امروز برابر است با :1403-06-18

آیا تعداد دفعات مدفوع با سلامت کلی مرتبط است؟

مطالعه جدیدی که توسط دانشمندان در سیاتل انجام شد نشان می دهد که دفعات دفع مدفوع با سلامت طولانی مدت انسان مرتبط است. این تحقیق که توسط مؤسسه بیولوژی سیستمی (ISB) انجام شد، نشان داد که روتین بیرون روی افراد می تواند بر سلامت طولانی مدت آنها تأثیر بگذارد.

دانشمندان دریافتند که فرکانس مطلوب مدفوع یک تا دو بار در روز به نظر می رسد. این مطالعه نشان داد که برای دفع بهتر مدفوع، عوامل خاصی مانند مصرف بیشتر سبزیجات و میوه ها با آن مرتبط هستند.

تحقیق ISB بر روی 1400 بزرگسال سالم انجام شد که داده‌های بالینی، سبک زندگ  آنها مورد بررسی قرار گرفت. این مطالعه نشان داد که دفعات مدفوع یک فرد می تواند بر فیزیولوژی سلامت فرد تأثیر بگذارد. این مطالعه توسط ISB در مجله Cell Reports Medicine منتشر شد.

یوهانس جانسون مارتینز، نویسنده اصلی این تحقیق، گفت: «تحقیقات قبلی نشان داده است که چگونه دفعات دفع مدفوع می تواند تأثیر زیادی بر عملکرد اکوسیستم روده داشته باشد.

مارتینز ادامه داد: «به طور خاص، اگر مدفوع به مدت طولانی در روده بچسبد، میکروب‌ ها از تمام فیبر غذایی موجود استفاده می‌کنند، که آنها را به اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تخمیر می‌ کنند.»

تیم تحقیقاتی حرکات روده را به چهار دسته مختلف طبقه بندی کرده بود. یبوست (یک یا دو اجابت مزاج در هفته)، کم نرمال (بین سه تا شش دفع در هفته)، بسیار طبیعی (بین یک تا سه دفع در روز) و اسهال.

محققان همچنین دریافتند که حتی در افرادی که کاملا سالم بودند، زمان مدفوع بسیار مهم به نظر می رسد.

اشتراک گذاری