امروز برابر است با :1403-08-05

تاثیر تمرکز بر زمان خوردن برای دیابت نوع 2 در چیست؟

دیابت نوع 2 این بیماری مزمن با سطوح بالای گلوکز (قند) خون مشخص می شود که خطرات جدی برای سلامتی دارد. عوارض شامل بیماری قلبی، نارسایی کلیه و مشکلات بینایی است.

رژیم غذایی روش مهمی است که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 در کنار ورزش و دارو، قند خون را مدیریت می کنند. اما در حالی که می دانیم توصیه های غذایی حرفه ای به صورت فردی باعث بهبود قند خون می شود، اما می تواند پیچیده باشد و همیشه در دسترس نیست.

غذا خوردن با محدودیت زمانی چیست؟

غذا خوردن با زمان محدود، همچنین به عنوان رژیم غذایی 16:8 شناخته می شود، در حدود سال 2015 برای کاهش وزن محبوب شد.

مطالعات از آن زمان نشان داده اند غذا خوردن با زمان محدود شامل محدود کردن زمان غذا خوردن در هر روز، به جای تمرکز بر آنچه می خورید است. در ساعات روشنایی روز، مثلاً بین ساعت 11 صبح تا 7 بعد از ظهر، غذا خوردن را به یک پنجره محدود می کنید، و سپس برای ساعات باقی مانده ناشتا هستید. این گاهی اوقات می تواند به طور طبیعی منجر به کم خوردن شود.

استراحت دادن به بدن از هضم مداوم غذا به این روش به هماهنگ شدن غذا با ریتم های طبیعی شبانه روزی کمک می کند. این می تواند به تنظیم متابولیسم و ​​بهبود سلامت کلی کمک کند.

برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2، ممکن است مزایای خاصی داشته باشد. آنها اغلب بالاترین میزان گلوکز خون خود را در صبح دارند. به تعویق انداختن صبحانه تا نیمه صبح به این معنی است که برای کمک به کاهش سطح گلوکز و آماده سازی بدن برای اولین وعده غذایی، زمانی برای فعالیت بدنی وجود دارد.

غذا خوردن محدود قابل دستیابی است؟

موانع اصلی برای پیروی از غذا خوردن با محدودیت زمانی مناسبت های اجتماعی، مراقبت از دیگران و برنامه کاری است. این عوامل ممکن است مانع از غذا خوردن در داخل پنجره شود. با این حال، مزایای زیادی وجود دارد. پیام ساده است، تمرکز بر زمان خوردن به عنوان تغییر اصلی رژیم غذایی.

این ممکن است باعث شود که غذا خوردن با محدودیت زمانی برای افرادی با زمینه‌ های فرهنگی و اجتماعی متنوع‌ تر قابل ترجمه باشد، زیرا نوع غذاهایی که می‌ خورند نیازی به تغییر ندارند، فقط زمان‌ بندی لازم است.

بسیاری از مردم به حمایت فردی تر از یک متخصص تغذیه دسترسی ندارند و از پزشک عمومی خود مشاوره تغذیه دریافت می کنند. این باعث می‌ شود که محدودیت زمانی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یک استراتژی جایگزین و به همان اندازه مؤثر باشد.

اما خوردن محدود به زمان ممکن است به عنوان پله ای برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 برای کنترل سلامت خود عمل کند، زیرا افراد علاقه بیشتری به ایجاد رژیم غذایی و سایر تغییرات مثبت پیدا کردند.

سلب مسئولیت: قبل از انجام این تغییر رژیم غذایی، بهتر است با پزشکی که شما را در مدیریت دیابت کمک می کند صحبت کنید.

اشتراک گذاری