امروز برابر است با :1403-02-29

این مرد پاهای خود را برای دریافت بیمه 10 ساعت در یخ گذاشت

چند دانشجوی دانشگاه تایوانی متهم به جعل جراحات ناشی از سرمازدگی هستند که در نهایت موجب قطع عضو مضاعف برای کلاهبرداری از شرکت‌ های بیمه شد.

اداره تحقیقات جنایی تایوان یک دانشجوی دانشگاهی به نام چانگ را متهم به توطئه با همکار سابق دبیرستانی به نام لیائو برای سازماندهی یک کلاهبرداری عجیب بیمه در ژانویه سال گذشته کرده است. شواهد ارائه شده به دادستان ها نشان می دهد که در اوایل ژانویه سال گذشته، چانگ سیاست هایی را در مورد ناتوانی ها، صدمات، سلامت و ایمنی سفر از حداقل پنج بیمه گذار اتخاذ کرد.

در شب 26 ژانویه، چانگ و لیائو هر دو سوار موتورسیکلت خود در تایپه شدند تا به نظر برسد که یکی از آنها به دلیل هوای سرد دچار سرمازدگی شده است. در حقیقت، سرمازدگی به خودی خود و ناشی از یک سطل یخ خشک بود.

چانگ و لیائو امیدوار بودند که حدود 41 میلیون TWD (1.29 میلیون دلار) از بیمه نامه هایی که گرفته بودند به جیب بزنند، اما برای انجام این کار، یکی از آنها باید انتخاب بسیار سختی انجام می داد. پس از بحث در مورد بهترین اقدام، چانگ موافقت کرد که هر دو پای خود را بیش از 10 ساعت در یک سطل یخ خشک بگذارد و موافقت کرد که لیائو او را به صندلی ببندد تا مطمئن شود که این درد طاقت‌ فرسا را ​​تحمل می‌ کند.

در 28 ژانویه، پس از 10 ساعت خیساندن پاهای خود در یخ خشک، چانگ مجبور شد در بیمارستان بستری شود و از آنجایی که پزشکان دیگر نمی توانستند اندام تحتانی او را نجات دهند، او دچار قطع عضو دو پا زیر زانو شد. او تقریباً بلافاصله پس از ترخیص ادعاهای بیمه ای را ارائه کرد و در واقع 230000 TWD (7240 دلار) توسط یکی از بیمه گذاران دریافت کرد، اما بقیه تصمیم گرفتند پرونده را بررسی کنند.

تعداد غیر معمول بیمه نامه هایی که در چنین مدت کوتاهی منعقد شده اند و شرایط جراحات ناشی از سرمازدگی چانگ توسط شرکت های بیمه مشکوک تلقی شد و برخی از آنها این مورد را به مقامات محلی گزارش کردند. در طی تحقیقاتی که پس از آن انجام شد، دادستان دریافتند که چانگ دارای جراحات متقارن غیر معمولی است که هیچ اثری از کفش یا جوراب او نداشت.

هنگام بررسی وضعیت آب و هوا در 26 ژانویه، شبی که گفته می شود جراحات سرمازدگی رخ داده است، دما از 6 درجه سانتیگراد تا 17 درجه سانتیگراد متغیر بوده است که به اندازه کافی سرد است که باعث سرمازدگی می شود. مقامات هنگام بررسی خانه های دو مرد جوان، اسناد بیمه، سوابق پزشکی و همچنین یک جعبه پلی استایرن که یخ خشک در آن ذخیره شده بود، پیدا کردند.

دادستان ها ادعا می کنند که لیائو به دلیل از دست دادن پول خود در بازار ارزهای دیجیتال با مشکلات مالی جدی مواجه بود و توانست چانگ را متقاعد کند تا با برنامه خود پیش برود و مبلغ زیادی را دریافت کند. در 14 مارس هر دو نفر به کلاهبرداری متهم شدند، اما لیائو همچنین به دلیل صدمات جسمی جدی به دوستش متهم شد.

این مورد یک بار دیگر ثابت می کند که برخی افراد برای پول دست به هر کاری می زنند.

اشتراک گذاری