امروز برابر است با :1403-08-02

درباره فواید مصرف گریپ فروت برای سلامتی چه می دانید؟

مرکباتی مانند گریپ فروت می توانند اسیدیته و طعم دلپذیری را به غذاهای پخته شده و سالاد اضافه کنند. خوردن گریپ فروت تازه و کامل فواید تغذیه ای زیادی نیز دارد و آن را به انتخاب هوشمندانه ای برای خوردن صبحانه، میان وعده یا حتی برای دسر تبدیل می کند.

خبر خوب؟ نوشیدن آب گریپ فروت همچنین فواید سالمی را به همراه دارد به شرطی که 100٪ آب گریپ فروت واقعی باشد. واقعیت جالب: آب گریپ فروت در مقایسه با سایر آب میوه های 100% غیر غنی شده یکی از مغذی ترین آب میوه ها در نظر گرفته می شود.

مصرف گریپ فروت مزایا و معایبی (جزئی) دارد: کامل یا آب گرفته. مزیت خوردن میوه کامل این است که فیبر بیشتری دریافت خواهید کرد. گفته می شود، نوشیدن آب گریپ فروت 100% ممکن است فلاونوئیدهای بیشتری را به دلیل پردازش پوست به آب میوه فراهم کند.

وقتی یک میوه را آب می‌ گیرید، بیشتر مواد مغذی را دریافت می‌ کنید اما تقریباً تمام فیبر آن را از دست می‌ دهید. ، اما اگر میوه‌ ای مانند گریپ فروت (مانند اسموتی) را به جای آب‌ گیری مخلوط کنید، آن فیبر را حفظ می‌ کنید که به شما کمک می‌ کند مواد مغذی و قندها را آهسته‌ تر هضم کنید. فقدان فیبر می تواند منجر به افزایش قند خون شود.

چه کسانی نباید گریپ فروت بخورند؟

گریپ فروت می تواند آنزیم های بدن را تغییر دهد، که بر نحوه پردازش داروها قبل از حذف آنها تأثیر می گذارد.

داروهای ضد اضطراب

با این حال، همه داروها در یک کلاس معمولاً تداخل ندارند، بنابراین پزشک می تواند به شما در انتخاب یک داروی جایگزین کمک کند. اگر در مورد تداخل احتمالی نگران هستید، قبل از افزودن گریپ فروت به رژیم غذایی خود با پزشک خود صحبت کنید.

فواید برتر گریپ فروت برای سلامتی

منبع عالی ویتامین C

مانند بیشتر میوه ها، گریپ فروت کالری کمی دارد و در هر نیمی از گریپ فروت متوسط ​​(حدود 154 گرم) حدود 60 کالری دارد. همچنین حدود 2 گرم فیبر غذایی دارد و منبع عالی ویتامین C و A.5 است.

یکی از مزایای کلیدی گریپ فروت غلظت بالای ویتامین C آن است که نقش مهمی در عملکرد منظم سیستم ایمنی بدن ایفا می کند و جذب آهن موجود در غذاهای گیاهی را بهبود می بخشد. ویتامین C برای بیوسنتز کلاژن مورد نیاز است که به بهبود زخم ها کمک می کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که ویتامین C ممکن است به بازسازی سایر آنتی اکسیدان ها در بدن از جمله ویتامین E.6 نیز کمک کند.

سرشار از فلاونوئیدها

یکی دیگر از مزایای مهم سلامتی: گریپ فروت از فلاونوئیدها تشکیل شده است که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارند.

خواص مبارزه با رادیکال های آزاد

گریپ فروت صورتی و قرمز منبعی از لیکوپن فیتوشیمیایی است که عمدتاً در میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ مانند گوجه فرنگی و هندوانه یافت می شود که به محافظت از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد کمک می کند.

بهترین راه برای لذت بردن از گریپ فروت

روش مورد علاقه لندری برای خوردن این مرکبات افزودن مقداری گریپ فروت صورتی پوست کنده به سالاد است زیرا طعم تازه، شیرین اما ترش به آن اضافه می کند. سعی کنید از آب گریپ فروت در سالاد به عنوان یک ماده در وینگرت استفاده کنید، که به خوبی با آووکادو یا پنیر جفت می شود.

برای صبحانه، گریپ فروت را بهتر است به صورت خام میل کنید، یا حتی آب پز شده با کمی عسل یا شکر روی آن پاشیده شده است.

اشتراک گذاری