امروز برابر است با :1403-06-18

5 عادت ساده برای تناسب اندام بهتر که باید بدانید!

عادات در مورد رسیدن به اهداف تناسب اندام و کار بر روی رژیم غذایی و سبک زندگی برای دستیابی به بدنی قوی تر و سالم تر چگونه است؟

این عادات به شما کمک می کند لاغر، قوی و سالم باشید

1) هر روز 10 دقیقه حرکت. فرقی نمی‌ کند چه نوع حرکتی، چقدر سخت یا طولانی باشد. وقتی وقت و انرژی دارید، می‌ توانید یک ساعت و یک تمرین کامل انجام دهید، اما در روزهایی که وقت ندارید، حداقل 10 دقیقه را صرف انجام نوعی حرکت کنید.

۲) پروتئین و سبزیجات در هر وعده غذایی. فرقی نمی کند چه نوع پروتئین یا سبزیجاتی. اطمینان حاصل کنید که نوعی از این ها در هر وعده غذایی وجود دارد. در چند ماه آینده، کیفیت و کمیت را خواهید فهمید.

3) هر شب 10 دقیقه نفس عمیق بکشید. زیاد بهش فکر نکن هر زمان که می توانید، هر جا که می توانید، بنشینید و چشمان خود را ببندید و آرام و عمیق نفس بکشید. این به شما کمک می کند تا آرام شوید، وضوح را به شما ارائه می دهد و همچنین به شما کمک می کند خیلی بهتر بخوابید.

4) استراحت های میکرو انجام دهید. طی چند ماه آینده، زمان های آزمایشی وجود دارد. قرار است دچار استرس شوید. در چنین مواقعی استراحت های کوتاهی داشته باشید. از دو دقیقه تا دو روز بر اساس آنچه که می گذرانید. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، قوی‌ تر برمی‌ گردید و بسیار مؤثرتر خواهید بود.

5) به حمایت از خود عادت کنید. شما قرار است اشتباه کنید. اگر قرار است از دست خود عصبانی شوید و دست از کار بکشید، هرگز پیشرفت نخواهید کرد.

چرا الان شروع کنیم؟

این زمان عالی برای تفکر عمیق در مورد آنچه که می‌ توانیم یا نمی‌ توانیم در سال 2024 به دست آوریم است. با نزدیک شدن به نیمه دوم سال 2024، لحظه ای به اهداف خود فکر کنید، خواه آنها در مورد تناسب اندام، حرفه یا هر چیز شخصی باشند. چه عاداتی در این سال ایجاد کرده اید؟ آیا شما فقط به دنبال کمال بودید و در نهایت هیچ کاری انجام ندادید؟ یا کاملا ثابت بودید؟ وقت آن است که از لحظه استفاده کنیم و دوباره فکر کنیم.

چگونه در مورد آن اقدام کنیم؟

باید با تمرکز بر تغذیه متعادل شروع کرد، که شامل مصرف انواع غذاهای کامل مانند میوه ها، سبزیجات، پروتئین های بدون چربی، غلات کامل و چربی های سالم. برنامه‌ ریزی وعده‌ های غذایی‌ تان از قبل می‌ تواند به اطمینان از دریافت مداوم این مواد مغذی کمک کند و وسوسه خوردن میان وعده‌ های ناسالم را کاهش دهد.

ورزش منظم نیز بسیار مهم است. چه یک پیاده روی سریع، یک جلسه یوگا 15 دقیقه ای یا یک برنامه تمرینی سریع، حرکت دادن بدن هر روز شما را تناسب اندام و انرژی نگه می دارد. فرد باید ترکیبی از فعالیت های قلبی عروقی، تمرینات قدرتی و تمرینات انعطاف پذیری را هدف قرار دهد، حداقل 150 دقیقه فعالیت هوازی متوسط ​​یا 75 دقیقه فعالیت شدید در هر هفته، همراه با تمرینات تقویت کننده عضلات در دو یا چند مورد.

ورزش منظم خلق و خوی شما را تقویت می کند، سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد، بیماری های متابولیک را دور نگه می دارد و به حفظ وزن سالم کمک می کند.

علاوه بر این، 7 تا 9 ساعت خواب با کیفیت در هر شب را برای حمایت از سلامت کلی و بهبودی در اولویت قرار دهید. ایجاد یک برنامه خواب ثابت، ایجاد یک محیط آرام و محدود کردن زمان صفحه نمایش قبل از خواب می تواند کیفیت خواب را افزایش دهد.

هیدراته ماندن یکی دیگر از جنبه های مهم است، به خصوص در حین و بعد از ورزش. همانطور که گفته شد، برای حفظ سلامت ذهنی، تکنیک های تمرکز حواس و مدیریت استرس مانند مدیتیشن، تنفس عمیق یا یوگا را تمرین کنید.

تخصیص زمان روزانه برای استراحت و داشتن یک دفتر خاطرات برای ردیابی افکار و پیشرفت شما می‌ تواند به طور قابل توجهی به کاهش استرس کمک کند. خاطره نویسی می‌ تواند به سادگی قدردانی از یک روز آفتابی، یک حرکت محبت آمیز از سوی یک دوست یا یک وعده غذایی خوشمزه باشد.

به یاد داشته باشید، تغییرات کوچک می تواند منجر به بهبود قابل توجهی در سلامت و شادی شما شود. قبل از شروع سال 2025، می‌ توانید به مرحله‌ ای برسید که در آن چند عادت قوی داشته باشید که از رفاه کلی شما حمایت می‌ کند.

اشتراک گذاری