امروز برابر است با :1403-08-05

آیا افزودن دارچین به قهوه به چربی سوزی کمک می کند؟

دارچین از دیر باز در سراسر جهان در غذاها و نوشیدنی های شیرین و خوش طعم استفاده می شده است.

اما اضافه کردن یک قاشق چای خوری دارچین به قهوه روزانه (و مقداری کاکائو برای خوش طعم تر کردن آن) به مدت یک هفته می تواند به شما در سوزاندن چربی کمک کند. آیا حقیقتی در این مورد وجود دارد؟

همه دارچین ها یکسان نیستند!

دو نوع دارچین وجود دارد که هر دو از آسیاب کردن پوست درخت دارچین به دست می آیند و ممکن است شامل چندین ماده فعال طبیعی باشند.

دارچین کاسیا رایج ترین نوع موجود در فروشگاه های مواد غذایی است. طعم تلخی دارد و حاوی سطوح بالاتری از یکی از ماده فعال سینامالدئید است، ترکیبی که به دارچین طعم و بوی آن می دهد. حدود 95 درصد دارچین کاسیا را دارچین سینامالدئید تشکیل می دهد. دیگری دارچین سیلان است که طعم شیرین تری دارد. حاوی حدود 50 تا 60 درصد سینامالدئید است.

آیا دارچین چربی می سوزاند؟

مروری بر 35 مطالعه بررسی کرد که آیا مصرف دارچین می تواند بر دور کمر تأثیر بگذارد، که با افزایش سطح چربی بدن مرتبط است. نشان داد که دوز دارچین کمتر از 1.5 گرم در روز (تقریباً نصف قاشق چای‌خوری) دور کمر را 1.68 سانتی‌متر کاهش می‌دهد. با این حال، مصرف بیش از 1.5 گرم در روز تأثیر قابل توجهی نداشت.

کاهش وزن با کیفیت بالا، بسیار اندک است، بین دو تا شش ماه و عمدتاً بدون تغییر در ترکیب بدن.

چگونه دارچین می تواند منجر به کاهش وزن کم شود؟

چندین مکانیسم ممکن وجود دارد

به نظر می رسد که دارچین اجازه می دهد تا گلوکز خون (قند) سریعتر وارد سلول های بدن شود. این باعث کاهش سطح گلوکز خون می شود و می تواند انسولین را موثرتر کند.

همچنین به نظر می رسد که روش تجزیه چربی را در زمانی که برای انرژی به آن نیاز داریم، بهبود می بخشد. در نهایت، ممکن است با کاهش سرعت آزاد شدن غذا از معده به روده کوچک، مدت بیشتری احساس سیری کنیم.

خطرات چیست؟

دارچین به طور کلی هنگامی که به عنوان ادویه در آشپزی و غذا استفاده می شود ایمن در نظر گرفته می شود. با این حال، در ماه های اخیر ایالات متحده و استرالیا هشدارهای بهداشتی در مورد سطح سرب و سایر فلزات سنگین در برخی از آماده سازی های دارچین صادر کرده اند.

سرب در طول رشد (از محیط زیست) و در هنگام برداشت به عنوان یک آلاینده وارد می شود. برخی از افراد می توانند عوارض جانبی دارچین، از جمله دردهای گوارشی و واکنش های آلرژیک داشته باشند.

یکی از مواد فعال، کومارین، می تواند برای کبد برخی افراد سمی باشد. این امر سازمان غذای اروپا را بر آن داشته است تا حد 0.1 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن را تعیین کند.

قهوه و کاکائو چطور؟

بسیاری از مردم ممکن است فکر کنند قهوه می تواند به کاهش وزن ما نیز کمک کند. با این حال هنوز شواهد خوبی برای حمایت از این موضوع وجود ندارد.

همچنین ثابت شده است که کاکائو با کیفیت خوب و شکلات تلخ باعث کاهش وزن می شوند. اما باز هم کاهش وزن کم بود (بین 0.2 تا 0.4 کیلوگرم) و تنها پس از مصرف آن به مدت چهار تا هشت هفته.

پس این همه به چه معناست؟

استفاده از دارچین ممکن است تاثیر بسیار کمی بر وزن داشته باشد، اما بعید است که بدون سایر تنظیمات سبک زندگی، کاهش وزن معنی‌ داری داشته باشد.

نحوه نگهداری و مدت زمان نگهداری دارچین نیز ممکن است بر مواد فعال تأثیر بگذارد یا آنها را تخریب کند. و مصرف بیشتر سود بیشتری به همراه نخواهد داشت. در واقع، می تواند خطر عوارض جانبی را افزایش دهد.

بنابراین اگر از طعم دارچین در قهوه خود لذت می برید، به افزودن آن ادامه دهید، اما با توجه به طعم قوی آن، احتمالاً می خواهید فقط کمی به آن اضافه کنید.

سلب مسئولیت: همیشه قبل از شروع هر روتین با پزشک مشورت کنید.

اشتراک گذاری