امروز برابر است با :1403-04-14

به این دلیل پیاده‌ روی بعد از غذا خوردن مفید است

در دنیای همیشه در حال تکامل روندهای تناسب اندام پیاده‌ روی بعد از غذا خوردن در حال جا افتادن است. این یک حرکت استراتژیک برای بهینه سازی هضم شما است. فعالیت بدنی لایه عضلانی در دستگاه گوارش شما را تحریک می کند، غذا را به طور موثرتری در سیستم شما به حرکت در می آورد و احتمال نفخ و یبوست را کاهش می دهد.

پیاده‌ روی بعد از غذا خوردن همچنین به تنظیم قند خون کمک می کند، که به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا مقاومت به انسولین مفید است.

رابطه بین مصرف فیبر، تولید گاز و مزایای بالقوه پیاده روی بعد از غذا

غذاهای غنی از فیبر نیروگاه های تغذیه ای برای سلامت روده هستند، اما گاهی اوقات می توانند منجر به افزایش تولید گاز در طی تخمیر در روده شوند. این می تواند باعث ناراحتی و نفخ شود.

با این حال، پیاده روی بعد از غذا می تواند ابزار مفیدی باشد. پیاده روی به تحریک پریستالسیس، انقباضات ریتمیک که غذا را از طریق دستگاه گوارش حرکت می دهد، کمک می کند. این به دفع گاز و رفع نفخ کمک می کند.

انواع فعالیت بدنی یا توصیه شده

برای استفاده حداکثری از قدم زدن بعد از غذا، 10 تا 15 دقیقه پیاده روی سرعتی آرام داشته باشید. نشان داده شده است که این مدت برای تحریک هضم بدون ایجاد ناراحتی کافی است. اگر پیاده روی ترجیح شما نیست، یوگای ملایم یا حرکات کششی نیز می تواند مفید باشد.

به‌ ویژه حرکات پیچشی می‌ تواند به آزادسازی گاز به دام افتاده در معده کمک کند. حتی دوره‌های کوتاه فعالیت سبک بعد از غذا خوردن می‌ تواند به طور قابل توجهی هضم را تقویت کند.

معایب یا ملاحظاتی که افراد باید از آنها آگاه باشند

از ورزش شدید بلافاصله بعد از غذا اجتناب کنید، زیرا می‌ تواند جریان خون را از دستگاه گوارش به سمت عضلات شما منحرف کند و به طور بالقوه مانع هضم شود.

به بدن خود گوش دهید و شدت و مدت پیاده روی خود را در صورت نیاز تنظیم کنید. اگر هر گونه بیماری زمینه ای، به ویژه مشکلات گوارشی دارید، قبل از اینکه پیاده روی بعد از غذا را در برنامه روزانه خود قرار دهید، با پزشک خود مشورت کنید.

هیدراته ماندن را فراموش نکنید، زیرا کم آبی می تواند علائم گوارشی مانند یبوست و نفخ را بدتر کند. پیاده روی راهی ساده و با پشتوانه علمی برای حمایت از سلامت گوارش شما است.

اشتراک گذاری