امروز برابر است با :1403-02-29

خوردن این سطح از پروتئین به شریان های شما آسیب می زند

آیا تا به حال فکر کرده اید تا پروتئین مصرفی روزانه خود را در نظر بگیرید؟ یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله Nature Metabolism نشان می‌ دهد که ممکن است بخواهید مصرف پروتئین خود را مدیریت کنید، زیرا محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ دریافته‌ اند که مصرف بیش از حد پروتئین می‌ تواند برای شریان‌ های شما مضر باشد.

این مطالعه ارتباط بین مصرف بیش از حد پروتئین و تصلب شرایین، تجمع چربی، کلسترول و سایر مواد در داخل و اطراف دیواره شریان ها را شناسایی کرد. این تجمع که به عنوان پلاک نیز شناخته می‌ شود، می‌ تواند شریا ن‌ها را باریک کند، جریان خون را مختل کند یا حتی باعث ترکیدن آن‌ ها شود که منجر به لخته شدن خون شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از ۲۲ درصد کالری دریافتی روزانه از پروتئین می‌ تواند باعث افزایش فعالیت سلول‌ های ایمنی مرتبط با تشکیل پلاک در شریان‌ ها شود.

مطالعات اخیر نشان می دهد که مصرف بیش از حد پروتئین، به ویژه از منابع خاصی مانند گوشت قرمز یا گوشت های فرآوری شده، می تواند با افزایش خطر بیماری قلبی مرتبط باشد. این منابع پروتئینی همچنین ممکن است سرشار از چربی های اشباع شده و کلسترول باشند که در صورت مصرف در مقادیر بسیار زیاد بر سلامت قلب تاثیر منفی می گذارد.

سطح سالم پروتئین برای بدن شما چقدر است؟

مقدار توصیه شده رژیم غذایی (RDA) مصرف متوسط ​​0.8 تا 1.0 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن را پیشنهاد می کند که به طور متوسط ​​برای زنان 46 تا 50 گرم و برای مردان 56 گرم است. با این حال، نیازهای پروتئین فردی ممکن است بر اساس عواملی مانند سن، سبک زندگی و ترکیب بدن متفاوت باشد.

درک این نکته مهم است که بدن پروتئین اضافی را حفظ نمی کند. هنگامی که نیازهای پروتئین برآورده می شود، هر مازادی یا برای انرژی استفاده می شود یا به عنوان چربی ذخیره می شود. بنابراین، کالری اضافی از هر منبعی، از جمله پروتئین، می تواند به تجمع چربی در بدن کمک کند.

اشتراک گذاری