امروز برابر است با :1403-04-10

شش غذایی که هرگز نباید با چای بخورید!

چای، نوشیدنی محبوبی است که در سراسر جهان از آن لذت می برند، اغلب با انواع تنقلات و غذاها همراه است. با این حال، آیا می دانستید که در حالی که برخی از غذاها می توانند طعم و تجربه یک فنجان چای خوب را افزایش دهند، برخی دیگر می توانند اثر مضری داشته باشند، عطر چای را کاهش دهند، طعم آن را تغییر دهند یا حتی در جذب ترکیبات مفید آن اختلال ایجاد کنند.

درک اینکه از مصرف کدام غذاها با چای خودداری کنید، بسیار مهم است. با توجه به این ترکیبات، علاقه مندان به چای می توانند اطمینان حاصل کنند که هر جرعه ای را میل می کنند و در عین حال از هرگونه تضاد طعم ناخوشایند یا نگرانی های بالقوه سلامتی خودداری می کنند.

6 ماده غذایی که همیشه هنگام مصرف چای باید از آنها پرهیز کرد

میوه های خانواده مرکبات

در حالی که افزودن یک تکه لیمو به چای می تواند مفید باشد، مصرف مقادیر زیادی از مرکبات در کنار چای می تواند منجر به مشکلات گوارشی شود. اسیدیته بالای مرکبات زمانی که با تانن های موجود در چای ترکیب شود، می تواند باعث سوزش سر دل یا سوء هاضمه شود، که همچنین دارای خواص قابض است که ممکن است دستگاه گوارش را تحریک کند.

غذاهای غنی از آهن

غذاهایی مانند اسفناج، گوشت قرمز و حبوبات سرشار از آهن هستند که برای بدن شما ضروری است. با این حال، چای حاوی ترکیباتی به نام تانن و اگزالات است که می تواند جذب آهن را مهار کند. برای به حداکثر رساندن جذب آهن، بهتر است غذاهای غنی از آهن را جدا از چای مصرف کنید.

غذاهای ادویه دار

ترکیب غذاهای تند با چای می تواند ناراحتی های گوارشی را تشدید کند. تانن‌ های موجود در چای می‌ توانند پوشش معده را تحریک کنند و وقتی با کپسایسین موجود در غذاهای تند ترکیب شوند، می‌ توانند منجر به افزایش اسیدیته معده، سوء هاضمه و سوزش سر دل شوند.

غذاهای پر کلسیم

غذاهایی مانند سبزی های برگ دار خاص (مانند کلم پیچ، کلم سبز) و محصولات غنی شده نیز می توانند در جذب کاتچین اختلال ایجاد کنند. کلسیم به این آنتی اکسیدان ها متصل می شود و اثربخشی آن ها و فواید کلی چای برای سلامتی را کاهش می دهد.

غذاهای فرآوری شده و شیرین

غذاهای سرشار از قندهای فرآوری شده و افزودنی های مصنوعی می توانند از مزایای سلامتی چای بکاهند. بار گلیسمی بالای این غذاها می تواند اثرات تثبیت کننده چای بر سطح قند خون را خنثی کند. علاوه بر این، مصرف بیش از حد قند می تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به سندرم متابولیک و چاقی شود که با مزایای نوشیدن چای مقابله می کند.

غذاهای سرد

مهم است که غذاهای سرد را با چای داغ ترکیب نکنید، زیرا دماهای متضاد می توانند در هضم غذا اختلال ایجاد کنند. خوردن غذاها در دماهای مختلف به طور همزمان می تواند سیستم گوارش شما را مختل کند و به طور بالقوه باعث تهوع شود. برای جلوگیری از این امر، حداقل 30 دقیقه بعد از نوشیدن چای گرم قبل از مصرف هر چیز سرد صبر کنید.

انواع چای و تداخل آنها با غذا

چای سیاه سرشار از تانن است که اگر همراه با غذاهای غنی از آهن یا اسیدی زیاد مصرف شود، می‌ تواند در جذب آهن اختلال ایجاد کند و باعث مشکلات گوارشی شود. این به خوبی با غذاها و محصولات لبنی با طعم ملایم جفت می شود، اگر چه دومی می تواند مزایای آنتی اکسیدانی آن را کاهش دهد.

چای سبز طعم کمی تلخ دارد و حاوی مقدار متوسطی تانن است. به خوبی با غذاهای سبک و تازه مانند سالاد و ماهی جفت می شود. برای حفظ محتوای آنتی اکسیدانی بالای آن از ترکیب آن با لبنیات خودداری کنید.

دمنوش های گیاهی عموماً فاقد کافئین هستند و از نظر طعم و خواص بسیار متفاوت هستند. آنها در جفت کردن مواد غذایی انعطاف پذیرتر هستند، اما بهتر است از غذاهای با طعم قوی که می توانند بر طعم لطیف دمنوش های گیاهی غلبه کنند، خودداری کنید.

اشتراک گذاری