امروز برابر است با :1403-04-12

این دانشمند هم نوید عمر ۱۰۰۰ ساله می دهد!

یکی از دانشمندان معروف اعلام کرده است ترکیب بیوتکنولوژی با هوش مصنوعی می‌ تواند به کاهش هرچه بیشتر روند پیری کمک کند.

در سال‌ های اخیر بسیاری از دانشمندان به فکر یافتن راهی برای زندگی جاودانه و بدون مرگ بوده‌ اند، اما دانشمند و آینده‌ پژوه معروفی به نام ریموند کورزویل اعتقاد دارد که وی احتمالاً بهترین راه ممکن را در این زمینه پیدا کرده است. کورزویل در کتاب جدید خود گفته کرده است که نانوربات‌ ها می‌ توانند کلید توقف پیری انسان باشند و باعث شوند هزاران سال عمر داشته باشیم.

البته نگرانی‌ های زیادی در مورد امکان زندگی هزاران ساله بشر وجود دارد چه برسد به اینکه زندگی جاودانه‌ای داشته باشند. با این حال، درمان ضد پیری همچنان در نقش کانون تحقیقات مشترک دانشمندان باقی مانده است. در حالی که بسیاری به دنبال کاهش سرعت زوال بدن برای داشتن عمر طولانی هستند، اما آقای کورزویل اهداف بلند پروازانه‌ تری را در سر دارد.

کورزویل در کتاب خود به این موضوع اشاره کرده است که ترکیب بیوتکنولوژی با هوش مصنوعی می‌ تواند به ما در کاهش هرچه بیشتر روند پیری کمک شایانی کند.

یکی از بزرگ‌ ترین مشکلات پیری، خطای جمع‌ شدگی بدن و سلول‌ ها است، زیرا تعداد زیادی از سلول‌ ها بارها و بارها تکثیر می‌ شوند. بسیاری از درمان‌ های ضد پیری به دنبال کاهش این خطاها هستند و به بدن اجازه می‌ دهند سریع‌ تر خود را ترمیم کنند و در نتیجه روند پیری را به‌طور کلی کند می‌ کنند. از نظر کورزویل، تنها راه حل این موضوع «درمان پیری» است.

البته، کورزویل اعتراف می‌ کند که ممکن است پیش‌ بینی‌ های او در حال حاضر برای برخی‌ ها مضحک به نظر برسد، اما اعتقاد دارد که پیشرفت‌ ها در عرصه نانوربات‌ های پزشکی به زودی به درمان پیری انسان کمک خواهند کرد. بدن هر انسان حتی ممکن است به چند صد میلیارد نانوربات برای ترمیم و تقویت اندام‌ های تخریب‌ کننده و حفظ آنها در شرایط اوج نیاز داشته باشد.

این فقط دیدگاه آقای کورزویل نسبت به آینده است. حال باید منتظر ماند و دید آیا پیش‌ بینی‌ های او درست از آب درخواهند آمد یا خیر.

منبع: تکفارس

اشتراک گذاری