تسلا به تازگی بازار هدف جدیدی را برای حضور ویژه خود انتخاب کرده است. این بازار متعلق به عربستان سعودی است. تسلا با تعدادی چالش روبرو شده است؛ این شرکت باید با هجوم رقبای چینی و همچنین مشتریانی که از ایلان ماسک به دلیل فعالیت های سیاسی اش عصبی شده اند، مقابله کند.
این چالش ها در مجموع منجر به حملاتی در ایالات متحده و همچنین کاهش شدید فروش در اروپا شده است. در این میان، تسلا به بازارهای جدیدی چشم دوخته تا وضعیت خود را بهبود بخشد. جدیدترین بازار، عربستان سعودی است و این شرکت دعوت نامه هایی را برای افتتاحیه نمایندگی های خود در ریاض ارسال کرده است. افتتاحیه نمایندگی تسلا در ۱۰ آوریل برگزار می شود و مهمانانی دعوت شده اند تا مجموعه محصولات این شرکت را بررسی کنند. ظاهراً سایبرکب و ربات اپتیموس در این رویداد حضور خواهند داشت. در حالی که تسلا در عربستان سعودی تازه وارد است، این شرکت قبلاً در خاورمیانه حضور داشته است. به طور خاص، نمایندگی و سوپر شارژر های تسلا در اردن، قطر و امارات متحده عربی حضور دارند.
ورود تسلا به این بازار جالب توجه است، چرا که صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی میلیاردها دلار در شرکت لوسید سرمایه گذاری کرده است. بخشی از این سرمایه گذاری به تأمین مالی یک کارخانه در این کشور کمک کرد تا مونتاژ سدان ایر آغاز شود. بنابراین، رقابت دو خودروساز برقی مهم به درون خاک عربستان سعودی کشیده خواهد شد.
تسلا احتمالا با محصولاتی مانند مدل X، مدل S، مدل Y، مدل ۳ و سایبرتراک در این کشور حضور خواهد داشت.
وسایل نقلیه الکتریکی فقط ۱ درصد از فروش را در کشور نفت خیز عربستان تشکیل می دهند. این عدد نشان می دهد که تسلا در آینده با دشواری هایی در این بازار مواجه خواهد شد.
خبر آنلاین