امروز برابر است با :1403-06-18

به دنبال کالری سوزی سریع هستید: تکنیک اینجاست

وقتی صحبت از کاهش وزن و افزایش تندرستی می شود، همه ما می دانیم که ورزش راهی برای رسیدن به نتایج سریع است. تنها مشکل؟ کی وقت داره؟ اگر شما هم مانند ما هستید، ایده بیدار شدن در سحر برای ورزش کردن جذابیتی ندارد. بنابر این، نیازی نیست با یک جلسه عرق کردن طولانی خود را اذیت کنیم، می‌ توانید 10 دقیقه وقت بگذارید برای پیاده روی سریع.

علم پشت پیاده روی سریع

علم پیشگام نشان می دهد که چگونه چند قدم زدن سریع در روز می تواند به شما کمک کند کالری و چربی بیشتری نسبت به یک تمرین مداوم بسوزانید. محققان دریافته‌ اند که تمرینات کوتاه مدت باعث تغییرات بیوشیمیایی مثبتی می‌ شود که تلاش شما را افزایش می‌ دهد. به عنوان مثال، نشان داده شده است که پیاده‌ روی‌ های کوتاه باعث تحریک لوزالمعده و سلول‌ های ماهیچه‌ ای برای پردازش مؤثرتر قند خون می‌ شود و این باعث افزایش کالری سوزی شما در طول روز می‌ شود.

این تغییرات بیوشیمیایی بدن را برای کاهش وزن آماده می کند و اثرات آن یک تا دو ساعت پس از ورزش باقی می ماند. به همین دلیل است که تقسیم کردن یک تمرین ورزشی روزانه به چند پیاده‌ روی کوتاه، یک راه‌ حل موثر برای لاغری است.

چگونه یک پیاده روی 10 دقیقه ای چربی سوزی بیشتری دارد؟

بهره وری بیشتری خواهید داشت

محققان دانشگاه بریستول بریتانیا گزارش دادند که استراحت های پیاده روی می تواند شما را آرام تر، شادتر و متمرکزتر کند. در مطالعه آن‌ ها، کارگرانی که در ساعات اداری ورزش می‌ کردند، ۲۷ درصد در توانایی‌ شان برای کنترل استرس، ۲۱ درصد در تست‌ های توجه بهتر عمل کردند و ۲۲ درصد بیشتر از افرادی که ورزش نمی‌ کردند، به موعد مقرر رسیدند. دانشمندان بر این باورند که راه رفتن باعث می‌ شود خون بیشتری به جلوی مغز برسد ناحیه‌ای از مغز که تمرکز، رفتار و تصمیم‌گیری را تنظیم می‌ کند.

کیفیت خواب

تنها 15 پیاده‌ روی کوتاه در طول 7 روز می‌ تواند کیفیت خواب را تا 65 درصد بهبود بخشد، بروز گرفتگی عضلات پا را تا 68 درصد کاهش دهد و خستگی در طول روز را تا 45 درصد کاهش دهد. این اعتبار به توانایی ورزش برای افزایش تولید مواد شیمیایی مغز تنظیم کننده خواب اختصاص دارد.

از بیماری دور بمانید

حتی چند دقیقه پیاده روی باعث افزایش تولید آنتی بادی های کشنده بیماری زا و گلبول های سفید می شود. پیاده روی کوتاه می تواند نشاط و نشاط شما را در عرض 5 دقیقه افزایش دهد و اثرات آن می تواند تا 12 ساعت باقی بماند. دلیل: حتی حرکات کوتاه مدت باعث ترشح اندورفین هایی می شود که احساس خوبی دارند.

زمان کمتری را صرف فکر کردن به غذا خواهید کرد

در زمان‌ های پرتنش، پیاده‌ روی می‌تواند از پرخوری ناشی از استرس جلوگیری کند. مطالعه ای در ژورنال Appetite نشان داد افرادی که قبل از انجام یک سری کارهای سخت کمی پیاده روی کردند نسبت به کسانی که قبل از انجام تکالیف استراحت کردند، 54 درصد شکلات کمتری مصرف کردند.

راز موفقیت شما

زیبایی پیاده روی های کوچک این است که می توانید فقط با چند بار قدم زدن در اطراف خانه یا محل کار از مزایای آن بهره مند شوید. اما اگر می خواهید نتایج را حتی سریعتر ببینید، شدت آن را افزایش دهید.

برای شروع کار، سه روال 10 دقیقه‌ ای اختصاصی ایجاد کند که می‌ توانید هر زمان که چند دقیقه وقت دارید انجام دهید چه در محل کار، چه در خانه یا در حال بازی با بچه‌هایتان در پارک.

اشتراک گذاری