آمینه پرولین را به هیدروکسی پرولین، یکی از اسیدهای آمینه ضروری مورد نیاز برای تولید کلاژن، تبدیل می کند. کلاژن یک پروتئین رایج در پوست است که ساختار و خاصیت ارتجاعی ایجاد می کند و در عین حال خطوط ریز و تیرگی را کاهش می دهد.

به رشد و ترمیم کمک می کند

فولات و ویتامین B6 برای رشد سالم و ترمیم بدن در طول زندگی ما حیاتی هستند و اتفاقاً در آب پرتغال یافت می شوند. فولات به‌ ویژه برای ایجاد سلول‌ های جدید، ساخت و ترمیم DNA و جلوگیری از نقص لوله عصبی در دوران بارداری بسیار مهم است.

از سلامت مغز حمایت می کند

گویی به دلایل بیشتری برای دوست داشتن ویتامین C نیاز داریم، ریز مغذی ها همچنین در سنتز انتقال دهنده های عصبی نقش دارند و از سلامت کلی مغز حمایت می کنند. مصرف آب پرتقال عملکرد شناختی را در میانسالان سالم بهبود می بخشد، که احتمالاً مربوط به محتوای بالای فلاونوئید این نوشیدنی محبوب است.

ممکن است از سنگ کلیه جلوگیری کند

در نهایت، نوشیدن آب پرتقال ممکن است به جلوگیری از سنگ کلیه دردناک کمک کند. آب پرتقال هم سطح pH و هم سیترات را در ادرار افزایش می دهد که می تواند در برابر این سنگ های مزاحم محافظت کند.

مضرات نوشیدن آب پرتقال

در مقایسه با پوست کندن یک پرتقال و خوردن آن، راحتی آب پرتقال دارای اشکالاتی است. آب پرتقال سرشار از کالری و قند است، با 110 کالری و 21 گرم شکر (حتی اگر به طور طبیعی مشتق شده باشد) در 8 اونس و فیبر آن در مقایسه با کل میوه بسیار کم است.

سالم ترین راه برای مصرف آب پرتقال

خوشبختانه، راه‌ های زیادی برای رفع این نگرانی‌ ها و در عین حال لذت بردن از این آبمیوه وجود دارد. اندازه‌های سرو را تا هشت اونس یا کمتر برای بزرگسالان و چهار تا شش اونس برای بچه‌ها حفظ کنید، در حالت ایده‌ آل بیش از یک بار در روز ننوشید.

و در حالی که آب پرتقال کاملاً خوشمزه است، می توانید از آن به عنوان یک ماده برای سس سالاد، سس محصولات پخته شده و اسموتی نیز استفاده کنید.

اشتراک گذاری