امروز برابر است با :1403-04-03
ابزار آشپزخانه

جهیزیه درخور با خرید ابزار آشپزخانه حرفه ای

آیا در تکاپوی خرید جهیزیه هستید و در ابتدای راه سردرگم و گیج شده‌اید؟ نمی‌دانید در خرید چه چیزهایی مصر باشید و چه اقلام غیرضروری را از لیست خود حذف کنید؟ نگران نباشید، ما به شما کمک می‌کنیم تا ضروری‌ترین و اصلی‌ترین ابزار آشپزخانه که قلب تپنده هر خانه است را بشناسید. اگر مخاطب ما نو عروسی است که خود برای جهیزیه خرید می‌کند و تجربه کافی در این زمینه ندارد، در این مطلب همراه ما باشد. ما سعی می‌کنیم نکات لازم جهت تأمین اثاث آشپزخانه به‌ویژه ابزار آشپزخانه که نقش مهمی در پیشبرد کار آشپز و بانوی منزل دارد، یادآور شویم.

آشپزخانه قلب تپنده هر خانه

آشپزخانه با آن‌که حجم کمی از کل فضای خانه را اشغال می‌کند نقش بسیار مهم و پررنگی در زندگی روزمره دارد بنابراین آن را قلب تپنده هر خانه می‌نامند. اگر اصول طراحی و انتخاب درست وسایل برای آشپزخانه صورت گیرد، نوعروس که به تازگی زندگی خود را تشکیل داده است حس خوبی از این فضا دریافت می‌کند. افرادی که در پی تهیه یک جهیزیه درخور هستند باید خیلی دقت کنند تا علاوه بر آن‌که اصول طراحی و زیباسازی را رعایت می‌کنند به فکر تهیه وسایل آشپزخانه درجه یک و کاربردی نیز باشند زیرا وسایل هرچند زیبا اگر کیفیت و کاربرد مناسب را نداشته باشند نمی‌توانند به کار مصرف‌کننده آیند و فقط هزینه و وقت او را هدر داده‌اند. افراد یک خانواده وقت زیادی را در آشپزخانه برای صرف غذا یا لحظاتی دیگر می‌گذرانند پس باید در تهیه سرویس آشپزخانه دقت لازم را به کار برد.

ابزار آشپزخانه چیست؟

وسایل یا ابزاری که معمولاً به صورت ست تولید می‌شوند و برای پختن و آماده‌سازی غذا به کار می‌روند ابزار آشپزخانه نام دارند. نوعروسان یا کسانی که جهیزیه تهیه می‌کنند این ست‌ها را به صورت کامل و در شکل‌ها و طرح‌های جذاب خریداری می‌کنند تا علاوه بر آن‌که کارهای مختلفی مانند پخت، برش دادن مواد غذایی در اندازه‌های متفاوت، خرد کردن و تکه کردن، هم زدن یا پوست‌گیری مواد با آن‌ها به خوبی انجام شود ظاهر جذابی نیز به خانه و آشپزخانه دهند. اگر بخواهیم تمام وسایل آشپزخانه اعم از ریزودرشت را خریداری کنیم، ممکن است فضای آشپزخانه را کمی شلوغ و نامنظم کنیم. توصیه ما این است که ابزاری که پرکاربرد هستند و حتماً در استفاده روزمره مورداستفاده قرار می‌گیرند به خوبی شناسایی و سپس خریداری شوند. پرکاربرد به معنای آن است ‌که نبود وسیله، روند انجام کارها را دچار مشکل ‌کند.

مهم‌ترین ابزار حرفه‌ای آشپزخانه برای جهیزیه

سرویس قابلمه و پس از آن سرویس ظروف را می‌توان بزرگ‌ترین ابزار از سرویس آشپزخانه به‌حساب آورد. در این قسمت قصد داریم به معرفی دیگر ابزار آشپزخانه کامل بپردازیم زیرا در تهیه یک جهیزیه درخور اولویت انتخاب‌ها اهمیت بسزایی دارد:

  • انواع چاقوهای تیز و شیک

شاید در قدیم وجود یک یا دو چاقو یا در اصطلاح عامیانه کارد، نیازهای یک آشپز را برطرف می‌کرد اما امروزه و به‌خصوص برای نوعروسان سرویس‌های چاقو با رنگ‌ها و ظواهر بسیار شیک و منحصربه‌فرد در اندازه‌های متنوع امور را تسهیل می‌بخشد. چاقوها مصارف متعددی دارند به‌عنوان‌مثال برای خرد کردن گوشت و مرغ یک چاقو و برای خرد کردن انواع سبزی از چاقوی دیگری استفاده می‌گردد. همچنین چاقوهای میوه‌خوری استیل با ظاهر شیک خود بر میز پذیرایی می‌درخشند. تیزی چاقو اولین نکته‌ای است که در خرید باید به آن توجه کرد.

وسایل آشپزخانه

  • ظروف نگهدارنده در اندازه‌های مختلف و کاربردهای متفاوت

ظروف متفاوت با رنگ‌ها و طرح‌های متنوع که می‌توانند به صورت درب‌دار نیز باشند اضافه بر آن‌که به آشپزخانه نظم می‌دهد، از ضروریات یک جهیزیه نیز به شمار می‌آید. انواع ظروف شیشه‌ای می‌توانند برای نگهداری حبوبات مواد غذایی و دیگر مواد خوراکی آشپزخانه یا یخچال و فریزر به کمک نوع عروس خانه آیند.

  • تخته برش و ترازو آشپزخانه

استفاده از این وسیله یعنی ترازو به‌ویژه برای کسانی که رژیم غذایی خاصی را رعایت می‌کنند یا به امر شیرینی‌پزی علاقه دارند، توصیه می‌شود. همچنین تخته برش نیز یکی از ابزارهای ضروری هر آشپزخانه است که امروزه در شکل‌های زیبا و جالبی به بازار عرضه می‌شود.

  • سرویس‌های متنوع قاشق و چنگال

این سرویس می‌تواند به دو صورت خریداری شود در نوع اول خریدار می‌تواند از ست‌های کاملی که در یک جعبه مخصوص هستند، تهیه نماید و در نوع دوم می‌تواند آن تعداد و آن ابزار غذاخوری که بیشتر به آن نیاز دارد را به صورت جداگانه خریداری نماید. زیبایی وکیفیت قاشق چنگال هر دو از اولویت بالایی برخوردار هستند.

  • سبدهای زیبا با کاربری‌های مختلف

برخی از فروشگاه‌ها و تولیدکنندگان سلیقه خاصی در تولید انواع سبد به کار می‌برند بدین شکل که انواع سبد سبزیجات یا میوه، سبدهای نظم‌دهنده کوچک و بزرگ، سبدهای با جنس حصیر یا پلاستیک، سبدهای دسته‌دار مخصوص پیکنیک یا دکور با گنجایش‌های متفاوت را در دسته‌بندی فروش خود قرار می‌دهند. بنابراین برای تهیه جهیزیه درخور به راحتی می‌توان مطابق باسلیقه و کاربری سبد موردنظر را پیدا کرد.

  • قیچی و ابزارهای پرمصرف

قیچی، رنده و پایه ابزارهای متفاوت را می‌توان از پرمصرف‌ترین وسایل و ابزار آشپزخانه به‌حساب آورد. چاقوتیزکن نیز یکی دیگر از ابزارهای ضروری هر خانه‌ محسوب می‌شود.

  • سرویس کفگیر ملاقه

با یک نظر به یک فروشگاه معتبر لوازم خانگی می‌توان سرویس کفگیر ملاقه و ابزارهای جانبی آن را خیلی شیک و باسلیقه از میان انبوهی از وسایل انتخاب کرد.

  • ست ابزار

این ست خود می‌تواند شامل انواع قلمو و همزن یا پیمانه‌های متفاوت که به‌ویژه برای شیرینی‌پزی استفاده می‌شوند، باشد. همچنین کنسرو باز کن و درب‌باز‌کن، گردوشکن، جا قاشقی کنار گاز، زیر قابلمه‌ای، هاون، سیر خردکن، اسکوپ بستنی و بیفتک‌کوب با آن‌که جزو ملزومات اصلی که در جهیزیه وجود دارند نیست، می‌توانند در مواقع خاص به کمک بانوی هنرمند آشپزخانه آیند.

ست ابزار آشپزخانه

خرید جهیزیه و ابزار آشپزخانه از فروشگاه هانیمان

نکات مهم در تهیه ابزار آشپزخانه را برشمردیم حال اگر می‌خواهید در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید و به جای آن‌که تایم زیادی را در بازارهای شلوغ بگذرانید، به راحتی و با اطمینان از اینکه کالای با کیفیت و عمری تهیه می‌کنید، به خرید جهیزیه بپردازید، با خرید از فروشگاه بزرگ و اینترنتی هانیمان می‌توانید در عرض مدت زمان کوتاهی ابزار آشپزخانه و دیگر وسایل مورد‌نیاز منزل را دریافت کنید. فروشگاه هانیمان تمام آن چیزی است که خریدار نیاز دارد.