امروز برابر است با :1403-04-12
تکنیک‌های عالی برای بهبود رابطه عاطفی سرد شده

تکنیک‌های عالی برای بهبود رابطه عاطفی سرد شده

زندگی مشترک و رابطه عاطفی فراز و نشیب‌های زیادی دارد. گاهی اوقات یک رابطه عاطفی با سردی روبه‌رو می‌شود اما این به معنی تخریب شدن آن نیست. با استفاده از راهکارهای مختلف می‌توان این رابطه سرد شده را درمان و ترمیم کرد. برای آشنایی با این راهکارها  با ما همراه باشید.

دلایل و نشانه‌های سردی در رابطه عاطفی

رابطه عاطفی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین روابط ما در زندگی نیاز به مراقبت و تازه نگه‌داشتن دارد. در برخی از زوجین این روابط عموماً گرم و صمیمی است، در برخی افراد با عدم تفاهم به جدایی کشیده می‌شود و در این بین برخی روابط نیز به سردی دچار می‌شود و به طلاق عاطفی که عوارض و پیامدهای خاموش خودش را دارد، منجر می‌شود.

از مهم‌ترین دلایل سرد شدن رابطه عاطفی عبارت‌اند از موارد زیر:

خیانت

یکی از دلایل عمده و مهم در سرد شدن رابطه عاطفی موضوع خیانت است که انواع مختلف عاطفی، جنسی و … دارد.

نارضایتی

یکی از عوامل صمیمی بودن در رابطه رضایت طرفین در آن ارتباط است. نارضایتی موجب سردی در رابطه عاطفی می‌شود.

عدم پشتیبانی

از دیگر عوامل سردی در رابطه عدم حمایت و پشتیبانی است. حمایت طرفین از یکدیگر بسیار مهم است. عدم حمایت باعث دور شدن طرفین از یکدیگر و درنهایت سردی در رابطه عاطفی می‌شود.

عدم صداقت

راست‌گویی از بنیان‌های یک رابطه سالم است. دروغ‌گویی عامل تهدید در هر رابطه عاطفی است و بی‌اعتمادی می‌تواند منجر به سردی در ارتباط شود.

نشانه‌های سردی در رابطه عاطفی:

  • به دعوا ختم شدن هر حرفی
  • سکوت در بیشتر مواقع
  • داشتن تفریحات کاملاً جدا و شخصی
  • همراهی نکردن در خرید
  • عدم اعتماد متقابل
  • عدم توجه به خواسته‌های یکدیگر
  • عدم ابراز علاقه
  • اختلافات حل‌نشده
  • وجود اختلافات فرهنگی زیاد

برای بهبود رابطه عاطفی سرد شده چه کار کنیم؟

سرد شدن در رابطه عاطفی اتفاق خوشایندی نیست اما به این معنی نیست که یک مشکل غیرقابل‌حل باشد. با استفاده از راهکارهای زیر می‌توانید سردی در رابطه عاطفی خود را بهبود ببخشید:

ریشه‌یابی کردن

رابطه عاطفی شما از اول به این شکل نبوده است، بنابراین بگردید و ریشه‌یابی کنید. ببینید چه اتفاق یا اتفاقاتی منجر به سرد شدن و دور شدن شما از یکدیگر شده است؟ بهتر است زمانی برای پیدا کردن ریشه‌های این مسائل قرار دهید.

حل و فصل کردن اختلافات قبلی

اگر مسائل حل نشده و حرف‌های نزده‌ای وجود دارند بهتر است آن حرف‌ها را بزنید و اختلافات قبلی را به یک نتیجه برسانید. به‌هرحال نگذارید این حرف‌ها روی ذهن و قلب شما سنگینی کنند.

امتحان کردن تکنیک‌های جنسی جدید

رابطه جنسی بخش مهمی در یک رابطه عاطفی است. فقدان یک رابطه جنسی صمیمی نیز می‌تواند به سرد شدن رابطه عاطفی منجر شود. با استفاده از روش‌های مختلف رابطه جنسی خود را بهبود ببخشید.

یادگیری مهارت ابراز علاقه

هر دو طرف در رابطه عاطفی نیاز دارند که با ابراز علاقه مواجه شوند. بنابراین مهارت  ابراز علاقه را بهتر و بیشتر یاد بگیرید. این موضوع مخصوصاً نسبت به خانم‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

شناسایی انتظارات

گاهی دلیل سرد شدن رابطه عاشقانه شما برآورده نشدن انتظارات است. انتظارات خود را دوباره بررسی کنید، گاهی اوقات نباید تمام انتظاراتمان را شریک عاطفی برطرف کند. ما با افراد دیگری مانند دوستان صمیمی، اعضای خانواده و… نیز در ارتباط هستیم.

از سوی دیگر شریک عاطفی‌تان باید برای سایر افراد زندگی خود نیز وقت بگذارد و این موضوع نیز نباید شما را دچار انتظارات ناخوشایند کند.

حرف زدن درباره احساسات

بسیاری از احساساتی که ما فکر می‌کنیم باید برای دیگران واضح باشد، مشخص نیست چراکه احساسات در ذهن و قلب ما هستند و آن‌ها از آن طبیعتاً بی‌خبر هستند. با استفاده از هنر حرف زدن شریک عاطفی‌تان را از احساسات خود مطلع کنید و بدانید که این موضوع کمک زیادی به شما خواهد کرد.

احترام گذاشتن

احترام گذاشتن یکی از مهم‌ترین راه‌های بهبود سردی رابطه است. در تمام برخوردهای خود حتی در میان دعوا از مرزها عبور نکنید و احترام یکدیگر را حفظ کنید. در امور روزمره نیز از صحبت کردن با حالت دستوری یا تهدیدی و… پرهیز کنید.

کمک به رشد یکدیگر

رشد و ترقی برای هرکسی خوشایند و جذاب است. به رشد یکدیگر کمک کنید تا این کار روابط بین شما را نیز بهبود ببخشد.

مستقل باشید

گاهی اوقات دلیل سردی رابطه عدم استقلال شخصی و تمایل به دریافت تایید یا مشارکت بیش از حد در امور توسط همسر یا شریک عاطفی‌تان است. مستقل باشید و خودتان به برخی از نیازهایتان و برآورده کردن آن‌ها توجه کنید.

غیرمنتظره بودن

هرچقدر از زندگی مشترک شما گذشته است قدرت خلوت کردن و سورپرایز کردن را دست کم نگیرید. شریک عاطفی‌تان را با بهانه‌های مختلف غافل‌گیر کنید. با او به سینما، رستوران و کافه بروید.

یادآوری دلیل عاشق شدن

ویژگی‌هایی که به‌ خاطر آن به شریک عاطفی‌تان علاقه‌مند شدید را به یاد بیاورید. اگر این ویژگی‌ها درست بودند امروز هم باید برای شما جذاب باشند.

 یادآوری دلیل عاشق شدن

مراجعه به یک مشاور

گاهی اوقات دریافت مشاوره از مشاوران باتجربه و متخصص در چنین موارد مهم و حساسی مانند سرد شدن روابط عاطفی ضروری و لازم است. یک فرد سوم با دیدگاهی بهتر می‌تواند به شما در رسیدن به آرامش کمک کند.

مرکز مشاوره شکرانه یک مرکز مشاوره روانشناسی در شرق تهران است که در آن ده‌ها مشاور خانم و آقا حضور دارند که آماده خدمات‌رسانی در زمینه‌های مختلف مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، کودک و نوجوان، روان‌درمانی (خدمات روان ن پشکی )، مشاوره روانشناسی(، نوروفیدبک، هیپنوتیزم درمانی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی هستند.

اگر فردی هستید که با جلسات حضوری راحت‌تر هستید می‌توانید در جلسات حضوری مشاوره شرکت کنید، اگر فردی هستید که با جلسات آنلاین راحت‌تر هستید یا دسترسی به مرکز برای جلسات حضوری ندارید می‌توانید از جلسات آنلاین و تلفنی استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

سرد شدن رابطه عاطفی می‌تواند به طلاق عاطفی یا طلاق رسمی منجر شود بنابراین بهتر است هر چه سریع‌تر با استفاده از روش‌های بالا و راهنمایی‌های یک مشاور خوب این مشکل را حل کنید.

اشتراک گذاری