امروز برابر است با :1403-02-17

با این ترفند ساده بهترین طعم و رنگ زعفران را دریافت کنید

رسانه‌ های اجتماعی مملو از ترفند های جالب آشپزی هستند که می‌ توانند به شما در صرفه‌ جویی در زمان و تلاش زیادی در آشپزخانه کمک کنند. اما امروز ما یک ترفند داریم که نه تنها این دقایق با ارزش را ذخیره می کند بلکه به شما کمک می کند حداکثر طعم و رنگ را از زعفران بدست آورید که در صورت استفاده صحیح می تواند طعم غذاها را افزایش دهد.

به طور معمول، زعفران به دو صورت استفاده می شود: یا با آسیاب کردن آن به صورت پودر یا دم کردن. زعفران پودر شده را می توان مستقیماً به غذا اضافه کرد در حالی که نخ های زعفران باید ابتدا دم ​​شوند. برای دم کردن رشته ها، فقط باید آن را به آب اضافه کنید.

با این حال، سرآشپز ها ترفندی در آستین دارند: به جای قرار دادن رشته‌ های زعفران در آب یا شیر، مانند روش سنتی، پیشنهاد می‌ کنند آن‌ ها را برشته و له کنید و سپس با یخ یا آب سرد مخلوط کنید. این یک راه عالی برای به دست آوردن بهترین طعم است.

بهترین روش استفاده از زعفران! چیزی است که وقتی زعفران را کمی برشته می‌ کنید، بهترین طعم را آزاد می‌ کند و می‌ توان آن را آسیاب کرد تا پودر شود و سپس فقط آب یا یخ به آن اضافه کنید. این کار باعث می شود بهترین رنگ زعفران را دریافت کنید.

روند انجام این ترفند چیست؟

  • زعفران را در ماهیتابه کمی تفت دهید.
  • زعفران سوخاری را با هاون و هاون خرد کنید.
  • زعفران کوبیده آماده است.
  • این زعفران پودر شده را در یخ یا آب سرد مخلوط کنید.
  • به هر غذایی که تمایل دارید اضافه کنید.

نکته: تابه فقط باید کمی گرم باشد. آن را زیاد گرم نکنید و گرنه می سوزد.

آیا این روش کار می کند؟

اولین مرحله این است که نخ های زعفران را به آرامی در یک تابه خشک روی حرارت ملایم به مدت یک تا دو دقیقه تفت دهید.

با انجام این کار، مواد معطر ادویه آزاد می شود و طعم آن را بدون ایجاد سوختگی افزایش می دهد. هم زدن مکرر برای اطمینان از اینکه نخ های ریز به طور یکنواخت برشته می شوند و از سوختن جلوگیری می کنند ضروری است.

نخ ها را با له کردن بین انگشتان خود یا استفاده از هاون و هاون به تکه های کوچک تر بشکنید. با انجام این کار، طعم و عطر قوی ادویه بیشتر آزاد می شود.

برای اینکه اسانس زعفران را به درستی آزاد کنید، ممکن است بخواهید نخ های آسیاب شده را قبل از استفاده در آب یخ قرار دهید. این طعم و رنگ آن را تشدید می کند زیرا دمای پایین به حفظ خواص شکننده آن کمک می کند.

چه مواردی را باید در نظر داشت

در مورد استفاده از زعفران، بهتر است از زعفران کم استفاده کنید. استفاده از زعفران بیشتر طعم آن را افزایش نمی دهد. در عوض ممکن است طعم تلخی به غذا بدهد. زمانی که زعفران در مقادیر کم استفاده شود، طعمی شیرین و لطیفی را ارائه می دهد. کمی زعفران راه زیادی را برای شما به ارمغان می آورد، بنابراین از آن برای دستیابی به اثر دلخواه بدون غلبه بر طعم های دیگر استفاده کنید.

متخصصان توصیه می کنند یک قانون کلی خوب استفاده از ۲ تا ۳ رشته زعفران در هر وعده است.

اشتراک گذاری