امروز برابر است با :1403-04-17

راه رفتن آگاهانه قدم های کوتاه تر یا بلند تر؟

به طور گسترده اعتقاد بر این است که پیاده روی برای سلامتی مفید است چه تند، چه آهسته. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا طول گام نیز نقشی در آن دارد؟

طول گام های متفاوت می تواند به شما در بهینه سازی راه رفتن کمک کند. هنگام راه رفتن قدم های کوتاه تر یا طولانی تر بردارید. به ازای هر 1 درصد افزایش در تغییر طول گام، 0.7 درصد افزایش در متابولیک راه رفتن وجود دارد.

بیایید این را با هم تحلیل کنیم

پیاده روی یک راه موثر و آسان برای مدیریت وزن و سلامت کلی است. این یک ورزش کم تاثیر است که می تواند از طرق مختلف مانند افزایش جریان خون در کل بدن و مغز، بهبود سلامت قلبی عروقی و ریوی و کاهش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت مفید باشد. سرعت راه رفتن را می توان به 2 متغیر طبقه بندی کرد میزان گام و طول گام.

طول گام به مسافت طی شده بین جایگذاری های متوالی یک پا اشاره دارد، در حالی که نرخ گام تعداد گام های تکمیل شده در دقیقه است. تغییر طول گام واقعاً می‌ تواند بر راندمان راه رفتن و سلامت کلی شما تأثیر بگذارد.

به عبارت ساده، طول گام، فاصله از ضربه پاشنه یک پا تا ضربه دوباره پاشنه همان پا است.

راه رفتن ناکارآمد یا وضعیت نامناسب می تواند منجر به کمر درد مزمن، زانو درد و درد مچ پا شود. طول گام ابزاری عالی برای ورزشکاران، علاقه مندان به تناسب اندام یا افرادی است که می خواهند وزن کم کنند. این می تواند به آنها کمک کند عملکرد و کارایی خود را در فعالیت های فیزیکی مانند دویدن یا پیاده روی نظارت کنند.

تغییرات مکرر در طول گام می تواند متابولیسم را افزایش داده و به شما کمک کند کالری بیشتری بسوزانید.

زمانی که فرد به طور مداوم طول گامی ایده آل را حفظ کند، پیاده روی از نظر متابولیک کمتر و انرژی کارآمدتر می شود. در نتیجه پخش یکنواخت استرس در عضلات و مفاصل مختلف و تشویق به یک تمرین خوب، تنوع گام‌ های مناسب نیز به جلوگیری از مشکلات استفاده بیش از حد کمک می‌ کند.

چگونه طول گام را تغییر دهیم؟

می‌ توانید با برداشتن گام‌ های کوتاه‌ تر یا طولانی‌ تر در حین راه رفتن، طول گام خود را تغییر دهید. گام های کوتاه تر شامل قرار دادن مکرر پا است، در حالی که گام های بلندتر در هر گام، مسافت بیشتری را پوشش می دهند.

کارایی متابولیک: تحقیقات نشان می دهد که طول گام های متفاوت بر مقدار متابولیک راه رفتن تأثیر می گذارد. برای مثال، گام‌ های کوتاه‌ تر ممکن است به دلیل افزایش فرکانس گام‌ ها، در طول زمان از نظر متابولیکی هزینه بیشتری داشته باشند.

ضربه مفصل: طول گام‌ های متفاوت می‌ تواند تاثیر متفاوتی را در بین مفاصل توزیع کند و به طور بالقوه فشار را بر روی مناطق خاصی مانند زانو یا باسن کاهش دهد.

درگیری عضلانی: طول گام های مختلف ماهیچه ها را به طور متفاوتی درگیر می کند. گام‌ های بلندتر ممکن است بیشتر عضلات همسترینگ و باسن را درگیر کند، در حالی که گام‌ های کوتاه‌ تر ممکن است بیشتر ساق پا را درگیر کند.

چگونه تغییر طول گام می تواند راه رفتن را موثر تر کند؟

سوزاندن کالری: گام های بلندتر می تواند شدت راه رفتن و کالری سوزی را افزایش دهد.

استقامت: جایگزینی بین گام های بلندتر و کوتاه تر می تواند استقامت و استقامت را بهبود بخشد.

تناسب اندام کلی: با درگیر کردن ماهیچه های مختلف و شدت های مختلف، پیاده روی به یک تمرین جامع تر تبدیل می شود

برای جلوگیری از ارتفاعات تمرینی و حفظ هیجان ورزش، سعی کنید تنوع گام را به پیاده روی خود وارد کنید. به‌ علاوه، بدن برای مقابله با سطوح و شرایط مختلف هنگام راه رفتن، زمانی که می‌ تواند با طول‌ های گام‌ های متنوع سازگار شود، که راه رفتن انعطاف‌ پذیر و سازگار را افزایش می‌ دهد.

آیا این روند برای همه است؟

به طور کلی، بله. با این حال، طول بهینه گام بر اساس عواملی مانند قد، طول پا، سطح آمادگی جسمانی و هر شرایط سلامتی موجود متفاوت است. پیدا کردن طول گامی که برای شما راحت و طبیعی باشد، ضروری است.

اشتراک گذاری