امروز برابر است با :1403-04-08

آیا اسپری روغن جایگزین سالم برای آشپزخانه شما است؟

خانواده‌ های هند معمولاً بطری‌ های سنگین روغن را می‌ خرند که ماه‌ ها دوام می‌ آورد. با این حال، جابجایی به نازل های اسپری مناسب که مقدار کنترل شده روغن را آزاد می کنند می تواند یک تغییر دهنده بازی باشد.

برای درک مزایای سلامتی این نوآوری با ما همراه شوید

اسپری روغن به طور قابل توجهی مصرف روغن را کاهش می دهد. مردم می‌ توانند مقدار روغنی را که استفاده می‌ کنند به جای ریختن آن بدون اندازه‌ گیری، کمیت کنند که برای سلامتی بهتر است.

قوطی های اسپری روغن مقرون به صرفه هستند و به توزیع روغن با دقت و کنترل کمک می کنند.

آیا مزایای سلامتی مرتبط با روغن وجود دارد؟

روغن های پخت و پز مختلف حاوی مواد مغذی مانند ویتامین A، ویتامین E، D و K با بتا کاروتن هستند. همیشه ترجیح داده می شود از مخلوط روغن ها در پخت و پز استفاده شود.

روغن های پخت و پز محبوب، روغن ماهی غنی از امگا 3 که برای سلامت قلب مفید است و چربی های سالم مانند روغن زیتون که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند، مفید هستند. روغن نارگیل دارای MCT (تری گلیسیرید با زنجیره متوسط) است و روغن گیاهی هضم و متابولیسم را بهبود می بخشد.

سرخ کردن عمیق باعث جذب روغن بیشتر غذا می شود. در عوض، سعی کنید با مقدار کمتری روغن تفت دهید، جایی که اسپری روغن می تواند مفید باشد. همچنین، گرمای زیاد حاصل از سرخ کردن، رادیکال‌ های آزاد را افزایش می‌ دهد که ممکن است خطر سرطان را افزایش دهد.

در حالی که همه روغن ها برای استفاده در دمای پخت بالا بی خطر هستند، اما باید در مقادیر محدود مصرف شوند. 1 گرم روغن 9 کیلو کالری انرژی دارد و مصرف زیاد آن می تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند چاقی، مشکلات قلبی و سایر بیماری ها شود.

اشتراک گذاری