امروز برابر است با :1403-04-03

آیا خوردن سیر خام می تواند به کاهش آکنه کمک کند؟

سیر یک ابر غذای قوی و مورد علاقه در غذاهای سراسر جهان است. این سبزی پیاز دار، پر از طعم و مزه، به دلیل فواید تغذیه‌ ای فراوانش شناخته شده است. این به بهبود ایمنی، کاهش خطر بیماری های قلبی و تنظیم سطح قند خون کمک می کند.

آیا جویدن حبه‌ های سیر کلیدی برای داشتن پوستی شفاف و بدون آکنه است. بیواکتیوترین ترکیب موجود در سیر آلیسین است. با له شدن حبه سیر تشکیل شده و آزاد می شود. پیشنهاد می شود سیر را قبل از مصرف له کنید تا مطمئن شوید که این ترکیب مفید را دریافت می کنید.

آیا مصرف سیر می تواند آکنه را درمان کند؟ میزان مصرف ایده آل چقدر است؟

هیچ مدرک علمی دال بر اینکه مصرف حبه های سیر به تنهایی می تواند آکنه را کاهش دهد وجود ندارد. استفاده موضعی سیر روی پوست را توصیه نمی شود. استفاده از سیر خام روی لکه های آکنه ممکن است منجر به درماتیت تماسی و تحریک شود.

خواص سیر برای سلامتی چیست؟

ترکیبات سیر مانند آلیسین و تیوسولفینات دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی هستند. همچنین یک تقویت کننده عالی سیستم ایمنی است. گنجاندن سیر در رژیم غذایی می تواند فواید جانبی متعددی را ارائه دهد و به طور بالقوه به شفافیت پوست کمک کند. با این حال، مصرف بیش از حد ممکن است منجر به سوزش سر دل، اسیدیته و بوی بد دهان شود.

سیری که کمی کهنه و کم آب شده است، از نظر فواید سلامتی قوی‌ تر است. اعتدال در مصرف را در نظر بگیرید قبل از مصرف موضعی سیر برای درمان آکنه با یک متخصص پوست مشورت کنید.

اشتراک گذاری