امروز برابر است با :1403-04-10

آیا برنج می تواند باعث سرفه شود؟

نه فقط آب سرد و کشک، بلکه بسیاری از مردم هنگام سرماخوردگی و سرفه از خوردن برنج منبع غنی از کربوهیدرات که به بدن کمک می کند تا احساس انرژی و سیری کند اجتناب می کنند. اما آیا واقعاً تفاوتی ایجاد می کند؟

برنج برخلاف تصور عموم باعث ایجاد یا تشدید سرفه نمی شود. برنج منبع غذایی خوبی است. برنج بر خلاف گندم هیچ آلرژی ایجاد نمی کند، که ممکن است در برخی از آنها باعث حساسیت به گلوتن شود.

برنج به خودی خود باعث سرفه نمی شود. با این حال، در برخی موارد ممکن است به دلایل خاصی با سرفه همراه باشد. به عنوان مثال، اگر برنج به درستی پخته نشده باشد یا حاوی آلاینده باشد، به طور بالقوه می تواند گلو را تحریک کند. استنشاق ذرات ریز برنج در حین غذا خوردن یا پختن نیز می تواند باعث سرفه شود.

اگر برنج خیلی سریع خورده شود یا در گلو گیر کند، می تواند منجر به سرفه شود. به طور کلی، این موارد نادر هستند و برنج برای اکثر مردم یک غذای ایمن محسوب می شود.

متخصان تغذیه، بر لزوم جویدن آهسته برنج تاکید دارند.اگر از قبل سرفه دارید، باید خوب غرغره کنید و گلوی خود را صاف کنید.

چه چیز دیگری را باید در نظر داشت؟

در هنگام بیماری، غذای گرم و نرم مانند برنج برای گلودرد ملایم است. بلع آن آسان است و غذای آرام بخشی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آهسته غذا بخورید و بجوید. آن را قورت ندهید.

اشتراک گذاری