امروز برابر است با :1403-02-28

دو اشتباه رایج در مصرف مکمل های ویتامین D

ویتامین D برای بدن ما ضروری است، زیرا به تقویت ایمنی کمک می کند، احتمال بیماری های قلبی را کاهش می دهد، خلق و خو را تنظیم می کند و به حفظ سلامت کلی کمک می کند.

از نظر مکمل، بسیاری آن را به شکل ویتامین D3 دریافت می کنند که به نام کوله کلسیفرول نیز شناخته می شود. این فرم شبیه به چیزی است که پوست ما هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید می سازد. اما، آیا مکمل‌ های خود را به روشی درست مصرف می‌کنید تا موثر باشند؟

اکثر مردم هنگام مصرف مکمل های ویتامین D دو اشتباه مرتکب می شوند. اولین اشتباه این است که مردم دوزهای بالایی از ویتامین D را بدون مصرف ویتامین K2 مصرف می کنند. ویتامین K2 به جای اینکه کلسیم بدن خارج شود، به حفظ کلسیم در استخوان های شما کمک می کند.

اشتباه دوم، این است که افرادی که دچار کمبود منیزیم هستند هنگام مصرف ویتامین D مرتکب می‌ شوند.

جفت شدن با ویتامین K2: یک نظارت مکرر عدم ترکیب ویتامین D با ویتامین K2 است که برای هدایت کلسیم به استخوان ها و جلوگیری از رسوب آن در شریان ها یا کلیه ها بسیار مهم است.

مصرف بدون چربی: ویتامین D باید همراه با غذاهای چرب مصرف شود تا جذب آن افزایش یابد زیرا محلول در چربی است.

زمان نامناسب: مصرف مکمل های ویتامین D در اواخر عصر ممکن است خواب را به دلیل تأثیر بالقوه آن بر سنتز ملاتونین مختل کند. مصرف آن در طول روز، به خصوص همراه با بزرگترین وعده غذایی، موثرتر است.

مزایای ویتامین D3 نسبت به ویتامین D2

هنگام استفاده از مکمل ها، افراد اغلب بین ویتامین D3 و ویتامین D2 اشتباه گرفته می شوند.

ویتامین D3 (کوله کلسیفرول) در افزایش و حفظ سطح ویتامین D در خون در دوره‌ های طولانی‌ تر مؤثرتر از ویتامین D2 (ارگوکلسیفرول) است که برای مزایای کلی سلامت مانند سلامت استخوان و عملکرد سیستم ایمنی بسیار مهم است.

اهمیت ویتامین K2 و منیزیم، در رابطه با استفاده از کلسیم در بدن

ویتامین K2، به ویژه فرم MK-7، نقش مهمی در فعال کردن پروتئین هایی دارد که واسطه رسوب کلسیم در استخوان ها به جای شریان ها هستند، که برای سلامت قلب و عروق و استخوان ضروری است.

هنگامی که آنها را به عنوان مکمل استفاده کنید، نسبت بهینه بین ویتامین D3 و ویتامین K2 می تواند بسته به نیازهای سلامتی فرد متفاوت باشد. عواملی مانند سن، شرایط سلامتی موجود و عادات غذایی باید دوز را راهنمایی کنند. اغلب توصیه می شود که با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مشورت کنید تا مکمل ها را با پروفایل های سلامت شخصی تنظیم کنید.

منیزیم برای تبدیل ویتامین D به شکل فعال آن در بدن ضروری است. سطوح ناکافی منیزیم می‌تواند اثر بخشی ویتامین D را مختل کند و بر جنبه‌ های مختلف سلامتی مانند سلامت استخوان و تنظیم کلسیم تأثیر بگذارد.

اشتراک گذاری