امروز برابر است با :1403-06-18

راه های درمان اختلال نعوظ در آقایان

اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی، به ناتوانی مرد در نعوظ یا نگه داشتن آن گفته می شود. اختلال نعوظ یک بیماری نیست، بلکه نشانه ی سایر مشکلات جسمی، روانی یا هردو میباشد.

در صورت مواجهه  شدن هر چند وقت یکبار با اختلال نعوظ، دلیلی برای نگرانی نیست. این امر، کاملا طبیعی بوده و بعضی از علل آن می تواند مصرف دخانیات، نوشیدن الکل، اضطراب یا خستگی باشد. اگر این مشکل، ادامه دار شد، حتما باید به پزشک متخصص اورولوژی مراجعه نمایید.

درمان اختلال نعوظ شامل داروهای خوراکی، مشاوره درمانی، استفاده از دستگاه وکیوم، تزریق مستقیم به آلت تناسلی و … میباشد.

علت اختلال نعوظ

علل فیزیکی اختلال نعوظ

  1. مشکلات قلبی: نعوظ و حفظ آن نیاز به گردش خون سالم دارد. گرفتگی عروق ( وضعیتی که به عنوان آترواسکلروز شناخته می شود) یکی از دلایل احتمالی اختلال نعوظ میباشد.
  2. فشار خون بالا: فشار خون بالا  همچنین می تواند منجر به اختلال نعوظ شود.
  3. دیابت: اختلال نعوظ می تواند نشانه ای از دیابت باشد. این به این دلیل است که سطوح بالای گلوکز خون می تواند به رگ های خونی، از جمله رگ های خونی که مسئول خون رسانی به آلت تناسلی در حین نعوظ هستند، آسیب برساند.
  4. چاقی: چاقی در افراد موجب میشود تا دچار دیابت و یا فشار خون بالا شوند. برای مردان جوانی که اضافه وزن دارند، انجام اقداماتی برای کاهش وزن اضافی می تواند در کاهش خطر ابتلا به این بیماری مفید باشد.
  5. اختلالات هورمونی: اختلالات هورمونی، مانند تستوسترون پایین در آقایان ، ممکن است موجب این اختلال شود. یکی دیگر از علل هورمونی احتمالی این بیماری ، افزایش تولید پرولاکتین، هورمونی است که توسط غده هیپوفیز تولید می شود. علاوه بر این، بالا یا پایین بودن غیرطبیعی سطح هورمون تیروئید می تواند منجر به این اختلال شود. مردان جوانی که از استروئیدها برای کمک به ساخت توده عضلانی استفاده می کنند در معرض خطر بیشتری هستند.

علل روانی اختلال نعوظ

شرایطی مانند افسردگی، استرس، خستگی و… می توانند در این روند اختلال ایجاد کنند. یکی از نشانه های اصلی افسردگی، کناره گیری از چیزهایی است که زمانی از آن لذت می بردند، از جمله رابطه جنسی.

استرس مرتبط با شغل، پول و سایر رویدادهای زندگی نیز می تواند به بیماری کمک کند. مشکلات روابط مانند ارتباط ضعیف با شریک زندگی نیز می تواند باعث اختلال در عملکرد جنسی در مردان و شود.

درمان اختلال نعوظ

درمان اختلال نعوظ به علت آن بستگی دارد. ممکن است لازم باشد ترکیبی از درمان‌ها، از جمله دارو‌درمانی، فیزیوتراپی، دستگاه وکیوم و یا سایر روش‌ها را استفاده نمایید.

1.فیزیوتراپی در اختلال نعوظ: شواهد در دست است که بازآموزی عضلات کف لگن می‌تواند در درمان اختلال نعوظ بسیار موثر باشد. ارزیابی دقیق توسط فیزیوتراپیست واجد شرایط تعیین میشود که آیا ماهیچه‌های لگن در این اختلال نقش دارند یا خیر. انجام تمرینات کف لگن به طور قابل توجهی عملکرد نعوظ را در افرادی که دارای کف لگن ضعیف هستند، بهبود می‌بخشد. استفاده از تحریکات الکتریکی و سایر مداخلات فیزیوتراپی نیز نتایج امیدوارکننده‌ای داشته‌ است.

2.اصلاح سبک زندگی: اصلاح سبک زندگی نقش زیادی در درمان اختلال نعوظ دارد. بسیاری از قسمت‌های مختلف بدن شما مسئول کمک به نعوظ و حفظ آن هستند. گاهی اوقات، علت این اختلال ممکن است مربوط به انتخاب سبک زندگی نادرست باشد. درمان‌های پزشکی زیادی برای اختلال نعوظ وجود دارد، اما برخی از تغییرات در سبک زندگی نیز می‌تواند به شما کمک کند. برخی از عواملی که می‌تواند در نعوظ تاثیر داشته باشند، عبارتنداز:

  • رژیم غذایی سالم
  • ورزش به طور منظم
  • ترک سیگار و مشروبات الکی
  • مدیریت استرس
  • داشتن فعالیت جنسی منظم
  • خواب کافی

3.دارو (گیاهی، تقویتی): داروهای (گیاهی، تقویتی) همراه با تغییر سبک زندگی، برای درمان اختلال نعوظ میتواند تاثیرگذار باشد. موارد زیر برخی از مکمل‌هایی هستند که مورد مطالعه قرار گرفته اند و بی‌خطر هستند:

  • جینسینگ
  • ال آرژنین
  • آوانافیل (Stendra)
  • سیلدنافیل
  • تادالافیل

اگر سطح تستوسترون پایینی دارید، تستوسترون درمانی (TRT) نیز ممکن است به شما توصیه شود.حتما قبل از استفاده از هرگونه دارویی با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

4.روان درمانی: نقش روان‌درمانی در بهینه‌سازی نتایج درمانی بیش از پیش آشکار است. اگرچه پزشکان درمان موثر و ایمنی برای اختلال نعوظ دارند، اما موانع روانی و اجتماعی در درمان بیماران تداخل ایجاد می‌کند.

5.دستگاه وکیوم آقایان: دستگاه وکیوم مردانه با تقلید از روش طبیعی نعوظ باعث افزایش جریان خون به کل آلت تناسلی میشود؛ و این عمل باعث ایجاد یک نعوظ قوی در آلت میشود. این دستگاه در رفع اکثر مشکلات جنسی مردان استفاده میشود.

این محصول دارای یک لوله شیشه‌ای کوچک میباشد. ابتدا آلت را داخل شیشه گذاشته و با استفاده از پمپ، خلاء در اطراف آلت به وجود می آید، و سپس یک حلقه فشاری برای جلوگیری از برگشت خون، در انتهای آلت قرار میگیرد. استفاده از دستگاه وکیوم مردانه بدون نیاز به هیچ مورد جانبی دیگر مانند ژل روان کننده، کرم ، روغن و …. میباشد. و در صورت استفاده صحیح بدون هیچ گونه عوارضی میباشد .با توجه به این موضوع، دستگاه وکیوم میتواند به عنوان راهی عالی و کارآمد برای تقویت نعوظ استفاده گردد.

6.ماساژ پروستات: ماساژ پروستات، نوعی ماساژ‌ درمانی میباشد که جهت درمان این اختلال استفاده می‌شود. ماساژ پروستات اغلب همراه با سایر درمان‌ها استفاده می‌شود. در طول ماساژ پروستات، پزشک بافت‌های داخل کشاله ران و اطراف آن را ماساژ می‌دهد تا جریان خون به آلت تناسلی افزایش یابد. ممکن است لازم باشد چندین بار در هفته ماساژ دریافت کنید. طول مدت ماساژ بستگی به علائم شما دارد.

7.تمرینات ورزشی: تمرینات ورزشی خاصی وجود دارند که می‌توانند به اختلال نعوظ کمک بسزایی کنند. تمرینات ورزشی موثر شامل:

  • تمرینات کگل
  • ورزش هوازی
  • یوگا و تمرینات تنفسی

8.جراحی: جراحی یکی از درمان‌های خط آخر و تهاجمی اختلال نعوظ که شامل قرار دادن ایمپلنت آلت تناسلی (پروتز آلت تناسلی) میباشد.

در صورتیکه شما نیز با مشکلات جنسی از قبیل ناتوانی و اختلال در نعوظ دچار هستید، می‌توانید به سایت رویا شب مراجعه نمایید و از مشاورین ما راهنمایی بگیرید.

بسیاری از افراد به دلایل مختلف از رفتن به مطب دکتر و بازگو کردن مشکل خود به‌صورت حضوری سر باز می‌زنند. این افراد می‌توانند در محیط آنلاین از طریق وب سایت رویای شب از خدمات غیر حضوری این سایت استفاده نمایند و با مشاوره آنلاین سلامت جنسی به رفع مشکلات خود بپردازند. فراموش نکنید رفع این مشکل برای داشتن یک زندگی متأهلی شیرین‌تر، الزامی میباشد.

اشتراک گذاری