امروز برابر است با :1403-04-10

آیا باید آب گرم و سرد (مخلوط) بنوشید؟

یک بطری را از یخچال بیرون می آورید، آب را در یک لیوان می ریزید، می نوشید و متوجه می شوید که خیلی سرد است. چه کاری انجام می دهید در ادامه؟ به سادگی مقداری آب داغ را مخلوط کنید تا احساس بهتری داشته باشید. هیچ فکر دومی وجود ندارد، درست است؟ خوب، معلوم است که انجام این کار چیزی نیست که برای شما مفید باشد. بله، ما همچنین به دنبال پاسخی برای چرا هستیم که به تازگی به ذهن شما رسیده است.

چرا هرگز نباید آب سرد و گرم را برای نوشیدن مخلوط کرد؟

  • هضم آب سرد سنگین است، در حالی که آب گرم سبک است. وقتی با هم ترکیب شوند، می توانند باعث سوء هاضمه شوند.
  • آب گرم عاری از آلودگی باکتریایی است، در حالی که آب سرد می تواند آلوده باشد، بنابراین مخلوط کردن هر دو می تواند باعث آسیب به سلامتی شود.
  • مخلوط کردن آب سرد و گرم هضم غذا را ضعیف می کند و باعث نفخ می شود و مانع از جذب مواد مغذی می شود.
  • آب گرم رگ های خونی را گشاد می کند، کانال ها را پاک می کند، در حالی که آب سرد آنها را منقبض می کند. مخلوط کردن می تواند منجر به انسداد یا عدم رفع مشکلات شود.

وقتی آب سرد و گرم را با هم مخلوط می کنید، فواید گرمایش از بین می رود. دمای متعادل آب مخلوط، سطح فعال سازی متابولیک را به اندازه آب گرم صرف نمی کند. توانایی آب گرم برای تحریک هضم و پاکسازی سیستم رقیق شده و اثر بخشی آن در کمک به هضم و حفظ تعادل دوشاها کاهش می یابد.

علاوه بر این، مخلوط کردن آب سرد و گرم می تواند منجر به ناهماهنگی دما شود که سیستم گوارشی را که عادت به کنترل دمای یکنواخت دارد، سردرگم می کند. این می تواند منجر به هضم نابهینه و کاهش جذب مواد مغذی شود.

خواص آب گرم به طور خاص برای تقویت عملکردهای بدن از طریق گسترش عروق خونی، ترویج گردش خون کارآمد و تسهیل جذب راحت تر مواد مغذی هماهنگ است. آب سرد، بر عکس، رگ های خونی را منقبض می کند و فرآیندهای گوارشی را کند می کند. وقتی با هم مخلوط شوند، این ویژگی‌ های متضاد می‌ توانند یکدیگر را خنثی کنند و مزایای فردی هر کدام را کاهش دهند.

علاوه بر این، فرآیند جوشاندن آب نه تنها آن را سبک‌ تر و عاری از باکتری‌ ها می‌ کند، بلکه به آن «ویژگی‌ های درمانی که به سم‌ زدایی و حفظ سلامت کلی کمک می‌ کند» القا می‌ کند. با مخلوط کردن آن با آب سرد، این ویژگی ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و باعث می شود که برای سلامتی کمتر مفید باشد.

چه چیزی می تواند کمک کند؟

راه حل بهتر برای رفع تشنگی استفاده از کوزه های گلی است! که به طور طبیعی آب را خنک و تصفیه می کند و حتی محتوای معدنی آن را بهبود می بخشد. کوزه ها دمای ثابت و متوسطی را حفظ می کنند که بیشتر با اصول آیورودا هماهنگ است. ماهیت متخلخل خاک رس باعث تبخیر ملایم می شود که آب را بدون سردی بیش از حد خنک نگه می دارد. این آن را برای نوشیدن، به ویژه در آب و هوای گرم، ایده آل می کند.

اشتراک گذاری