امروز برابر است با :1403-02-07

3 نکته برای محافظت تلویزیون از دید شاوینو

تلویزیون یکی از لوازم برقی بسیار حساس است که می تواند در برابر ضربات بسیار آسیب پذیر باشد. راههای بسیار زیادی وجود دارند که می توانند بر افزایش طور عمر تلویزیون تاثیر بگذارند. برخی از این راهکار ها به صورت نرم افزاری و از طریق تنظیمات تلویزیون و برخی دیگر به صورت فیزیکی اعم از نصب قطعات و یا مربوط به محل نگهداری تلویزیون می باشد. رعایت فاکتورهایی که بیان خواهند شد به طور مستقیم و غیر مستقیم بر کیفیت طول عمر تلویزیون تاثیر خواهند گذاشت. چنانچه قصد خرید و یا ارتقاء مدل تلویزیون خود را دارید، فروشگاه شاوینو، خرید تلویزیون به صورت اینترنتی در مدل، سری و ابعاد مختلف نمایشگر را فراهم آورده و هر کدام از آنها با به صورت تخصصی مورد بررسی قرار داده است.

نمایشگر یکی از اصلی ترین و آسیب پذیرین بخش های تلویزیون است که بیش از هر بخش در معرض خطر قرار دارد. با توجه به آسیب پذیر بودن نمایشگر باید تدابیر بسیار مناسبی برای جلوگیری و از آسیب به آن انجام شود. اگر در منزل کودک خردسالی دارید، حتماً برای نمایشگر تلویزیون از محافظ های صفحه استفاده کنید. محافظ های صفحه به شدت از نمایشگر در برابر ضربه های احتمالی محافظت خواهند کرد و در صورت برخورد جسم سنگین تنها احتمال آسیب دیدن محافظ وجود خواهد داشت.

محل قرار گیری مناسب تلویزیون یکی دیگر از مورادی است که می تواند بر افزایش طول عمر آن تاثیر لازم داشته باشد. بهتر است تلویزیون در برابر تابش نور خورشید نباشد. تابش نور خورشید علاوه بر افزایش دمای تلویزیون، بر کیفیت رنگ آن نیز تاثیر خواهد گذاشت. همچنین برای جلوگیری از افزایش دمای تلویزیون بهتر است در بخش پشت آن نیز فضای کافی برای گردش هوا وجود داشته باشد تا از داغ شدن تمامی قطعات جلوگیری شود.

تنظیمات صحیح نمایشگر یکی دیگر از مورادی است که می تواند بر افزایش طول عمر آن تاثیر بگذارد. شدت نور و روشنایی صفحه نمایش از مورادی است که بر طول عمر آن تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. خوشبختانه در حال حاضر اغلب شرکت های تولید کننده تلویزیون، در تلویزیون هایشان از سنسورهایی استفاده می کنند که به صورت خودکار و با توجه به نور محیط، روشنایی نمایشگر ار تنظیم خواهند کرد. این مسئله علاوه بر افزایش کیفیت تصاویر بر طول عمر نمایشگر تاثیر خواهد گذاشت. اگر تلویزیون دارای سنسور نرو نیست بهتر است که از قرار دادن آن کنار پنجره خوداری کنید تا مجبور به افزایش نور صفحه نباشد. تلویزیون های پاناسونیک در شاونیو جدیداً به این سنسور مجهز شده اند که این مسئله علاوه بر افزایش طول عمر نمایشگر، از آسیب دیدن چشم نیز جلوگیری خواهد کرد.

گرد گیری و تمیز کردن اصولی و مداوم می تواند بر طول عمر نمایشگر تلویزیون تاثیر گذار باشد. قرار ندادن تلویزیون در کناره پنجره از نشستن گرد و غبار نیز جلوگیری خواهد کرد. برای تمیز کردن نمایشگر ار پارچه های نرم و تا حد زیادی خشک استفاده کنید.

اگر جزو کاربرانی هستید که به هر دلیلی مدت زمان بسیار زیادی از تلویزیون تماشا می کنید که ممکن است به دلیل تعداد زیادی افراد خانواده باشد، بهتر است تلویزیون را در محلی قرار دهید که تا حدودی باد سیستم تهویه به عنوان منبع خنک کننده برای تلویزیون هم مورد اسفاده قرار گیرد. این مسئله در طول روز خصوصاً روزهای گرم سال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

یکی از مواردی که می تواند بر طول عمر و خرابی تلویزیون تاثیر بگذارد، نوسانات برق است. برخی برندها بر روی تلویزیون های از فیوز و یا محافظ هایی استفاده خواهند کرد که در صورت نوسان احتمالی برق و یا روزهای بارانی که احتمال خطرات برق وجود خواهد داشت. فیوز و یا محافظ به شدت تلویزیون و قطعات داخلی آنها را در برابر نوسانات برق در امان نگه می دارد. اما برای اطمینان بیشتر می توانید ادقام به خرید و یک عدد محافظ برق به صورت جداگانه نمایید تا از این مسئله خیالتان آسوده شود. تلویزیون های شیائومی جدیداً به این محافظ ها در بخش داخلی مجهز شده اند و از این بایت تا حدودی خیال کاربران را آسوده کرده است.

جمع بندی

حساسیت بالا و در حال حاضر قیمت های فضایی تلویزیون ها کاربران را مجاب به رعایت فاکتورهای بسیار ساده و اثر گذار بر سلامت تلویزیون خواهد کرد. برخی از مراقب های لازم برای تلویزیون، بدون هزینه و فقط باید به شرایط محیط توجه شود. از جمه این مراقب ها، مکان قرار گیری تلویزیون است. برخی دیگر اگر لازم به هزینه باشد، هزینه ای بسیار ناچیز است که در برابر قیمت تلویزیون به چشم نخواهد آمد. از موارد این سبک مراقبت ها یم توان بح محافظ صفحه نمایش و محافظ برق اشاره کرد.

منبع: فروشگاه تخصصی تلویزیون شاوینو

اشتراک گذاری