امروز برابر است با :1403-08-05

آیا این رژیم غذایی،با خطر ابتلا به بیماری قلبی همراه نیست؟

آنچه می خوریم سلامت ما را تعیین می کند. بنابراین، کدام رژیم غذایی برای قلب بهتر است، رژیم غذایی آفت‌ خوار (شامل ماهی و غذای گیاهی) برای سلامت قلب و عروق بهتر از غذای غیر گیاهی است.

این رژیم غذایی شامل ماهی است، اما گوشت های دیگر را حذف می کند، که یک مزیت منحصر به فرد ایجاد می کند. ماهی های چرب مانند سالمون و ماهی خال مخالی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به کاهش التهاب، کاهش فشار خون و بهبود سطح کلسترول معروف هستند که برای سلامت قلب بسیار مهم هستند.

رژیم غذایی آفت خوار به طور کلی برای سلامت قلب بهتر از یک رژیم غذایی غیر گیاهی سخت گیر در نظر گرفته می شود زیرا مردم بیشتر گوشت قرمز و فرآوری شده مصرف می کنند. رژیم غذایی آفت خوار بهترین ترکیب از مواد مغذی محافظ قلب مانند اسیدهای چرب امگا 3 از ماهی را همراه با فواید رژیم گیاهی ارائه می دهد. این با کمترین خطر بیماری قلبی در صورت مصرف منظم همراه است.

اسیدهای چرب امگا 3 برای اثرات محافظتی قلب مفید هستند، مانند کاهش التهاب، کاهش فشار خون و کاهش خطر بیماری قلبی. در حالی که رژیم غذایی سرشار از گوشت قرمز و فرآوری شده حاوی چربی های اشباع شده بیشتری است که سطح کلسترول را افزایش می دهد و به نوبه خود خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد. به بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

گوشت قرمز و گوشت‌ های فرآوری‌ شده حاوی ترکیباتی هستند که می‌ توانند التهاب را افزایش دهند و خطر بیماری قلبی را افزایش دهند. رژیم‌ های غیر گیاه‌خواری اگر روی گوشت‌ های بدون چربی مانند مرغ یا بوقلمون تمرکز کنند و در عین حال گوشت‌ های قرمز و فرآوری‌ شده را محدود کنند، همچنان می‌ توانند برای سلامت قلب مفید باشند. با این حال، مصرف بیش از حد گوشت های پرچرب و غذاهای فرآوری شده می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد.

سالم‌ترین رژیم غذایی قلبی رژیمی است که «متعادل، تمرکز بر غذاهای گیاهی و شامل چربی‌ های مفید برای قلب» باشد. چه گیاهخوار باشید، چه آفت خوار یا غیر گیاهخوار، اعتدال و کیفیت انتخاب های غذایی بیشترین اهمیت را برای سلامت قلب دارد.

از رژیم غذایی گیاهی، یا رژیم غذایی مزمن یا رژیم غذایی مدیترانه ای یا رژیم غذایی که شامل میوه ها، سبزیجات و آجیل است، برای قلب، همراه با یک سبک زندگی متعادل، پیروی کنید. .

سلب مسئولیت: همیشه قبل از شروع هر روتین با پزشک خود مشورت کنید.

اشتراک گذاری