امروز برابر است با :1403-07-14

آیا مصرف زعفران در دوران بارداری مفید است؟

برخلاف آنچه برخی از زنان باردار به آن اعتقاد دارند، زعفران هیچ خاصیت جادویی برای بهبود رنگ پوست نوزاد ندارد. با این حال، مشخص شده است که سرشار از آنتی اکسیدان است و می تواند به کاهش التهاب و بهبود سلامت کلی مادر و نوزاد کمک کند.

رنگ پوست توسط عوامل ژنتیکی تعیین می‌ شود، نه مصرف غذاهای خاص در دوران بارداری.

زعفران هضم غذا را بهبود می بخشد، که در دوران بارداری ضعیف می شود. به این ترتیب، دم کرده زعفران در شیر یا فرنی، شما را از مشکلات گوارشی از جمله یبوست بهبود می بخشد.

زعفران حاوی عوامل ضد افسردگی است که نوسانات خلقی و اضطراب را کنترل می کند. این تضمین می‌ کند که مادر و در نتیجه، کودک – خوشحال بمانند. اعتقاد بر این است که زعفران خواص تقویت کننده خلق و خوی دارد که می تواند به کاهش استرس و اضطراب در دوران بارداری کمک کند.

زعفران همچنین می‌ تواند مشکلات فشار خون را در دوران بارداری مدیریت کند. تهوع صبحگاهی یکی از مشکلات عمده در سه ماهه اول بارداری است. مصرف زعفران به مقدار متوسط حالت تهوع را تسکین می دهد.

همانطور که کودک در رحم رشد می کند، عضلات بدن مادر کشیده شده و فضا را تنظیم می کند. در طی این روش، مادر می تواند گرفتگی و درد شدید در پشت، معده و پاها داشته باشد. مصرف متوسط ​​زعفران می تواند به شما در این دوره دردناک کمک کند.

ممکن است مادران در دوران بارداری با کم خونی مواجه شوند. توصیه می شود در دوران بارداری از مواد غذایی و مکمل های غنی از آهن استفاده کنند. مصرف روزانه مقداری زعفران باعث می شود سطح آهن و هموگلوبین شما حفظ شود و در این سفر زیبا سالم بمانید.

تغییرات هورمونی، رشد شکم و تنگی نفس ممکن است بعد از بیدار شدن از خواب باعث خستگی شما شود. اگر قبل از رفتن به رختخواب شیر زعفران بخورید، به شما کمک می‌کند تا خواب راحت و آرامی داشته باشید. اثرات آرام بخش خفیف زعفران می تواند به الگوهای خواب آرام تر و ثابت تر کمک کند.

بارداری ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند. مصرف منظم زعفران تضمین می کند که از آلرژی ها و عفونت های ناشی از تغییرات آب و هوا و سایر عفونت های عمومی در امان هستید. اگر زعفران را در حد متوسط ​​و با نظر پزشک متخصص زنان خود مصرف کنید، بهترین چیزی است که در دوران بارداری می توانید داشته باشید و فواید فوق العاده ای برای مادر و جنین دارد.

چقدر باید مصرف زعفران در طول بارداری داشته باشیم؟

زنان باردار باید در میزان مصرف روزانه زعفران احتیاط کنند. دستورالعمل های ارائه شده توسط متخصص را دنبال کنید که شما را در مورد مقدار مطمئن مصرف روزانه راهنمایی می کند. 2-3 پایه زعفران را می توان به شیر اضافه کرد. نوشیدن شیر زعفران یک انتخاب شخصی خواهد بود. زعفران همچنین می تواند عوارض جانبی مانند حالت تهوع، اضطراب و خونریزی بینی را در زنان باردار ایجاد کند، بنابراین مراقب باشید و تا زمانی که متخصص آن را به شما توصیه نکرده است، آن را به تنهایی مصرف نکنید.

اشتراک گذاری