امروز برابر است با :1403-04-14

این یک جایگزین ملایم تر برای خلال دندان است

آیا تا به حال به طور غریزی پس از اتمام یک وعده غذایی برای پاک کردن ذرات مانده غذا به سراغ خلال دندان رفته اید؟ اگر چه ممکن است یک عادت بی ضرر به نظر برسد، اما حقیقت این است که استفاده از خلال دندان می تواند منجر به یک سری عواقب غیر منتظره و ناخوشایند شود.

متداول ترین چیزی که برای تمیز کردن مواد غذایی گیر کرده بین دندان های ما در خانه یا زمانی که برای صرف غذا بیرون می رویم، وجود دارد خلال دندان است. اما استفاده از خلال دندان برای تمیز کردن غذای گیر کرده بیشتر از اینکه فایده داشته باشد، ضرر دارد. خلال دندان ها سخت و بسیار تیز هستند. استفاده اجباری از خلال دندان می تواند صدمات تصادفی لثه مانند بریدگی یا سوراخ شدن لثه را به همراه داشته باشد.

کوبیدن آنها به طور مکرر بین دندان ها می تواند باعث پایین آمدن سطح لثه و در نتیجه افزایش مشکل نشستن غذا شود. بریدگی ها و سوراخ ها به عنوان دروازه ای برای ورود باکتری ها عمل می کنند و لثه های ما را مستعد ابتلا به عفونت های مختلف می کنند. فشار دادن تهاجمی خلال دندان حتی می تواند منجر به شکستن تکه ای از خلال دندان در لثه شود که در نهایت منجر به التهاب و خونریزی می شود.

جایگزین های ایمن تر برای خلال دندان

جایگزین مطمئن‌ تر برای خلال‌ دندان برای تمیز کردن غذای بین دندان‌ ها، که با لایه‌ های نرم لثه‌ ها نیز دوست هستند، نخ دندان و مسواک‌ های بین دندانی هستند.

شرایطی که استفاده از خلال دندان ممکن است مضر باشد

استفاده بد از خلال دندان می تواند باعث آسیب به بافت لثه شود که می تواند منجر به خونریزی، ناراحتی و گاهی اوقات عفونت شود. خلال دندان ها در صورت استفاده نادرست می توانند دندان ها را بشکنند، به خصوص اگر تیز باشند یا نیروی زیادی به کار ببرید. استفاده مجدد از خلال دندان با انتقال باکتری از یک قسمت دهان به قسمت دیگر، خطر عفونت را افزایش می دهد. خلال دندان می‌ تواند بافت‌ های ظریف دهان مانند کام، زبان و گونه‌ ها را حتی در صورت استفاده با دقت تحریک کند.

چگونه بدون خلال دندان بهداشت دهان و دندان خود را حفظ کنید؟

خلال دندان مورد نیاز نیست و نباید برای حفظ بهداشت دهان استفاده شود. در واقع، مسواک زدن معمولی با استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید به طور منظم به از بین بردن ذرات غذا و پلاک از لثه و دندان کمک می کند، که هر گونه نیاز به خلال دندان را کاهش می دهد.

با استفاده از نخ دندان معمولی می تواند برای حذف ذرات غذا و پلاک از فضای بین دندان ها و خط لثه استفاده شود. بدون خطر آسیب خلال دندان، استفاده از دهانشویه ضد میکروبی می تواند به از بین بردن باکتری ها و خوشبو شدن نفس شما کمک کند. نخ دندان جایگزینی برای استفاده از خلال دندان است، نخ دندان های آبی از جریان آب برای تمیز کردن بین دندان ها و در امتداد خط لثه استفاده می کنند.

اشتراک گذاری