امروز برابر است با :1403-06-18

تاثیر قهوه بر سلامتی

قهوه یکی الز محبوب ترین نوشیدنی های حال حاضر جهان بشمار می رود. فواید بسیار زیادی این نوشیدنی، از اصلی ترین دلایل محبوبیت آن بشمار می‌رود. قهوه به روش‌های مختلفی مورد مسرف قرار خواهد گرفت که یکی از محبوب ترین آنها، استفاده به صورت اسپرسو می باشد. برای دسترسی به این نوع قهوه، نیاز به دستگاه های مختلفی از جملهه دستگاه اسپرسوساز و یا موکاپات است.

مسئله مهم در کیفیت و طعم قهوه، نوع دستگاهی است که از طریق آن عصاره گیری انجام خواهد شد. گرچه روشهای بسیار زیادی برای عصاره گیری و دمن کردن قهوه در حال حاضر وجود دارد، اما بهترین و ساده ترین آن استفاده از دستگاه اسپرسوساز است. دستگاههای اسپرسو ساز دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام دارای مزایای و معایب مختص به خود هستند. چنانچه تمایل تصمیم به تهیه اسپرسوساز دارید، مجله چرخونکی خرید اسپرسوساز اسمگ را به شما پیشنهاد می نماید.

فواید اصلی قهوه

قهوه دارای خواص بسیار زیادی بر سطح سلامتی افراد مختلف دارد و همین مسئله نیز موجب شده تا افراد  مختلف به صورت روزانه اقدام به مصرف این نوشیدنی تلخ نمایند.

از اصلی ترین فواید و مصرف قهوه و یکی از اصلی ترین دلایل مصرف روزانه قهوه، افزایش سطح هوشیاری و کاهش چشمگیری خستگی افراد در طول روز است. کافئین موجود در قهوه می‌تواند به افزایش سطح انرژی و کاهش خستگی کمک کند. این امر به خصوص برای ورزشکاران و افرادی که فعالیت‌های بدنی سنگین انجام می‌دهند، مفید است.

از طرفی دیگر افرادی که تصمیم به کاهش وزن در بازه زمانی کمی میگیرند، قهوه را به یکی از نوشیدنی های پر مصرف تبدیل خواهند کرد. قهوه می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد و به سوزاندن چربی‌ها کمک کند. کافئین موجود در قهوه می‌تواند میزان سوخت و ساز بدن را بین ۳ تا ۱۱ درصد افزایش دهد. از طرفی دیگر کافئین می‌تواند باعث افزایش سطح آدرنالین در خون شود که به بهبود عملکرد ورزشی کمک می‌کند. بسیاری از ورزشکاران از قهوه به عنوان یک تقویت‌کننده قبل از تمرین استفاده می‌کنند.

معمولاً افراد بسته به محیط و شرایط محیطی و روحی د رمعرض ابتلا به بیماری هلذی مختلفی قرار گیرند. یکی از مزایای مصرف روزانه قهوه، کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند دیابت نوع ۲، بیماری پارکینسون و آلزایمر را کاهش دهد. قهوه حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات مفیدی است که می‌تواند از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های اکسیداتیو محافظت کند.

همانطور که اشاره شد نوع و کیفیت دستگاه یکی از فاکتورهای بسیار مهم در کیفیت و طعم قهوه است. دستگاه های اسپرسوساز تمام اتوماتیک قادرند بدون دخالت دست و در کمترین زمان ممکن، اقدام به عصاره گیری با بالاترین کیفیت نمایند. اگر تصمیم به تهیه اسپرسوساز از برند معتبر و یا کیفیت بالا دارید، خرید محصولات اسمگ می تواند انتخاب بسیار مناسب چه به لحاظ طراحی و همچنین کیفیت باشد.

اشتراک گذاری