امروز برابر است با :1403-01-09
آموزش تنبک

آموزش تنبک در کرج به صورت حرفه ای

آموزش تنبک در کرج در آموزشگاه ویولا و کالج موسیقی برکلی به صورت حرفه ‌ای انجام می شود تا شما بتوانید این ساز را به خوبی بنوازید. تنبک از جمله ساز های کوبه ای است که برای نواختن آن باید از انگشتان هر دو دست خود استفاده کنید. این ساز دارای دو قسمت اصلی می باشد. یکی از بخش ها تنیر و بخش دیگر نفیر است. تنیر نسبت به نفیر بزرگتر است که روی آن را با پوست طراحی می کنند. نفیر دارای دهانه کوچکتری می باشد که باز است و صدا از درون آن خارج می گردد. امروزه بسیاری از تنبک ها را با چوب طراحی می‌ کنند.

نکاتی مهم آموزش تنبک

هنرجویان موسیقی سطح توانمندی و استعداد متفاوتی دارند. این آموزشگاه با توجه به این نکته، اساتید خود را از فیلترهای سخت گیرانه ای عبور داده است. از این رو با اطمینان می توان گفت سطح آموزش در این آموزشگاه بالا و اساتید فعال در آن باتجربه و متخصص هستند. لازم به ذکر است در این آموزشگاه بسته به توانمندی هنرجو از روش های آموزشی متفاوتی استفاده می شود.
یادگیری ساز باید منجر به افزایش اعتمادبنفس هنرجویان شود. در همین راستا آموزشگاه موسیقی در عظیمیه کرج شرایطی را برای تمرینات گروهی و اجرای موسیقی زنده فراهم کرده است. این امر علاوه بر ارتقای مهارت هنرجویان منجر به افزایش اعتماد بنفس و عزت نفس آنها می شود.
در آموزشگاه موسیقی در عظیمیه کرج انواع سازها آموزش داده می شود. این تنوع آموزش موجب شده است که هر فردی بتواند بر اساس استعداد و علایق خود بهترین انتخاب را داشته باشد. توصیه های مهمی که مربوط به آموزش تنبک در کرج می باشد را باید یاد بگیرید تا بتوانید به خوبی این ساز را بنوازید. برخی از مهم ترین توصیه هایی که مربوط به نواختن تنبک است عبارتند از :

1. انتخاب استاد حرفه ای

یکی از مهمترین نکاتی که جهت نواختن تنبک باید به آن دقت نمایید انتخاب استاد حرفه‌ ای می ‌باشد. امروزه اساتید زیادی هستند که آموزش تنبک را ارائه می‌ دهند. برخی از اساتید در نواختن تنبک تخصص و تجربه زیادی ندارند. اگر شما می خواهید به صورت حرفه ای آموزش تنبک را یاد بگیرید می‌ توانید به آموزشگاه ویولا مراجعه نمایید. تمامی اساتیدی که در این آموزشگاه فعالیت می کنند در کار خود حرفه ای هستند.

2. توجه به سن هنرجویان

یکی دیگر از نکاتی که جهت نواختن تنبک اهمیت دارد این است که سن هنرجویان بالاتر از ۶ سال باشد. هنرجو قبل از اینکه آموزش نواختن تنبک را یاد بگیرد می تواند از سن ۴ سالگی در کلاس های طبلک فلوت، بلز و … شرکت نماید. این مسئله که هنرجو آمادگی کافی برای یادگیری موسیقی را داشته باشد بسیار مهم است. تنبک یکی از سازهای کوبه ‌ای دشوار به شمار می ‌رود که باید افراد کم سن و سال قبل از آموزش این ساز با سازهای دیگر آشنا باشند.

3. شرکت در کلاس های حضوری آموزش تنبک

اگر شما می خواهید آموزش تنبک در کرج را به صورت حرفه ‌ای یاد بگیرید بهتر است که به صورت حضوری از اساتید کمک بگیرید. بسیاری از افراد زمان نواختن تنبک مشکل دارند و نمی دانند باید چگونه ساز را بنوازند. بر همین اساس برای آموزش حرفه ای تنبک باید از مدرس خود به صورت حضوری نکات لازم را یاد بگیرید. تا زمانی که شما در کلاس های موسیقی شرکت نکنید نمی توانید استعداد تان را در زمینه نواختن تنبک کشف نمایید. کلاس های موسیقی بهترین مکان هایی هستند که برای یادگیری نواختن تنبک باید در آنها شرکت کنید. شما با شرکت در کلاس های آموزش تنبک می توانید حرفه ای تر شوید و تمامی اصول و نت های مخصوص ساز تنبک را یاد بگیرید.

4. تنبک پیش زمینه ای برای سازهای دیگر است

اگر می خواهید آموزش تمپو، کاخن و درامز را یاد بگیرید بهتر است در کلاس های آموزشی تنبک آموزشگاه ویولا ثبت نام نمایید. در صورتی که شما به خوبی نتوانید تنبک را بنوازید، قادر به یادگیری کلاس های آموزشی نامبرده نخواهید بود.

تنبک نوازی

5. در آموزش تنبک باید صبور باشید

یکی از مهمترین نکاتی که جهت یادگیری نواختن تنبک اهمیت دارد این است که صبور باشید. بسیاری از هنرجویان برای حرفه‌ ای شدن در نواختن تنبک عجله دارند و می خواهند هر چه سریع‌ تر اصول نواختن این ساز را یاد بگیرند. شما برای قوی تر شدن و تسلط کامل بر روی ساز تنبک باید زمان مشخص شده ای را سپری نمایید. برای حرفه ‌ای تر شدن در زمینه نواختن ساز تنبک باید حدود چهار ماه صبر کنید. اگر خانم ها می خواهند آموزش تنبک را یاد بگیرند، باید ناخن های خود را کوتاه کنند. در واقع شما با ناخن های بلند هرگز نمی ‌توانید ساز تنبک را بنوازید.

6. شناخت نت تنبک

یکی از مهمترین نکاتی که جهت آموزش تنبک در کرج اهمیت دارد این است که نت آن را یاد بگیرید. این ساز را به دو صورت نوت و گوشی می توانید یاد بگیرید. تنبک مانند بسیاری از سازهایی که می نوازید دارای نوت می باشد. در مورد سازهای کوبه ای نت به ویژه و مخصوصی را نمی توانیم معرفی کنیم. ریتم سازهای کوبه ای یکنواخت است. البته بسیاری از اساتیدی که سازهای کوبه ای را به صورت حرفه ای آموزش می‌ دهند نت مخصوصی را برای آموزش ساز ارائه خواهند داد.

این محتوا یک رپورتاژ آگهی است

اشتراک گذاری