امروز برابر است با :1403-01-30

5 خطای رایج در طراحی پوستر و نحوه جلوگیری از آنها

آیا آماده اید که طراحی پوستر خود را به یک درجه ارتقا دهید؟ پوسترها واقعا رایج هستند و اغلب نادیده گرفته می شوند، اما بخش مهمی از کمپین بازاریابی شما هستند. اما ایجاد یک پوستر خوب، چشم نواز و با طراحی خوب همیشه آسان نیست. گاهی اوقات، طراحی پوستر شما می تواند منجر به برخی از اشتباهات رایج در طراحی پوستر شود که ممکن است حتی متوجه آنها نشوید.

بنابراین خطاهای رایج در طراحی پوستر چیست؟

انتخاب فونت ها و رنگ ها

برای ایجاد یک طراحی پوستر موفق، طراح باید فونت و انتخاب رنگ خود را به دقت در نظر بگیرد. یک طراح باید مراقب باشد که دو فونت مشابه را انتخاب نکند که باعث می شود طراحی صاف به نظر برسد. یک راه خوب برای مبارزه با این، ترکیب یک Sans Serif با یک فونت Serif است که طراحی بصری جالب تری ایجاد می کند.

باید از یک پالت رنگی چشم نواز استفاده شود که طراحی را بهبود بخشد و با پیامی که منتقل می شود سازگار باشد. اگر به درستی انجام نشود، یک پالت رنگ آماتور می تواند پوستر را آماتور جلوه دهد.

غفلت از در نظر گرفتن کیفیت چاپ

یک پوستر موثر باید بتواند توجه مخاطب را به خود جلب کند و در عین حال حاوی اطلاعات مهمی نیز باشد. اگر پوستر روی متریال با کیفیت چاپ نشود، جزئیات ظریف و رنگ های پررنگ موجود در طرح از بین می رود و پوستر بی اثر می شود.

برای اطمینان از اینکه پوستر در دنیای واقعی به همان اندازه که روی صفحه دیجیتال عالی به نظر می رسد، استفاده از جوهر و کاغذ با کیفیت بسیار مهم است. برای تعیین دقیق‌تر نحوه نمایش رنگ‌ها در چاپ، مقادیر CMYK را در فایل‌های دیجیتال دوبار بررسی کنید. این برای اطمینان از سازگاری رنگ ها در تمام فرمت های خروجی است.

نادیده گرفتن یا نادیده گرفتن طرح های حرفه ای

هنگام تبلیغات با پوستر، بسیاری از مردم تمایل دارند اهمیت استفاده از طرح های حرفه ای را نادیده بگیرند. طرح های حرفه ای برای تأثیر فوری و چشمگیر ایجاد می شوند و توجه مخاطب را به خود جلب می کنند.

خطاهای رایج عبارتند از فقدان ریتم و تناسب و جریان غیرمنطقی در چیدمان پوستر. برای اجتناب از این موارد، بهتر است مطمئن شوید که همه عناصر متعادل هستند و تصاویر روی پوسترها چشم نواز هستند. حتماً از آثار هنری متناسب با رنگ و تم کلی پوستر استفاده کنید.

متن خیلی زیاد

به هم ریختگی بیش از حد با متن بیش از حد روی پوسترها می تواند آنها را خسته کننده کند. این باعث می شود بینندگان به سرعت علاقه خود را از دست بدهند. برای اطمینان از اینکه پوستر مختصر و در عین حال جذاب است، سعی کنید فقط از چند کلمه مختصر، عبارات کلیدی و نکات مهم استفاده کنید.

اینها باید بدون نیاز به خواندن جمله یا پاراگراف کامل قابل درک باشند. همچنین می توانید از یک قالب پوستر نقل قول قابل اعتماد استفاده کنید تا به شما کمک کند تیتر و زیرمتن قوی برای پوستر خود ایجاد کنید.

غفلت از جایگزین ها

مهم است که اطمینان حاصل کنید که طراحی پوستر شما از جایگزین‌هایی برای حداکثر تأثیر استفاده می‌کند و بیشترین تأثیر را ایجاد می‌کند. این کار را می توان با استفاده حداکثری از افکت ها مانند سایه ها و گرادیان ها و همچنین دقت در بافت ها انجام داد. صرف زمان اضافی برای کار با گزینه‌های مختلف، عناصر بصری جذاب‌تری ایجاد می‌کند و منجر به تصاویر پایانی بهتری می‌شود.

امروز با طراحی پوستر از اشتباهات جلوگیری کنید

طراحی پوستر یک راه عالی برای گسترش آگاهی و ایجاد تعامل است. برای اطمینان از موثر بودن پوسترها، مهم است که از این خطاهای رایج در طراحی پوستر آگاه باشید.

از نکات ذکر شده در این مقاله برای اطمینان از موفقیت طراحی پوستر خود استفاده کنید! برای تقویت بیشتر، برای کمک با یک طراح گرافیک تماس بگیرید تا پوسترهای شما بدرخشند!

اشتراک گذاری