امروز برابر است با :1403-04-13

ترفند قهوه ۷ ثانیه ای برای کاهش وزن چیست؟

ترفند قهوه 7 ثانیه‌ ای به‌عنوان روشی مؤثر برای کاهش وزن، پر از غوغا هستند. بنابرا ین، مانند رژیم دوکان و برخی از عادات صبحگاهی، ما این ترفند قهوه منحصر به فرد نوید نتایج مثبت را می دهد.

مستلزم چه چیزی است؟

ایده این است که قهوه سیاه را با افزودنی هایی مانند لیمو و دارچین در مدت هفت ثانیه بنوشید تا احساس گرسنگی را کاهش دهید و اشتها را کاهش دهید. طرفداران این رویکرد استدلال می‌ کنند که سیری را تسریع می‌ کند، در نتیجه هوس‌ های نابهنگام خوردن را کاهش می‌ دهد و در نتیجه به تلاش‌ های کاهش وزن کمک می‌ کند.

اصل قهوه 7 ثانیه ای بر این است که چگونه کافئین بر هورمون های گرسنگی تأثیر می گذارد. وقتی قهوه سیاه می نوشید، ترشح هورمون هایی مانند آدرنالین و دوپامین را تحریک می کند که ممکن است به طور موقت اشتها را سرکوب کند. گرسنگی و میان وعده را می توان از طریق زمان بندی استراتژیک مصرف قهوه کاهش داد.

با این حال، علی‌ رغم آنچه این موارد هیچ مطالعه علمی مستقیمی برای اثبات اثر بخشی قهوه ۷ ثانیه‌ای انجام نشده است. تکیه به چنین روش‌ هایی برای کاهش وزن ممکن است گمراه‌ کننده باشد، زیرا کافئین بر اشتها و متابولیسم تأثیر می‌گذارد.

چه چیزی را باید در نظر داشته باشید؟

در حالی که قهوه ۷ ثانیه ای ممکن است راه حلی موقت برای مهار گرسنگی ارائه دهد، ضروری است که با احتیاط به چنین روندهایی نزدیک شویم.

جایگزین ها، ترفندها یک رژیم غذایی متعادل و عادات غذایی سالم را از بین نمی برند. برخی از مواد موجود در مکمل‌های کاهش وزن مانند کروم، عصاره چای سبز، اسید کلروژنیک و همچنین ال-کارنیتین که معمولاً، اثرات بالقوه‌ای بر وزن بدن نشان داده‌ اند. با این حال، این اثرات در مقایسه با اثراتی که می‌ توانند از رعایت تغذیه خوب و شیوه‌ های زندگی مانند یک رژیم غذایی سالم ناشی شوند، کم هستند.

کاهش وزن پایدار به بهترین وجه از طریق یک رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم و انتخاب سبک زندگی سالم به دست می‌ آید، نه با تکیه بر راه‌ حل‌ های سریع و روش‌ های تایید نشده.

اشتراک گذاری