امروز برابر است با :1403-04-10

بدنی که به سمت دیابت می رود این نشانه ها را دارد

دیابت یک بیماری مزمن است که میلیون‌ ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌ دهد و اغلب به‌ طور بی‌ صدا در طول زمان ایجاد می‌ شود. با این حال، بدن شما ممکن است سیگنال های ظریفی را مدت ها قبل از تشخیص رسمی ارسال کند.

شناخت این علائم هشدار دهنده اولیه می تواند در پیشگیری یا مدیریت شروع دیابت بسیار مهم باشد. از تغییرات وزن غیر قابل توضیح گرفته تا خستگی مداوم، بدن شما راه هایی برای هشدار دادن به عدم تعادل قند خون دارد.

بنابر این، این نشانه ها چیست؟

*ممکن است همه افراد تیره شدن گردن را تجربه نکنند (آکانتوز نیگریکانس)، اما این می تواند دلیل خوبی برای معاینه باشد، به خصوص اگر عوامل خطر دیگری نیز داشته باشید.

*چربی های سر سخت ممکن است برای اندازه گیری دقیق نیاز به اسکن پزشکی داشته باشند. اما، اگر وزن زیادی در ناحیه وسط بدن خود حمل می کنید و با وجود رژیم غذایی و ورزش در کاهش آن مشکل دارید، ممکن است نشانه ای باشد که در مورد خطر آن با پزشک خود صحبت کنید.

* تگ های پوستی، فلپ های کوچک و خوش خیم پوست هستند که می توانند در هر نقطه از بدن ظاهر شوند. در حالی که آنها خطرناک نیستند، برخی مطالعات ارتباط احتمالی بین داشتن چندین برچسب پوستی و مقاومت به انسولین را نشان می دهد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تأیید این ارتباط مورد نیاز است.

*گردن ضخیم می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله افزایش وزن اضافی یا احتباس مایعات باشد. در حالی که خود شاخص خاصی از دیابت نیست، گردن ضخیم، به ویژه همراه با سایر عوامل خطر یا علائم، ممکن است نیاز به صحبت با پزشک داشته باشد.

برخی از علائم فیزیکی اولیه که نشان می دهد ممکن است در معرض خطر باشید

دیابت نحوه استفاده بدن از قند (گلوکز) برای انرژی را مختل می کند. بنابراین، علائم اغلب به این اختلال اشاره می کنند. برخی از علائم رایج عبارتند از:

افزایش تشنگی و ادرار: این یک ترکیب کلاسیک است. هنگامی که سطح قند خون شما افزایش می یابد، کلیه ها برای حذف گلوکز اضافی کار می کنند و باعث تشنگی شما می شود و مجبور می شوید بیشتر از دستشویی استفاده کنید.

گرسنگی بیش از حد: حتی بعد از غذا خوردن، ممکن است احساس کنید که چند روز است غذا را لمس نکرده اید. این به این دلیل است که قند به اندازه کافی توسط سلول های شما جذب نمی شود و آنها را دچار کمبود انرژی می کند.

کاهش وزن غیر قابل توضیح: این می تواند گیج کننده باشد زیرا کاهش وزن می تواند مفید باشد! با این حال، اگر دیابت دارید، بدن شما ممکن است عضله را برای انرژی تجزیه کند زیرا نمی تواند به طور موثر از قند استفاده کند.

تاری دید: سطح بالای قند خون می تواند با مایعات چشم شما تداخل داشته باشد و نحوه تمرکز نور روی شبکیه را تغییر دهد. این می تواند باعث دید مبهم شود که در هنگام خواندن یا نگاه کردن به اجسام دور بیشتر قابل توجه است.

زخم‌ هایی که دیر التیام می‌ یابند: دیابت می‌ تواند بر گردش خون تأثیر بگذارد و بهبود زخم‌ ها را سخت‌ تر کند و خطر عفونت را افزایش دهد.

خستگی: احساس خستگی مداوم نشانه دیگری است که بدن شما انرژی مورد نیاز خود را از غذا دریافت نمی کند.

اشتراک گذاری