امروز برابر است با :1403-02-31

برای عبور از چالش رد شدن های مکرر استخدام چه کار کنیم؟

مواجهه با رد شدن های متعدد هنگام پیدا کردن شغل می تواند سخت باشد. در چنین دوره های سختی است که باید به خود یاد آوری کنید که تنها نیستید. حتی موفق ترین افراد نیز در مقطعی از زندگی خود با طرد شدن مواجه شدند.

اول از همه، موضوع رد شدن را شخصی نگیرید. آسان است که احساس کنید این موضوع در مورد شماست، اما اغلب، این زمان مناسب نیست. چانه خود را بالا نگه دارید و به یاد داشته باشید که رد شدن ارزش شما را تعیین نمی کند. در عوض، به آن به عنوان فرصتی برای یادگیری و رشد نگاه کنید.

برای عبور از چالش رد کردن مکرر شغل، اولاً تشخیص دهید که رد کردن فقط تغییر جهت است یا یک در بسته مسیر شما را به طور نامحدود مشخص نمی‌کند.

رویکردهای کلیدی برای تقویت تاب آوری

به دنبال بازخورد سازنده باشید

فعالانه از کارفرمایانی که درخواست شما را رد کرده اند، بازخورد بگیرید. با ذهنی باز به این بازخورد نزدیک شوید و زمینه های بهبود را شناسایی کنید و به توسعه شخصی متعهد شوید. با ترکیب بینش به دست آمده، با آمادگی بهتر برگردید.

مهارت ها را از هویت جدا کنید

مهم است که به یاد داشته باشید که ارزش شما با نتیجه درخواست های شغلی تعریف نمی شود. رد شدن مساوی با شکست شخصی نیست. بدانید که اغلب منعکس کننده عدم تطابق بین مهارت های شما و نیازهای کارفرما در یک لحظه خاص است، نه یک نقص اساسی در خودتان.

از تجربه دیگران استفاده کنید

با همسالانی که رد شدن را تجربه کرده اند ارتباط برقرار کنید. به اشتراک گذاشتن تجربیات و ارائه پشتیبانی می تواند آرامش را به شما بدهد و به شما یادآوری کند که شکست بخشی طبیعی از زندگی است. دانستن اینکه شما تنها نیستید می تواند روحیه و انعطاف پذیری را افزایش دهد.

پشتکار داشته باشید و دوباره تلاش کنید

تسلیم دلسوزی به خود نشوید یا پس از شکست تسلیم نشوید. به طور مستمر مهارت ها و دانش خود را بر اساس بازخورد اصلاح کنید، سپس با اطمینان دوباره درخواست کنید. به هر رد شدن به عنوان یک فرصت یادگیری نگاه کنید که به رشد شما کمک می کند.

مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید

در میان استرس پیدا کردن شغل، سلامت جسمی و روحی خود را در اولویت قرار دهید. برای کاهش استرس و حفظ انعطاف پذیری، ورزش و تمرینات ذهن آگاهی را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

روی عوامل قابل کنترل تمرکز کنید

درک کنید که علیرغم بهترین تلاش شما همه چیز در کنترل شما نیست. روی جنبه هایی تمرکز کنید که می توانید بر آنها تأثیر بگذارید، مانند آمادگی و نگرش، و از نتایج خارج از کنترل خود رها شوید. انرژی خود را به سمت گام های عملی هدایت کنید و نتایجی را که خارج از کنترل شما هستند با آرامش بپذیرید.

پشتکار چه نقشی در در نهایت تضمین یک شغل رویایی دارد؟

پایداری ذهنیتی است که به شما امکان می دهد در اعمال خود نشان دهید که شایسته موقعیتی هستید که می خواهید.

این سیگنال‌ های روان‌ شناختی به خودتان می‌ تواند مانعی برای احساسات ناخوشایندی باشد که با ررد شدن به وجود می‌ آیند. پس از چند بار رد شدن، فرد مستعد کاهش عزت نفس خود در زمینه زندگی حرفه‌ای است.

اشتراک گذاری