امروز برابر است با :1403-06-18

این مواد غذایی به طور طبیعی منابع الکترولیت هستند

وقتی کلمه الکترولیت را می شنوید، چه چیزی به ذهن شما خطور می کند؟ اگر شما هم مانند اکثر مردم هستید، احتمالاً به آن نوشیدنی‌ های ورزشی نئونی و شیرین فکر می‌ کنید که توسط ورزشکاران حرفه‌ ای تبلیغ می‌ شود. اما همانطور که به نظر می رسد، این نوشیدنی های محبوب تنها (یا حتی بهترین) منابع الکترولیت نیستند شما می توانید آنها را از منابع غذایی و نوشیدنی طبیعی نیز دریافت کنید.

ما به ناچار الکترولیت ها را در طول روز از طریق تعریق، ادرار و تنفس از دست می دهیم. بنابراین مهم است که به طور مداوم این مواد معدنی را سوخت و جایگزین کنید، چه در حال ریکاوری پس از یک تمرین شدید و عرق‌ ریز هستید و چه از هیدراتاسیون عمومی حمایت می‌ کنید.

روی یک رژیم غذایی سالم و غنی از غذاها، میوه ها و سبزیجات کامل تمرکز کنید، که معمولاً برای جبران الکترولیت ها و هیدراته ماندن کافی است.

این غذاها و نوشیدنی ها را به راحتی می توانید پیدا می کنید

موز

محتوای الکترولیت موز بسیار چشمگیر است، خوب، موز است. این میوه 32 میلی گرم منیزیم، 25 میلی گرم فسفر و 375 میلی گرم پتاسیم دارد. سوخت بدن و مغز را تامین می کند.

ماست

شاید تعجب کنید که بدانید ماست منبع طبیعی الکترولیت است. یک ظرف 5.5 اونسی از ماست یونانی ساده و بدون چربی حاوی 173 میلی گرم کلسیم، 220 میلی گرم پتاسیم، 212 میلی گرم فسفر و 56 میلی گرم سدیم است. و غذای سیر کننده سعی کنید ماست را به اسموتی بعدی خود اضافه کنید.

اسفناج

اسفناج کلسیم و منیزیم. سبزی برگ سبز همچنین فولات، آهن و ویتامین‌های A، B و E را ارائه می‌ کند. اسفناج به راحتی در غذاها گنجانده می شود، از خورش های دلچسب گرفته تا سوپ های گرم.

هندوانه

در حالی که همه میوه ها و سبزیجات حاوی الکترولیت هستند، هندوانه از این نظر منحصر به فرد است که سرشار از آب است. مثال: یک فنجان هندوانه مکعبی 170 میلی گرم پتاسیم همراه با منیزیم و فسفر در مقادیر کم فراهم می کند. همچنین 139 میلی لیتر آب بیش از ½ فنجان – ارائه می دهد. نیازی به گفتن نیست که افزودن هندوانه بیشتر به رژیم غذایی شما یک راه عالی برای افزایش بازی الکترولیت شما است.

جو دوسر

غلات کامل مانند جو دوسر سرشار از الکترولیت هستند. فقط ½ فنجان جو دوسر حاوی 166 میلی گرم فسفر، 146 میلی گرم پتاسیم و 56 میلی گرم منیزیم است. این ترکیب را در دسته ای از جو دوسر یک شبه یا جو پخته امتحان کنید، یک روند صبحانه خوشمزه و سالم.

آووکادوها

ووکادو فهرستی از مواد غذایی حاوی الکترولیت بالا را به خود اختصاص می دهد.آنها سرشار از پتاسیم و منیزیم هستند و به ترتیب 728 و 43 میلی گرم در هر میوه دارند. آووکادوی محبوب همچنین حاوی چربی های غیر اشباع ضدالتهابی و ویتامین E، به علاوه فیبر سیرکننده است.

آب لیمو

برای طعم بیشتر و الکترولیت ها، کمی آب لیمو را به وعده غذایی یا نوشیدنی بعدی خود اضافه کنید. لیمو حاوی مقداری پتاسیم و کمی فسفر است. آنها همچنین ویتامین C را ارائه می دهند، یک ماده مغذی که برای عملکرد سالم سیستم ایمنی و موارد دیگر ضروری است. آن را روی سالاد بپاشید، آن را با سوپ یا خورش مخلوط کنید، یا روی سبزیجات برشته فشار دهید. شما همچنین می توانید آن را به آب و چای اضافه کنید.

آب نارگیل

وقتی نوبت به نوشیدنی های آبرسان طبیعی می رسد، با آب نارگیل اشتباه نکنید. این نوشیدنی با طراوت حاوی پتاسیم، منیزیم، فسفر و سدیم است که آن را به گزینه ای عالی برای حمایت از هیدراتاسیون تبدیل می کند. آب نارگیل همچنین خطر ابتلا به سنگ‌ های کلیه را کاهش می‌ دهد.

نمک دریا

نمک دریا حاوی منیزیم، پتاسیم، کلسیم و سدیم است. می‌ توانید مانند سایر ادویه‌ ها از آن در آشپزی استفاده کنید تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک پیمانه نمک دریا را با آب گرم، آب یک لیمو و کمی عسل مخلوط کنید. اگر آب لیمو مورد علاقه شما نیست، گریپ فروت یا آب پرتقال را امتحان کنید.

اما توجه داشته باشید: این گزینه برای همه ایمن نیست. اگر سابقه فشار خون بالا، بیماری قلبی، بیماری کلیوی و یا دیابت دارید، ممکن است لازم باشد مصرف نمک اضافه شده خود را محدود کنید.

اشتراک گذاری