امروز برابر است با :1403-08-02

برترین مزایای آب آلو برای گنجاندن در رژیم غذایی شما

این نوشیدنی همیشه به عنوان پر زرق و برق ترین نوشیدنی شناخته نمی شود، اما آب آلو دارای مزایای سلامتی جدی برای همه است (و نه فقط افرادی که برای رفع یبوست به کمک نیاز دارند). آب آلو واقعاً مقدار زیادی از مواد مغذی را ارائه می دهد. آب آلو یک اکسیر تغذیه ای نامیده می شود. به دلیل فواید زیادی که دارد.

حقایق تغذیه ای آب آلو

چیزهای زیادی در مورد مواد مغذی موجود در آب آلو وجود دارد. آب آلو حاوی آهن، پتاسیم، فیبر محلول، نیاسین، بور و ترکیبات گیاهی مانند کاروتنوئیدها است. در اینجا نگاهی به مشخصات تغذیه آن داریم:

درشت مغذی ها

  • کالری: 71 کالری
  • پروتئین: 0.6 گرم (گرم)
  • کل کربوهیدرات: 17.5 گرم
  • فیبر: 1 گرم
  • شکر: 16.5 گرم
  • چربی: 0 گرم

ریز مغذی ها

  • نیاسین (ویتامین B3): 0.8 میلی گرم (میلی گرم)، 12 درصد ارزش روزانه.
  • ویتامین B6: 0.2 میلی گرم
  • آهن: 1.2 میلی گرم
  • منیزیم: 14 میلی گرم
  • مس: 0.07 میلی گرم
  • پتاسیم: 276 میکروگرم

فواید آب آلو برای سلامتی

از سلامت ایمنی حمایت می کند

آب آلو حاوی مواد مغذی مهمی است که از سلامت سیستم ایمنی بدن حمایت می کند، به ویژه مس و ترکیبات گیاهی یا پلی فنول ها. پلی‌ فنول‌ های موجود در آب آلو، آنتی‌اکسیدان‌ های فوق‌ العاده‌ ای هستند که از سلول‌ های شما در برابر آسیب محافظت می‌ کنند. مس نیز یک آنتی اکسیدان است که به کاهش التهاب در سراسر بدن و تقویت بیشتر پاسخ ایمنی کمک می کند.

سلامت روده را ارتقا می دهد

همه ما شنیده‌ ایم که آلو و آب آلو برای تسکین یبوست موثر هستند، و تحقیقات زیادی برای اثبات آن وجود دارد. اثر ملین آب آلو از مقدار فیبر نیست، بلکه از مقدار سوربیتول موجود در آن ناشی می شود. به همین دلیل نوشیدن آب آن موثر است.

علاوه بر این، آب آلو دارای فیبر پری بیوتیک است که باکتری های مفید روده بزرگ را افزایش می دهد. این مزیت برای میکروبیوم روده نه تنها به هضم کلی کمک می کند، بلکه از بسیاری از زمینه های دیگر سلامتی نیز پشتیبانی می کند، از جمله سلامت مغز و پیشگیری از بیماری های مزمن.

چشم ها را سالم نگه می دارد

ترکیبات گیاهی موجود در آب آلو همچنین ممکن است به محافظت از سلامت چشم کمک کند. این آب حاوی کاروتنوئیدهایی مانند لوتئین و زآگزانتین است که به محافظت از ماکولای چشم کمک می کند.

تقویت استخوان های قوی

آب آلو همچنین ممکن است به حمایت از استخوان های قوی و سالم کمک کند. آلوی خشک منبع مهمی از بور است که نقش مهمی در پیشگیری از پوکی استخوان دارد.

ممکن است به درمان کم خونی کمک کند

آهن و ویتامین B6 موجود در آب آلو هر دو ریز مغذی های رایجی هستند که برای بهبود علائم کم خونی توصیه می شوند. آنها با بهبود کیفیت و کمیت گلبول های قرمز به درمان کم خونی میکروسیتیک کمک می کنند.

آیا کسی باید از آب آلو اجتناب کند؟

در حالی که این نوشیدنی از نظر تغذیه ای فراوان است، برخی از افراد وجود دارند که باید قبل از مصرف آب آلو احتیاط کنند.

از آنجایی که می تواند اثرات نرم کنندگی بسیار واضحی داشته باشد، کسانی که مستعد گاز، نفخ، اسهال، سایر مشکلات شکمی هستند یا افرادی که به سوربیتول حساس هستند باید خیلی آهسته شروع کنند.

علاوه بر این، کسانی که نگرانی‌های متابولیکی مانند دیابت نوع 2 دارند، باید اعتدال بیشتری را با آب آلو به دلیل قند بالای آن (اگرچه بیشتر طبیعی است) و محتوای کالری، تمرین کنند. انتخاب آلوی کامل بدون قند اضافه شده گزینه بهتری در این مورد است زیرا غلظت کمتری در قند دارند و فیبر بیشتری ارائه می دهند که هضم را کند می کند و واکنش قند خون را کسل کننده می کند.

به دلیل محتوای بالای پتاسیم آب آلو، افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیوی ممکن است نیاز به اجتناب از آن داشته باشند. اگر فکر می کنید ممکن است در این دسته قرار بگیرید، قبل از افزودن آب آلو به برنامه روزانه خود، حتما با پزشک خود صحبت کنید.

اشتراک گذاری