امروز برابر است با :1403-02-11

اینستاگرام مدیریت محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی را آزمایش می کند

متا از برنامه خود برای ادغام دستیارهای هوش مصنوعی در نوار جستجو اینستاگرام جهت مدیریت محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی به صورت آزمایشی خبر داد.

این غول فناوری در حال آزمایش هوش مصنوعی مولد برای کشف محتوا و جستجو در اینستاگرام است. این شرکت قبلاً به صورت آزمایشی از چت‌ بات هوش مصنوعی خود در واتس اپ در کشورهایی مانند هند استفاده کرده است. اما اکنون پا را فراتر گذاشته و مستقیماً هوش مصنوعی را در نوار جستجوی اینستاگرام ادغام کرده است.

برخی از کاربران گزارش داده‌ اند با ضربه زدن روی نوار جستجو، گزینه جدیدی «Chat with AI» به معنای مکالمه با هوش مصنوعی ظاهر می‌ شود. با انتخاب آن گزینه می‌ توان مستقیماً با هوش مصنوعی متا به پرسش و پاسخ پرداخت و یا از اعلان‌ های از پیش نوشته شده استفاده کرد.

ادغام هوش مصنوعی تنها به پرسش و پاسخ ختم نمی‌ شود بلکه متا در حال بررسی استفاده از هوش مصنوعی مولد برای نشان دادن محتوای جدید اینستاگرام برای کاربران است.

برای مثال، برخی از کاربران اعلان‌ هایی مانند «ریلزهای غروب آفتاب» را مشاهده می‌ کنند که با ضربه زدن روی آن، ریلزهای مربوط به آن نمایش داده می‌ شود. کاربران حتی می‌ توانند به طور مستقیم از دستیار هوش مصنوعی بخواهند ریلزهایی را در مورد موضوعات خاص پیشنهاد کند.

این حرکت نشان می‌ دهد متا قصد دارد از هوش مصنوعی مولد نه تنها برای مکالمه باز بلکه در مدیریت و کشف محتوا در سرتاسر پلتفرم‌ هایش استفاده کند.

این اقدام می‌ تواند برای متا مفید باشد زیرا مدت طولانی است که اینستاگرام در قیاس با تیک تاک در بخش کشف محتوا مورد انتقاد قرار گرفته است. بهره‌ گیری از هوش مصنوعی مولد می‌ تواند مزیتی بالقوه و جدی در درک معناشناسی رسانه و علایق کاربران برای متا به ارمغان بیاورد.

لازم به ذکر است نشانه‌ هایی وجود دارد مبنی بر اینکه متا احتمالاً در تلاش است پست‌ های اینستاگرام در نتایج جستجوی وب قابل رویت باشند و به نظر می‌ رسد از هوش مصنوعی مولد برای بهبود برچسب‌گذاری متاداده و برون‌ یابی جزئیات محتوای قابل جستجو استفاده می‌ کند.

منبع: تکفارس

اشتراک گذاری