امروز برابر است با :1403-06-26

آیا با این ترفند مانند یک نوزاد می خوابید؟

ممکن است تمام وسایل و چراغ‌ ها را خاموش کرده باشید و متوجه شده باشید که مغز شما هنوز فعال است و افکار زیادی درگیر آن هستند چیزی که می‌ تواند مانع از خواب به موقع شما شود و همچنین بر کیفیت خواب تأثیر بگذارد. اگر به نشانه تایید سر تکان می دهید، ممکن است کمکی داشته باشیم.

وقتی مغز شما با افکار زیادی روشن می شود، تکنیک ضربه زدن به پروانه را امتحان کنید. شست های خود را به هم بچسبانید و کف دست خود را روی سینه قرار دهید تا پروانه را تشبیه کنید. با ضربه زدن جایگزین به سمت چپ و راست سینه شروع کنید. در یک یا دو دقیقه، بدن شما باید شروع به آرام شدن کند. این به شما کمک می کند سریعتر بخوابید.

تکنیک ضربه زدن به عنوان درمانی برای خواب بهتر در طول شب استفاده می‌ شود، اما ممکن است برای همه کارساز نباشد.

استرس بیش از حد می تواند منجر به مشکلات خواب، برنامه خواب نامناسب، کیفیت پایین خواب و حتی در برخی موارد بی خوابی شود. در این تکنیک، همه چیز در مورد تکیه به ارتعاشات ریتمیک است که بدن شما را به حالت آرامش می برد.

این ترفند ممکن است برای برخی کارساز باشد، اما نه همه. افراد مبتلا به ADHD یا اختلال کم توجهی بیش فعالی یا مشکلات مشابه ممکن است برای خوابیدن با ترفند ضربه زدن پروانه مشکل پیدا کنند، زیرا حرکات مداوم دست می تواند باعث حواس پرتی شود و در نتیجه به تاخیر افتادن در خواب بیش از حد معمول منجر شود.

افراد می توانند تنظیمات خاصی را در سبک زندگی خود انجام دهند، مانند ایجاد یک برنامه خواب که بر حداقل 7 تا 8 ساعت خواب با کیفیت تمرکز دارد.

آزمودن این تکنیک ضرری ندارد، بلکه تنها همراه با رسیدگی به علت اصلی استرس است. انجام فعالیت های کاهش استرس مانند گوش دادن به موسیقی مورد علاقه قبل از خواب برای آرامش بدن نیز می تواند کمک کننده باشد. ایجاد یک محیط امن تر و آرام تر می تواند به شما کمک کند تا آرام شوید و کیفیت خواب خود را افزایش دهید.

اشتراک گذاری