امروز برابر است با :1403-02-12

به جای، چای کیسه‌ای برگ چای را در آغوش بگیرید

برای علاقه مندان به چای در سراسر جهان، بحث بین چای بدون برگ و چای کیسه ای بیش از یک موضوع ترجیحی است. این بحثی است در مورد کیفیت، عطر، طعم، و تجربه همه جانبه. در حالی که کسانی که به دنبال راحتی هستند به راحتی چای کیسه ای را انتخاب می کنند، غنای و عمق ارائه شده توسط برگ های چای اغلب به روش دیگری قابل مقایسه نیست.

چای برگ به خاطر طعم و کیفیت برتر به چای کیسه ای ترجیح دارد. علاوه بر این، کیسه‌ های چای می‌ توانند برای سلامتی مضر باشند، زیرا از کاغذ کلردار سفید شده یا پلاستیک و ابریشم مصنوعی ساخته شده‌ اند که سمومی را آزاد می‌ کنند.

چای برگ اجازه می دهد تا دم کرده کامل تری داشته باشید، به طور بالقوه آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری را در مقایسه با چای کیسه ای آزاد می کند. اینطور فکر کنید: هر چه سطح برگها با آب تماس بیشتری داشته باشند، ترکیبات مفید بیشتری آزاد می شوند.

از نظر کیفیت، چای برگ کنترل بیشتری بر کیفیت دارد. شما م ی‌توانید برگ‌ های کامل را انتخاب کنید که به دلیل غلظت‌ های بالاتر مواد مغذی شناخته شده‌ اند، در حالی که چای کیسه‌ای اغلب حاوی فننگ‌ هایی (ذرات شکسته چای) هستند که ممکن است مقدار کمی مواد مغذی داشته باشند.

بر اساس مطالعات، چای برگ ممکن است سطوح بالاتری از آنتی اکسیدان ها مانند فلاونوئیدها در مقایسه با چای کیسه ای داشته باشد. این آنتی اکسیدان ها می توانند به مبارزه با آسیب سلولی و کاهش خطر بیماری های مزمن کمک کنند. با این حال، او می افزاید، در حالی که پتانسیل آنتی اکسیدان های بیشتری وجود دارد، تفاوت واقعی ممکن است برای نوشیدنی های معمولی چای ظریف باشد.

روش‌ های پردازش چای برگ در مقابل چای کیسه ای

فرآوری نقش مهمی در تعیین کیفیت چایی که مصرف می کنید دارد. دلایل بالقوه‌ ای را که باعث می‌ شود برگ‌ های چای در این بخش بهتر عمل کند:

حداقل فرآوری: چای برگ اغلب در مقایسه با چای کیسه ای، کمترین پردازش را دارد. این می تواند به حفظ بیشتر مزایای سلامتی طبیعی چای کمک کند.

خرد کردن می تواند بر روی محتوا تأثیر بگذارد: چای کیسه ای گاهی اوقات از برگ های له شده یا شکسته (فنینگ) استفاده می کند که ممکن است در معرض هوای بیشتری قرار گرفته باشد و به طور بالقوه منجر به تخریب برخی مواد مغذی شود.

مزایای انتخاب چای برگ به جای چای کیسه ای

در حالی که برگ‌ های چای فواید سلامتی دارند، از نظر محتوای مواد مغذی، تنوع و تجربه‌ ای آگاهانه از چای دارای مزیت بالقوه‌ای است:

لحظه ی ذهنی

چای برگ، از انتخاب برگ تا خیس کردن، می‌ تواند تجربه‌ ای آرام‌ بخش و ذهنی باشد و باعث آرامش و تندرستی شود.

گوناگونی نمک زندگی است

چای برگ طیف گسترده تری از انواع و ترکیبات چای را برای کاوش ارائه می دهد که امکان تجربه چای شخصی تر را فراهم می کند.

پایداری اهمیت دارد

برخی از کیسه های چای دارای مواد غیر قابل تجزیه زیستی هستند. چای برگ اغلب از بسته بندی کمتری استفاده می کند، که آن را به گزینه ای سازگار با محیط زیست تبدیل می کند.

نگرانی های میکروپلاستیک

برخی از کیسه های چای با نایلون یا پلی پروپیلن که از انواع پلاستیک هستند، مهر و موم شده اند. مطالعات نشان می دهد که این مواد ممکن است میکروپلاستیک ها را در چای دم کرده آزاد کنند، به خصوص با خیساندن طولانی مدت در آب داغ. این میکروپلاستیک‌ها می‌ توانند به طور بالقوه در بدن تجمع پیدا کنند و اثرات درازمدت آنها بر سلامتی هنوز در دست بررسی است.

خداحافظ زیست تخریب پذیری

بسیاری از کیسه های چای زیست تخریب پذیر نیستند، به این معنی که بسیار آهسته تجزیه می شوند. اگر کیسه حاوی مواد غیرقابل تجزیه زیستی مانند پلی پروپیلن باشد، این موضوع بسیار نگران کننده است.

اشتراک گذاری