امروز برابر است با :1403-02-13
سینی خواستگاری

10 نکته طلایی برای سینی چای خواستگاری

حتما بارها شنیده اید که می گویند: دختر پل است و مردم رهگذر!؟ 😊 یعنی شما دختر جوان پا به بختی دارید که هر لحظه ممکن است به یکی از این خواستگارها جواب بله بدهد. اون قدیم ترها، یکسری آداب و رسوم هم وجود داشت که این برو بیاها را جذاب تر می کرد.

مثلا وقتی کسی زنگ خانه ای را می زد، عروس خانم موقعی سینی چایی را می آورد که قرار بود خانواده آقا داماد او را ببینند؛ حتی در این حین باید دقت می کرد که مبادا چای در سینی بریزد! چون این کار از دید مادر شوهر جان، نشانه ای از کدبانو بودن او بود.

این روزها نحوه پذیرایی ها، مثل گذشته نیست. اما با این وجود بدون عطر و طعم چای هم مراسم خواستگاری مزه ای ندارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم 10 نکته طلایی برای سینی چای خواستگاری را به عروس هایی یاد بدهیم که دغدغه این موضوع را دارند.

دخترهای دم بخت و استرس شب خواستگاری

در ازدواج های امروزی تر به واسطه آشنایی قبلی، خانواده ها جلسه ای برای معارفه می گذارند. در خانواده های ایرانی، این مراسم برای هر دختری از همه چیز مهم تر است، به خصوص اگر خواهر، خاله، عمه یا یکی از آشنایان آقا داماد هم در این جلسه حضور داشته باشد.

بنابراین از زرق و برق دار کردن خانه و نحوه پذیرایی گرفته تا این که چه لباسی بپوشید یا چه آرایشی داشته باشید، همه به نوبه خود اهمیت دارند. چرا؟ چون باعث درخشش شما در جمع می شوند.

پس اگر در چنین مواقعی ناخودآگاه ذهنتان درگیر شد، استرس نداشته باشید. یقینا اولین نفری هم نیستید که این حس و حال را پیدا می کنید.

پذیرایی خواستگاری؛ مهمانی معمولی نیست! (ویژه خانواه عروس)

  • یکی از اشتباهات رایج خانواده عروس این است که مجلس خواستگاری را با مهمانی های خودمانی اشتباه می گیرند.
  • هر دو خانواده باید دست به دست هم بدهند تا زوج جوان مراسم، احساس خوبی در این شب مهم داشته باشند.
  • اصولا آقا داماد در شب خواستگاری با خرید گل و شیرینی یا یک یادبود کوچک، علاقه خودش را نشان می دهد.
  • در عوض شما هم باید با رعایت آداب خواستگاری، پذیرایی اصیل و باکلاسی داشته باشید.

البته در نظر داشته باشید که پذیرایی هر چقدر ساده و دور از تشریفات باشد، هر دو خانواده احساس راحتی و صمیمیت بیشتری می کنند. برای آشنایی با اصول باکلاسی در شب مهم زندگیتان با ما همراه باشید.

اولین سینی چای، کار خودش را کرد…

اصولا بعد از شاه داماد، عروس خانم تمایل دارد که نظر خانواده او به ویژه مادر شوهر جان را هم جلب کند. پس در کنار آداب عاشقی، باید دلبری کردن را هم بلد باشید. مثلا می توانید با یک دست کت و شلوار گلبهی رنگ یا چادر خوش آب و رنگ و آرایشی ساده، در جمع حضور پیدا کنید.

سرویس چای خوری

10 نکته طلایی: ویژه اولین سینی خواستگاری 

تا این جای کار، گفتنی ها را گفتیم ولی الان وقت حرکت زدن است. بنابراین بدون هیچ مقدمه ای میریم سر اصل مطلب. در واقع بایدها و نبایدهای گفته شده در این بخش، کمک حال شما در این شب سرنوشت ساز خواهند بود. با این کارها، چای خواستگاری شما مزه قند پهلو که هیچ، نقل مجلس می شود. فراموش نکنید این اولین ها هستند که همیشه در یاد می مانند:

استفاده از قند، نبات و پولکی اگرچه مهمانی را سنتی تر می کنند اما:

در کنار آن ها می توانید از خوشمزه جاتی همچون شیرینی، شکلات، خشکبار هم استفاده کنید. در واقع با این کار به بزرگ تر های جمع نشان می دهید که قبل از مراسم، به فکر همه چیز بوده اید. حتی حق انتخاب به افرادی می دهید که بر حسب عادت چای خود را خالی می نوشند.

قندان یا گز خوری های نقلی در سینی بگذارید:

اگر قندان شما جدا از ست پذیرایی تان است، با طرح های مختلف کریستال، بلور، شیشه ای و … به راحتی می توانید جلوه خوراکی ها را در سینی بیشتر کنید. مثلا به کمک آن ها قندهای زیر و درشت را با هم ترکیب کرده یا با آبنبات های مختلف، پذیرایی خود را رنگین تر کنید.

اگر دنبال گزینه های لوکس بیشتری هستید، می توانید از ایده های ترند امروزی همچون ظروف صنایع دستی اصفهان استفاده کنید که این روزها استقبال زیادی از آن ها شده است. برخی از این مدل ها عبارتند از:

  • قندان گل و مرغ
  • قندان نقره فیروزه
  • قندان فیروزه کوبی

تنوع و زیبایی این محصولات، رنگ و آب دیگری به چینش خوراکی ها و جلوه آن ها می دهند. این ترفند باعث می شود که مهمانان نه تنها به خوش سلیقگی شما پی ببرند بلکه بعد از پذیرایی هم می توانید آن ها را به صورت دکوراتیو روی میزهایتان بگذارید تا در صورت نیاز مجدد قابل استفاده باشند.

در انتخاب نوع فنجان ها دقت کنید:

استکان های سرامیکی، چینی، شیشه یا بلور در طرح های چند ضلعی، مربعی، پنجره ای و …. پیشنهادات جوان پسندانه ای هستند. برخی از این مدل ها به صورت تکی یا ست با نعلبکی وجود دارند که پذیرایی را ساده و در عین حال شیک می کنند.

اگر هم به دنبال سبک خاص و کلاسیکی هستید، ایده آل ترین کار این است که از سرویس های چای خوری طرح فیروزه کوب استفاده کنید. این ظرف ها به سنگ فیروزه مزین شده اند و با این خرید، انرژی مثبت زیادی به حاضرین در جمع می دهید.

اگر تا به حال چنین تجربه هایی نداشتید، همین حالا وارد وب سایت (aghajani.net) شوید تا صنایع دستی ایرانی را در طرح ها و قلم زنی های بی نظیر مشاهده کنید. ظروف دکوراتیو، سبک چشم گیر پر طرفداری است که با هنر آمیخته شده و روحتان را نوازش می کند.

سینی های به خصوص بخرید:

سینی های نقره یا شبه نقره، به خاطر قلم زنی ها و رنگ سیلور گونه ای که دارند، ایده آل هستند. حتی می توانید قبل از مهمانی با یک دستمال نم دار، درخشندگی آن ها را بیشتر کنید. البته ایده های ترند جدیدی این روزها باب شده اند تا مهمانی ها را خاص تر کنند.

موقع خرید سینی حتما این 5 مورد را در نظر بگیرید:

سایز و ابعاد بر حسب تعداد نفرات حاضر در جمع برای تکمیل پذیرایی از همه
دسته دار بر حسب نوع سینی متفاوت اند. برای تمرکز بیشتر موقع پذیرایی
بدون دسته به نسبت دسته دارها، سبک جدیدتری هستند. برای مراسم این چنینی، پیشنهاد نمی شوند اما زیبایی خاص خودشان را دارند.
دارای لبه مناسب ترین اندازه (5 سانتی متر) برای جلوگیری از سر خوردن استکان ها
جنس و رنگ به مناسبت ها بستگی داشته و سلیقه ای است. برای مجالس رسمی مثل خواستگاری سینی های نقره بهترین اند.

 بیشتر بخوانید: مقاله ایده دکوری شیک برای پذیرایی را از دست ندهید.

سینی چای را دیزاین کنیم؟! (5 ویژگی سینی خواستگاری مناسب)

منظور از دیزاین، گل و بلبل کردن سینی نیست. در واقع بعد از دم کردن و خرید ست چای خوری، سینی و قندان، این مورد آخرین چیزی است که باید به آن توجه داشته باشید. همین نکات ریز و جزئی، از ملزومات چیدمان سینی محسوب می شوند. پس:

گل های تک رنگ شاد بخرید و برای جذابیت بیشتر، گل عروس را هم مابین آن بچینید.
در صورتی که ست چای خوری شما یکدست هستند مثلا کرم، گل های صورتی روشن در کنار نعلبکی ها بگذارید تا رنگ و آب سینی را بهتر کند.
همانطور که می دانید خود چای، رنگ تیره ای دارد، بنابراین به هیچ وجه از گل یا مینیمال های فانتزی تیره رنگ استفاده نکنید.
حتما نباید دور تا دور سینی، چیزی بگذارید. شلوغ کاری های زیاد، به هیچ وجه جلوه خوبی ندارند.
حتی کفی های شیک و ساده، به نوبه خودشان خاص بوده. عروس خانم ها با این کار از لیز خوردن لیوان ها خیالشان راحت می شود.

اصولا مادر عروس، نگاه ریز بینانه ای در اینجور مواقع دارد تا میزبانی تمام و کمال انجام شود. بنابراین به عنوان یک عروس، بیشترین تمرکزتان را روی نوع لباس و آرایشتان بگذارید.

سرویس چای خوری برای مشاهده سرویس چای خوری  مدل های لوکس و خاص، همین حالا روی لینک کلیک کنید.

کلام آخر: پذیرایی اصیل ایرانی با ظروف کاربردی صنایع دستی

میزبانی های ایرانی از دورهمی های دوستانه تا مراسم رسمی همچون خواستگاری، با سبک جدیدی تغییر و تحول پیدا کرده اند که در آن هنر موج می زند. شاید به واسطه اطرافیان یا تجربه شخصی خود، کم و بیش تجربه ای داشته باشید اما به شما در میان گزینه های داغ روی میز، ظروف دست ساز هنری را پیشنهاد می کنیم.

این دست سازه های قیمتی از بعد روانشناسی، احساسات شما را درگیر می کنند و چه چیزی بهتر حس و حال هنری؟! بنابراین این ایده های ترند شده 2024، برای نو عروسانی است که خانه بخت خود را از همین قدم های ابتدایی جدی گرفته اند. با رعایت نکات طلایی گفته شده پیرامون سینی چای خواستگاری، هم بله بدهید و هم جواب بله را بگیرید.

صنایع دستی آقاجانی هم مسیر شما است، اگر برای خرید سرویس چای خوری، بر سر دو راهی قرار گرفتید، از کارشناسان متخصص آقاجانی کمک بگیرید.👈 09120368005

اشتراک گذاری